Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@20:56:47 GMT

تداوم هوای گرم در کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۳۵۳۰

تداوم هوای گرم در کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با تاکید بر ماندگاری هوای گرم تابستانه در بیشتر مناطق کشور تا هفته آینده از وقوع گرد و خاک در برخی مناطق استان‌های خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از امروز (۲۶ تیر) تا شنبه (۲۹ تیر) همچنان الگوی گرم تابستان در سطح کشور حاکم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: طی سه روز آینده در شمال سیستان و بلوچسستان به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد همچنین در همین مدت با توجه به افزایش سرعت وزش باد روی عراق و جنوب غرب کشور، وقوع پدیده گرد و خاک در مناطقی از استان‌های خوزستان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی با اشاره به اینکه امروز (۲۶ تیر) در سواحل دریای خزر بارش باران و فردا (۲۷ تیر) بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، گفت: امروز در برخی نقاط واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال آذربایجان شرقی، زنجان، ارتفاعات البرز در استان قزوین، البرز و تهران رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب و شرق فارس و برخی نقاط هرمزگان رگبار موقتی باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ تیر) غرب و مرکز خلیج فارس طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امشب هوای تهران کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد شدید خواهد بود، گفت: فردا ( ۲۷ تیر) آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و در اواخر وقت با وزش باد شدید همراه خواهد بود. دمای پایتخت در این روز در گرمترین زمان به ۴۱ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. پس فردا (۲۸ تیر) آسمان تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۴۱ و ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هواشناسي گرد و غبار ماندگاری هوای گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی کشور ۲۸ و ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران تا وزش باد شدید

به گزارش صدای ایران،صادق ضیاییان براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: سه شنبه (۲۸ فروردین) در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه جنوبی استان‌های اصفهان و یزد، شرق خوزستان، جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و  روز چهارشنبه (۲۹ فروردین) علاوه بر این مناطق در خراسان جنوبی رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، تگرگ و در برخی نقاط  نیز خیزش گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۳۰ فروردین) در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان بارش با شدت کمتر ادامه دارد همچنین در روز سه شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیاییان در ادامه اظهارکرد: در بعد از ظهر جمعه (۳۱ فروردین) در برخی نقاط شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی و بعد از ظهر شنبه (اول اردیبهشت) علاوه بر این مناطق در دامنه‌های زاگرس جنوبی، برخی نقاط استان‌های فارس و هرمزگان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی و گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: سه شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد. خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان تا پنجشنبه مواج و طوفانی خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۹ فروردین) کمی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۴  درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه ( ۳۰ فروردین) صاف تا کمی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱ و ۱- درجه سانتیگراد و اهوازبا بیشینه دمای ۳۵ و ۳۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.


دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • رگبار و وزش باد شدید در ۴ استان کشور
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۸ و ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران تا وزش باد شدید
  • رگبار شدید باران امروز و فردا در این ۱۱ استان | وضع هوای همه شهرها تا آخر هفته
  • وضعیت آب و هوای کشور/ رگبار باران در نقاط مختلف؛ وزش باد شدید در نوار شرقی
  • رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس