Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@04:02:24 GMT

سالک: «اینستکس» بازی با ایران است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۳۴۶۴

سالک: «اینستکس» بازی با ایران است

حجت الاسلام احمد سالک با اشاره به تصمیم ایران برای اجرای مرحله دوم کاهش تعهدات برجام گفت: اروپا و آمریکا بدعهد، مکار و حیله گر هستند و منافع خود را بر ملت ایران تحمیل می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با تأکید بر لزوم اجرای قانون نظارت بر اجرای برجام گفت: دولت باید از ابتدا این قانون را اجرایی می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که جمهوری اسلامی مهلت ۶۰ روزه به اروپا داد و اروپا به تعهدات خود عمل نکرد، باید در مرحله دوم بلافاصله از برجام خارج شده و غنی سازی را افزایش می‌داد، اما جمهوری اسلامی به دلیل پایبندی به معاهدات بین المللی باز هم به اروپا فرصت داد.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اینستکس را استراتژی غرب برای بازی با ایران خواند و گفت: اروپا تلاش داشت با ارائه تئوری نفت در برابر غذا و دارو ملت ایران را تحقیر کند. جمهوری اسلامی نباید تسلیم اینستکس شود. اینستکس گام جدیدی برای وقت کشی است.

سالک از دولت خواست تسلیم اینستکس نشود و گفت: باید اقدامات شجاعانه، جدی و قاطعانه در مقابل تحریم‌های آمریکا و نقض برجام انجام داد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس از مقامات دولتی خواست ملت ایران را از عدم تصویب FATF و خروج از برجام نترسانند، زیرا در حال حاضر فشار حداکثری با تحریم‌ها به ملت ایران وارد شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برجام نتوانست سایه تحریم‌ها را از سر ملت ایران بردارد به همین دلیل جمهوری اسلامی باید دیپلماسی انقلابی را در پیش بگیرد و غنی سازی اورانیوم با سرعت بالا آغاز شود.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی برجام را عامل فرصت سوزی خواند و گفت: علیرغم تصویب برجام و اجرای تعهدات ایران در شرایطی قرار داریم که اروپا و آمریکا تلاش دارند فروش نفت ایران را به صفر برسانند، اما مجدداً با اتخاذ دیپلماسی انقلابی، امروز فروش نفت ایران رو به رشد است.

وی با اشاره به اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی گفت: باید اقدام مقابله به مثل در تنگه هرمز با نفتکش‌هایی که به مقصد اروپا در حرکت هستند، انجام شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: احمد سالک برجام اینستکس انگلیس نفت کش ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا معافیت تحریمیِ ایران را تمدید نکرد

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، دولت آمریکا معافیت‌های تحریمی که به ایران اجازه می‌دهد در چارچوب برجام وارد همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با طرف‌های بین‌المللی شود را تمدید نکرده است. 

واشنگتن آخرین‌بار آگوست ۲۰۲۳ این معافیت‌ها را تا ابتدای سال ۲۰۲۴ تمدید کرده بود و این معافیت‌ها اکنون منقضی شده‌اند. 

این معافیت‌ها در چارچوب برجام صادر می‌شود و دولت‌های آمریکا هر ۶ ماه موظف به تمدید آن بوده‌اند. 

طبق متن برجام، کشورهای امضاکنندۀ این پیمان متعهدشده بودند که با ایران در حوزه‌ همکاری هسته‌ای صلح‌آمیز از جمله در پروژه‌های رآکتور تحقیقاتی اراک و تاسیسات فردو همکاری کنند.

دیگر خبرها

  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • پخش زنده بازی‌های جام ملت‌های اروپا در باغ کتاب
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است
  • ایران راهی جز تنبیه رژیم صهیونیستی نداشت
  • رونمایی از خلاصه کتاب برجام آینه عبرت در قم
  • رونمایی از خلاصه کتاب «برجام آینه عبرت»
  • مذاکرات هسته‌ای باید دقیق روایت شود
  • شیوع بیماری سالک در سمنان به کمترین میزان در ۲۴ سال گذشته رسید
  • مهار بیماری سالک در دامغان/ آمار شیوع تک رقمی شد
  • آمریکا معافیت تحریمیِ ایران را تمدید نکرد