Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، مصر و امارات خواهان توقف جنگ در اطراف طرابلس لیبی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، آمریکا، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، مصر و امارات در بیانیه مشترکی نسبت به ادامه جنگ و درگیری در طرابلس لیبی ابراز نگرانی کرده و خواهان توقف درگیری‌ها و بازگشت به روند سیاسی با نظارت سازمان ملل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه هشدار داده شده که گروه‌های تروریستی احتمالاً از خلأ سیاسی در لیبی استفاده کنند.

این بیانیه درحالی صادر شده که درگیری‌ها میان "ارتش ملی لیبی" به رهبری خلیفه حفتر و نیروهای دولت توافق ملی لیبی همچنان ادامه دارد.

این کشورها تأکید کردند: هیچ‌گونه راهکار نظامی برای بحران لیبی وجود ندارد. خشونت در این کشور به کشته شدن ۱۱۰۰ نفر و آوارگی بیش از ۱۰۰ هزار تن دیگر منجر شده است.

در این بیانیه از تمامی کشورهای عضو سازمان ملل خواسته شده به تعهداتشان درباره حفظ صلح و ثبات در لیبی احترام گذاشته و برای طرف‌های لیبیایی سلاح نفرستند.

این کشورها حمایتشان را از غسان سلامه، نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی که برای برگزاری مذاکرات فراگیر و ایجاد شرایط مناسب برای ازسرگیری روند سیاسی تلاش می‌کند اعلام کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد

وزیران امور خارجه گروه هفت در خاتمه نشست خود در ایتالیا امروز جمعه بیانیه‌ای را منتشر کردند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، آنها در این بیانیه با تداوم موضع خصمانه علیه روسیه نوشتند: «ما اقدام به اعمال تحریم‌های مضاعف علیه شرکت‌ها و افراد در کشورهای ثالث که به روسیه در دستیابی به ابزارها و تجهیزات دیگر مناسب تولید تسلیحات و یا توسعه صنایع نظامی کمک می‌کنند، خواهیم کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است، کشورهای گروه هفت به وضع تدابیر برای سختگیری بیشتر درباره رعایت سقف قیمت برای نفت روسیه ادامه خواهند داد.

آنها در این بیانیه مدعی شدند: «ما از همه کشورها می‌خواهیم وارداتشان از روسیه را که در راستای حمایت از جنگ این کشور است، کاهش دهند. ما به اتخاذ گام‌ها در راستای سخت‌گیری بیشتر نسبت به پایبندی به سقف قیمت نفت و اجرای این سقف ادامه خواهیم داد.»

کشورهای گروه هفت در ادامه این بیانیه تهدید کردند به بررسی راه‌ها به منظور بهره‌برداری از دارای‌هایی تصرف شده روسیه به نفع اوکراین ادامه خواهند داد.

در این بیانیه نوشته شده است: «ما به بررسی همه موقعیت‌های ممکن برای کمک به غرامت گرفتن اوکراین از روسیه مطابق با سیستم‌های قانونی مربوطه ما و قوانین بین‌المللی ادامه خواهیم داد. »

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه روسیه : مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست
  • گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • تاکید ایران و امارات بر توقف جنایت اسرائیل در غزه
  • توقف فوری پروازهای ایران به دبی
  • حماس: نتانیاهو به دنبال توقف جنگ نیست
  • شورای امنیت باید برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند
  • نماینده فلسطین در سازمان ملل: شورای امنیت باید برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند
  • آمریکا برای توقف جنگ در غزه اراده سیاسی ندارد
  • کاهش هیجانات بازار ارز با توقف شوک‌های سیاسی
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا