Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:48:33 GMT

نقاشی کودکان سیلزده آق‌قلا در پایتخت حراج شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۳۵۹۵

نقاشی کودکان سیلزده آق‌قلا در پایتخت حراج شد

به گزارش خبرنگار ایرنا این آثار شامل ۱۰۰ نقاشی متعلق به کودکان آق‌قلایی است که چندروز بعد از سیل کشیده و مراسم حراج آن سه‌شنبه شب در محل باغ کتاب تهران عرضه شد.

شهرستان آق قلا همزمان با دیگر شهرستان های استان های گلستان و مازندران روزهای نخست امسال درگیر سیلاب شدید بودند.

شب‌گذشته پنج نقاشی از این آثار حراج شد و مابقی نیز تا ۲۸ تیرماه در محل باغ کتاب واقع در بزرگراه شهید حقانی، جنب کتابخانه ملی در معرض دید علاقه مندانی قرار دارد که اگر تمایل داشتند می توانند با خرید آنها کمکی به کودکان سیلزده آق قلا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسمان ابری و سفید، خورشید قرمز و زمین آبی، دستمایه تمامی نقاشی‌های کودکان آق‌قلا است؛ شهرستانی که مردم آن امسال با آب به استقبال نوروز رفتند و سفره هفت سینشان شد سیل اما از پا ننشستند و آستین ها را بالا زدند و دیگر ایرانیان هم به کمک شتافتند تا آن روزهای سخت بحران سیل فروکش کند.

در کنار امدادرسانی و حل مشکلات خانه ها و زیرساخت های آق قلا، مردم سیلزده درگیر مشکلات روانی و اجتماعی هم بودند و از جمله اقشاری که بیشتر از دیگران تحت تاثیر قرار می گیرند زنان و کودکان هستند.

از جمله سازمان‌های مردم‌نهادی که موضوعات روانی و اجتماعی کودکان سیلزده آق قلا را مورد توجه داد، گروهی موسوم به «بامداد» است که ۲۰ نفر شامل مشاور، روانشناس، مددکار اجتماعی، مربی کودک، قصه گو و نوازنده را راهی این منطقه کرد تا به سهم خودشان به یاری سیلزدگان این منطقه بشتابند.

حال سه ماه از این رویداد گذشته است و پس از آنکه این گروه سه روز در کنار سیلزدگان حضور یافتند و مانند عضوی از خانواده های سیلزدگان به کمک خانواده های حاضر در این محدوده شتافتند، نمایشگاهی را از نقاشی های کودکان سیلزده با همکاری شهرداری و باغ کتاب تهران ترتیب دادند تا در این رهگذر بتوانند با حمایت خیرین و شهروندان ساکن پایتخت برخی نیازهای آموزشی این کودکان را نیز تهیه کنند.

زینب سنچوری مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان «کلاله» از توابع شهرستان آق‌قلا در این مراسم گفت: در جریان سیل همه (برای کمک) آمدند و با موسیقی و شعر، حال و هوای بچه ها را در شرایط سیل تغییر دادند.

عبدی دوگونچی نوازنده ترکمن آق‌قلایی نیز با دوتار خود چند قطعه نواخت، مردی که خانه‌اش در سیل تخریب شد اما در کنار مردم بود و به کمک آنان شتافت.

امید کوکبی از دیگر شهروندان آق‌قلایی نیز درباره وضعیت این شهرستان در شرایط سیل و نمایش نوع‌دوستی ایرانیان سخن گفت و آن را جشنی بزرگ برای نمایش همدلی ایرانیان در کنار همدیگر خواند.

محمدرضا جلائی‌پور یکی از اعضای گروه بامداد نیز در پایان مراسم و پیش از آنکه حراج نقاشی‌ها آغاز شود، اظهارداشت: هر شخصی با هر میزان درآمد و وضع زندگی می‌تواند به نجات جان انسان ها کمک کند؛ اگر بتواند هزینه های غیرضروری زندگی را به کمک به دیگران به خصوص کودکان اختصاص دهد.

در پایان این مراسم، فرصتی برای حراج پنج اثر نقاشی کودکانی بود که وجه اشتراک تمامی آنها، آسمان ابری و زمین آبی بود.

تهرام/۳۰۰۱/ ۱۰۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آق قلا نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳ سورت پرواز برای امدادرسانی به مناطق سیلزده بلوچستان انجام شد

سیدمحمدمهدی سجادی  با اشاره به سیل و آبگرفتگی در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در حال حاضر، بارگیری اقلام زیستی و حیاتی برای کمک‎‌رسانی به پنج شهرستان و منطقه، از جمله شهرستان‌های دشتیاری، نیک‎شهر، کنارک و زرآباد در حال انجام است.

وی ادامه داد: در این مدت، ۱۰۵ تیم عملیاتی، جهت ارزیابی و کمک‌رسانی به ۱۵۹ روستای درگیر سیل و آب‎گرفتگی اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امدادگرانی از استان‌های فارس، یزد و کرمان در عملیات امدادرسانی این استان شرکت کردند، افزود: اقلام زیستی در بین ۶ هزار و ۳۷۷ خانواده درگیر از سیل و آب‏گرفتگی توزیع شده است.

وی با اشاره به ادامه امدادرسانی در مناطق درگیر سیلاب، ادامه داد: امدادرسانی در مناطق آسیب ‎دیده با خودروهای عملیاتی و قایق‎ ادامه دارد؛ در مناطق سخت گذر هم، ۸۳ سورت پرواز برای امدادرسانی به افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • ضابطه مندی معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت
  • لزوم ضابطه‌مند کردن داشتن معاینه فنی تهران برای تردد در پایتخت 
  • تمامی روستاهای سیلزده سیستان و بلوچستان برقدار شدند
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد
  • ۸۳ سورت پرواز برای امدادرسانی به مناطق سیلزده بلوچستان انجام شد