Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@22:49:44 GMT

ایجاد حساسیت در حفاظت از اراضی ملی ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۳۴۹۵

ایجاد حساسیت در حفاظت از اراضی ملی ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلال حاجی نصیری شامگاه سه شنبه در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی شهرستان قروه با بیان اینکه دست درازی به منابع طبیعی و ملی افزایش یافته، اظهار داشت: اگر خودمان محافظت نکرده و انجام وظیفه نکنیم و دلسوز نباشیم هیچ کسی به فکر نبوده و کاری را نخواهد کرد.

به گفته وی نیاز است در این زمینه حساسیت ایجاد شود و باید دانست که وضعیت اقتصادی باعث روند افزایشی این دست درازی‌ها شده و برای حفاظت بهتر توجه به گشت‌های مشترک ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی نصیری خطاب به دستگاه‌های اجرایی، گفت: مدیران در زمینه وظایف تعریف شده خود می‌توانند ورود کنند و اجازه دخالت و قضاوت را ندارند و این مهم تنها به عهده مراجع قضائی است.

کد خبر 4668643

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان قروه اراضی ملی رفع تصرف از اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با متصرفین اراضی ملی، قاطعانه برخورد می شود

قاسم رحیمی نیا در حاشیه بازدید از اراضی ملی منطقه سرگز اسفندقه با بیان اهمیت ویژه و جایگاه منابع طبیعی بر جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی تأکید کرد و گفت: پیشگیری و جلوگیری از هر گونه تخریب و تصرف عرصه های ملی در اولویت اقدامات این اداره کل قرار دارد.

وی ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و گشت و مراقبت مستمر نیروهای یگان حفاظت این اداره کل را برخی از اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از عرصه های منابع ملی بیان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان همچنین برخورد قاطع با متخلفین و متصرفین به عرصه های منابع طبیعی را یکی دیگر از اقدامات بازدارنده در دست درازی متجاوزین به منابع ملی دانست.

وی در ادامه ضمن پایش عرصه های منابع طبیعی این منطقه با پهپاد از نزدیک با کشاورزان، مرتعداران و مردم این منطقه گفت و گو کرد و ضمن اشاره به لزوم مشارکت جوامع محلی در حفاظت و حمایت از عرصه های ملی، حاضران را نسبت به اطفای به موقع حریق های احتمالی در این منطقه توجیه کردند.

 در این بازدید محمد چمنی رئیس اداره حقوقی اداره کل، حامد صادقی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت و ارشلو رئیسی جانشین فرماندهی یگان حفاظت اداره کل نیز حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تخریب ۵۸ ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • با متصرفین اراضی ملی، قاطعانه برخورد می شود
  • رفع تصرف ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • صدور ۳۱ حکم جایگزین حبس در آذربایجان غربی در حمایت از محیط زیست
  • صدور ۳۱ حکم سبز در سال ۱۴۰۲ در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • حفاظت از یوزپلنگ با مشارکت مردم/ وزارت راه به تعهدات خود عمل کند
  • اعزام ۶۳ اکیپ گشت نوروزی برای حفاظت از اراضی کشاورزی قزوین
  • پایش بیش از ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومترمربع از اراضی لرستان
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۲ میلیارد ریالی در لنگرود
  • رفع تصرف اراضی ملی در لنگرود