Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»  ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک مجلس و دولت برای بررسی راه‌کارهای حمایت از رونق تولید، گفت: شرایط فعلی کشور با سال‌های گذشته کاملا متفاوت است و رهبر معظم انقلاب با توجه به این شرایط،  دستور تشکیل شورای اقتصادی سران قوا را دادند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی مسئله اساسی این است که برای تقویت بخش صنعت، سرمایه در گردش کارخانجات و صنایع تأمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مجلس تصریح کرد: بانک مرکزی باید براساس قانون، اقدام به تخصیص ۴۰ درصدی تسهیلات به بخش صنعت و معدن کند، البته در حال حاضر این مسئله محقق نشده که باید هر چه سریع‌تر عملیاتی شود، همچنین اختصاص ۲۰ درصد از حجم تسهیلات به بخش مسکن نیز ضروری است.

لاریجانی با بیان اینکه رونق تولید، مهم‌ترین مسئله و برنامه در شرایط کنونی کشور است، افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته برای رونق تولید، اصلاحات ساختاری در نظام بودجه‌ریزی کشور است که سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌ها پیشنهادهای خود را مطرح کرده و این موضوعات در نشست شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: امروز کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد، البته در این رابطه تمهیدات لازم در سطح کلان مدیریتی اتخاذ شده، اما باید در سطوح پایین‌تر نیز امتداد تشکیلاتی پیدا کند.

رئیس مجلس با اشاره به اعلام آمادگی وزارتخانه‌های صمت و تعاون برای افزایش ممنوعیت اقلام کالاهای وارداتی، گفت: وزارت صمت می‌تواند موارد و اقلام جدید را اعلام کند و اگر لازم بود نیز می‌توان در نشست شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تصمیم‌گیری کرد، همچنین می‌توان واردات برخی از اقلام و تجهیزات پزشکی که در داخل تولید می‌شود را ممنوع کرد.

لاریجانی ادامه داد: امروز یکی از مشکلات صنایع و کارخانجات، مسئله معوقات بانکی و جرائم مرتبط با آن است،  به نظر من، بانک مرکزی باید تمهیدات و مکانیزم خاصی را برای کمک به واحدهای تولیدی ایجاد و تولیدکنندگان واقعی را از سوء‌استفاده‌کنندگان متمایز کند.

وی تصریح کرد: براساس قانون و با اذن مقام معظم رهبری، اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای توسعه حوزه فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شده است که این مسئله باید هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

رئیس قوه‌مقننه با اعلام اینکه برای صنوف مختلف در بحث بازگشت ارز صادراتی باید شرایطی متفاوت تعیین شود، اظهار داشت: در بحث بازگشت ارز صادراتی پیشنهاداتی از بخش‌های مختلف از جمله اتاق بازرگانی ارائه شده است و به‌طور مثال می‌توان محرومیت از معافیت مالیاتی را نسبت به صادرکنندگانی که ارز صادراتی را پس نمی‌دهند، اعمال کرد.  

لاریجانی گفت: در شرایط کنونی بانک‌ها برای تأمین سرمایه در گردش صنایع با مشکلاتی روبه‌رو هستند، از این رو بانک مرکزی باید پیشنهاد دهد که چطور می‌توان حجم تسهیلات بانک‌ها را افزایش داد.

وی ادامه داد: با توجه به مباحث مطرح شده در نشست امروز، در جلسات آتی باید مسائل و محورها به صورت جزئی و بخش به بخش بررسی شود، تا موارد و موانع باقی‌مانده برای اجرای قوانین و رونق تولید رفع شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: جنگ اقتصادی رونق تولید نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیماتمان را خودمان اتخاذ می‌کنیم

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدار با وزرای خارجه آلمان و انگلیس، گفت: از دوستانمان به خاطر نصیحت‌ها و توصیه‌هایشان و همچنین کمک به ما تشکر می‌کنم، اما ما خودمان برای خودمان تصمیم گیری می‌کنیم. برای دفاع از اسرائیل هر اقدامی را که لازم باشد، انجام خواهیم داد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از اظهاراتش منکر وضعیت فاجعه‌بار در غزه در نتیجه تداوم حملات و محاصره آن شد.

نتانیاهو همچنین در تلاش برای جلب رضایت شهرک نشینان معترض، اضافه کرد: کابینه امروز با برنامه‌ای برای بازسازی شهرک‌های مجاور نوار غزه موافقت خواهد کرد.

پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون نهایی
  • برنامه ریزی شركت نفت و گاز كارون برای تحقق شعار سال
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • تصمیماتمان را خودمان اتخاذ می‌کنیم
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • ضرورت جانمایی مراکز امدادی در مسیر همایش سالگرد شهدای بازی دراز
  • برنامه ریزی شرکت نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال
  • تمهیدات فرودگاه‌های سیستان‌وبلوچستان در مقابله با بحران سیل