Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید حسین نورالدینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این آمارگیری به صورت نمونه‌گیری همزمان با سراسر کشور با مراجعه به بیش از ۹۳۵ بهره‌بردار نمونه دارای فعالیت باغی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه آمارگیری با استفاده از چارچوب سرشماری کشاورزی سال ۹۳ اجرا می شود تصریح کرد: در این طرح، آمار و اطلاعات تفصیلی مورد نیاز برای برنامه‌ریزی در این بخش گردآوری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی در این طرح اطلاعات گسترده‌ای در مورد تعداد بهره برداری‌های دارای فعالیت باغداری، مساحت باغ و قلمستان (به تفکیک ساده و مخلوط (، مقدار تولید محصولات باغی، تعداد درخت بارور و نهال، پیش بینی مقدار تولید محصولات دائمی در سال جاری و اطلاعات مورد نیاز حساب های منطقه‌ای و ملی جمع‌آوری می‌شود.

نورالدینی اضافه کرد: سمینار آموزشی طرح آمارگیری باغداری ۲۳ تا ۲۵ تیرماه جاری به منظور آشنایی عوامل اجرایی با اهداف اجرای این آمارگیری، سؤالات طرح و نحوه گردآوری اطلاعات برگزار شده است.

۴۶ هزار هکتار باغ لرستان ۲۵ نوع محصول تولید می کنند و سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تن انواع میوه از این سطح برداشت می شود.

۷۲۶۹/‏۶۰۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باغستان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد طب سنتی؛ هر روز یک مدل آجیل بخورید

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا عباسیان گفت: در میان آجیل‌ها، بیشتر فندق و بادام و تا حدودی پسته را توصیه می‌کنیم. همچنین، خوردن تخمه کدو، آفتاب‌گردان، تخمه ژاپنی و تخمه هندوانه هم خوب است؛ اما گردو ممکن است افراد را تا حدودی اذیت کند. به علاوه، بادام زمینی یا بادام هندی هم به دلیل گرمی و خاصیت آلرژنی که دارند می‌توانند تا حدودی برای بدن‌هایی که ضعیف‌تر هستند، اذیت کننده باشند.

وی افزود: اگر این ترکیبات با هم مخلوط شوند، باز اذیتش بیشتر می‌شود. برای مثال مصرف انواع باقلواها چون معمولاً تنوعی از این آجیل‌ها را دارند و به آنها انواع شیرین‌کننده‌ها و گاهاً مواد نگه‌دارنده می‌زنند، ممکن است اذیت کننده باشند.

این متخصص طب سنتی با عنوان این مطلب که هر روز یک مدل آجیل بخورید، گفت: برای مثال یک روز تخمه کدو میل کنید و روز بعد چند بادام بخورید. فاصله‌گذاری بین مواد غذایی مهم است و بلافاصله بعد از مصرف یک سری آجیل و شیرینی، غذا خورده نشود. یک مقدار گرسنه بودن توصیه می‌شود و بهتر است همیشه سیر از سر سفره بلند نشویم و هنگام بلند شدن از سر سفره یک مقدار گرسنه باشیم.

کد خبر 6063295 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی صادرات فرآورده‌های خام دامی لرستان
  • قبل از سفارش چاپ کاتالوگ این نکات رو بدون!
  • ایجاد زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی یکی از برنامه‌های راهبردی لرستان است
  • برپایی نمایشگاه میش مرغ در بوکان
  • 47نقطه پرتصادف راههای گلستان در سال 1403 ایمن سازی می شود
  • ۴۷نقطه پرتصادف راه های گلستان در سال ۱۴۰۳ ایمن سازی می شود
  • مصرف زیاد این ویتامین باعث نارسایی کلیه میشود!
  • طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال در حال اجرا است
  • پیشنهاد طب سنتی؛ هر روز یک مدل آجیل بخورید
  • پرداخت مطالبات جاری نیروگاه‌های برق به روز شد