Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@01:37:08 GMT

۳۶ هزار نفر؛ تحت پوشش بهزیستی کهگیلویه‌وبویراحمد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۳۶۶۲

۳۶ هزار نفر؛ تحت پوشش بهزیستی کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله افشارمهر، مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 25 تیرماه در نشست خبری، اظهار کرد: 36 هزار نفر زیر پوشش بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد هستند، بیش از 7 هزار نفر در حوزه اجتماعی اعم از کودکان کار و زنان سرپرست خانوار بوده و 12 هزار نفر هم در حوزه توان‌بخشی و معلولان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود 10 حوزه توانبخشی شبانه‌روزی در استان، افزود: این تعداد به سالمندان و بیماران اعصاب و روان و معلولان و عقب‌ماندگان ذهنی خدمات می‌دهد و همچنین تعداد 18 مرکز تخصصی روزانه اعم از حرکتی و اوتیسم و آموزشی برای افراد زیر و بالای 14 سال وجود دارد و در هر 2 مرکز بیش از 1000 نفر زیر پوشش خدمات و آموزش توانبخشی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مراکز غیر دولتی و دولتی فعال در حوزه اجتماعی، اضافه کرد: اورژانس‌های اجتماعی و سایر مراکز مداخله‌گر در آسیب‌های اجتماعی هستند و در حال حاضر 44 مرکز غیر دولتی و یک مرکز دولتی با شماره تلفن 1480 به مردم خدمات می‌دهند.

افشارمهر بیان کرد: بیش از 500 مسکن تاکنون در اختیار معلولان قرار گرفته و در هفته بهزیستی تعداد 47 مسکن و 68 طرح اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی افتتاح می‌شود.

وی ابراز کرد: در استان هزار و 514 معلول سرپرست خانوار داریم که از این پس همه اعضای خانواده آن‌ها مورد حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند و برای کل کشور به همین منظور 800 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که مبالغ خوبی هم به استان تخصیص داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی از ابتدای خلقت همراه بشر بوده، هست و خواهد بود، خاطرنشان کرد: برای کاهش آسیب‌ها از طریق مختلف از جمله آموزش و اگاهی بخشی کوتاهی نمی‌کنیم و در این زمینه برنامه‌های مختلفی اجرایی شده است.برای پیشگیری از خودکشی آموزش‌ها را از مهدکودک‌ها آغاز کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: با مداخله اورژانس اجتماعی در سال 97 از 2 هزار و 500 مورد مراجعه کننده در رابطه با طلاق 700 مورد منجر به سازش شده است.
افشار با اشاره به خسارات وارده ناشی از سیل به مددجویان بهزیستی استان، بیان کرد: حدود دو میلیارد تومان به سیل زدگان مددجوی بهزیستی کمک بلا عوض شده است. همچنین طی این سیل دو واحد مسکونی مدد جویان بهزیستی تخریب و به 40 واحد مسکونی نیز خساراتی وارد شد که طی تفاهم نامه‌ای با بسیج سازندگی کار تعمیر این واحدها انجام می‌شود.

وی در ادامه اظهارات خویش، با بیان اینکه کودک خیابانی به معنای واقعی در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم، افزود: کودک کار در استان داریم که بیشتر در تعطیلات تابستان اقدام به کار در معابر و میادین شهرهای استان می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شفافیت، توانمند‌سازی و ارتقای سلامت اجتماعی شعار امسال هفته بهزیستی است، یادآور شد: افتتاح پروژه‌ها، مراکز مشاوره و کلنیک‌های مددکاری اجتماعی، دیدار با استاندار، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، اجرای برنامه نشاط اجتماعی و همایش پیاده‌روی از جمله برنامه‌های هفته بهزیستی در استان هستند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کهگیلویه و بویراحمد اجتماعی بهزیستی معلولان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ قلوزایی یک بز در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خاییز

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، منطقه حفاظت شده خاییز کهگیلویه و بویراحمد دارای تنوع ویژه جانوری است.

تصاویر ثبت شده از ارتفاعات خاییز کهگیلویه و بویراحمد، ۲ قلو زایی یک بز را نشان می‌دهد.

کد خبر 6079730

دیگر خبرها

  • طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • ۵۰۰مدرسه مختلط در کهگیلویه وبویراحمد
  • مروری بر معضل اجتماعی خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۵۰۰مدرسه مختلط کهگیلویه وبویراحمد نیازمندسرویس بهداشتی مجهزهستند
  • افزایش ۳۰درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی
  • شهردار جدید شهر سی سخت معرفی شد
  • ۲ قلوزایی یک بز در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خاییز
  • اولین طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سال ۱۴۰۳