Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون الله یاری در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان آنکه سازمان میراث فرهنگی با تعریف و تعیین ضوابطی از بناهای تاریخی صیانت می‌کند، اظهار داشت: بهره برداران از مساجد هم باید در راستای حفظ و نگهداری بناهایی که به ثبت ملی رسیده‌اند کوشا باشند و نباید انتظار داشته باشند که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تنهایی وظیفه نگهداری و حفاظت از بناهای تاریخی را به عهده داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه اصفهان از لحاظ میراث فرهنگی و تاریخی استانی غنی است و اعتبارات سازمان مذکور محدود است بنابراین انتظار می‌رود بهره برداران دولتی و خصوصی با استفاده از منابع مالی و کمک‌های مردمی و درآمدهای حاصل از آن به نگهداری و حفاظت از مساجد تاریخی بپردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه مسجد سید اصفهان در سده ۱۳ هجری ساخته شده و بنایی نیمه کاره است، ابراز داشت: این مسجد دارای بیش از ۴۵ حجره است و مناره ندارد و حتی درون شبستان‌های آن کاشی کاری نشده است.

وی تاکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی با همکاری هیئت امنا مسجد سید هر سال کارگاه‌های مرمتی در راستای حفاظت و نگهداری این مسجد تاریخی برپا می‌کند.

الله یاری با تاکید بر اینکه تمام بناهای تاریخی که مورد بهره برداری قرار می‌گیرند تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان است، ابراز داشت: تمام مرمت‌ها با نظارت مستقیم اداره کل میراث فرهنگی برقرار است و لازم است بهره برداران این مسجد مهم تاریخی در نگهداری و حفاظت از این بنا همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 4668624

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ عالی‌قاپوی اصفهان ۳۰ فروردین تعطیل است

به گزارش خبرگزاری مهر، ساغر حمیدی اظهار داشت: مرمت راه‌پله‌های شاهی این مجموعه تاریخی از دی‌ماه سال گذشته آغاز و هم‌زمان با فعالیت‌های ستاد نوروزی عملیات مرمت این مجموعه به‌صورت موقت تعطیل شد.

مدیر امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به نصب حفاظ‌های شیشه‌ای راه‌پله شاهی در راستای حفاظت از دیوارنگاره‌های مجموعه، این عملیات از عصر امروز بیست و نهم فروردین آغاز و تا عصر فردا سی‌ام فرودین به طول می‌انجامد.

وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت موضوع، این مجموعه تاریخی در روز سی‌ام فروردین تعطیل بوده و گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند از سایر بناهای مجموعه جهانی میدان نقش‌جهان همچون بازار عظیم قیصریه، مسجد شیخ لطف‌الله و مسجد جامع عباسی بازدید کنند.

کد خبر 6081129

دیگر خبرها

  • ۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی
  • ۴۲ دستورکار برای حفاظت و مرمت از میراث خراسان رضوی
  • حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود
  • کاخ عالی‌قاپوی اصفهان ۳۰ فروردین تعطیل است
  • مرمت حرم شاه عبدالعظیم طی ۶ ماه آینده
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه شی تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تجلیل از استادکار پیشکسوت حوزه میراث فرهنگی قزوین
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • ضرغامی: میراث ملموس و ناملموس از هم جدا نیستند