Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به اینکه در حال حاضر حجم بسیار زیادی از پول در ایران سرگردان است گفت: پول های سرگردان فقط از راه تشویق به تولید مهار خواهند شد که این مهم از طریق ایجاد شرکت های سهامی عام محقق می شود. ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسداله عسگراولادی با بیان اینکه پولِ در جریان برای هر اقتصادی ضروری است اظهار داشت: پول های در جریان باید در مسیر خود قرار گیرند اما زمانی پول سرگردان است که دولتها نمی دانند با آن باید چه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حجم بسیار زیادی از پول در ایران سرگردان است افزود: ما باید سعی کنیم پول در جامعه وجود داشته باشد اما در مسیر تولید، توزیع و سرمایه گذاری های مفید و با بازده کافی هزینه شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: وقتی نقدینگی ها و پول در جریان از مسیر صحیح به دست نیامده و نمی دانیم با آن چه کنیم در نتیجه مسیر انحرافی را طی خواهد کرد و مقصر این مسائل هم بانک مرکزی و دولت اند.

تحلیلگر مسائل اقتصادی تأکید کرد: اگر پول سرگردان به سمت تولید شود کنیم به تدریج از حجم آن کاسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه بورس باید پول سرگردان را به سمت تولید حرکت دهد افزود: در این صورت به تدریج پول سرگردان مهار خواهد شد، البته بورس راه کم کردن پول سرگردان نیست چراکه به صورت ملوک الطوایفی اداره می شود و صرفا به دنبال کسب سود و بدون تاثیرگذاری بالایی است.

عسگراولادی در ادامه، هدایت پول در مسیر تولید برای مصرف و صادرات را راهکار مهار پول های سرگردان در کشور دانست و گفت: بانکها، بورس و سهام کارخانه ها پول در جریان را افزایش داده اند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین ادامه داد: دولت در حال حاضر فشل است چراکه مسیر مدیریت سرمایه و بورس و سرمایه سرگردان کاملا غلطی را پیش گرفته است. پول های سرگردان فقط از راه تشویق به تولید مهار خواهند شد که این مهم از طریق ایجاد شرکت های سهامی عام محقق می شود.

تحلیلگر مسائل اقتصادی عنوان کرد: در حال حاضر هفت هزار شرکت در ایران داریم که اکثر آن ها خانوادگی اداره می شوند و کسی را راه نمی دهند درصورتیکه مدیریت اقتصاد باید به گونه ای باشد که شرکت های عام در مسیر تولید حرکت کنند.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,77,78,79/CT12 واژه های کاربردی مرتبط واحد‌های تولیدی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحد های تولیدی واحد های تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل

سارانی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی در جلسه مدیریت بحران شهرستان زیرکوه گفت: هم اکنون تمامی سد‌های استان در وضعیت پایدار و سالم هستند و ورودی و خروجی به مخازن سد‌ها به صورت لحظه‌ای کنترل شده و برای مهار سیلاب‌های احتمالی آمادگی کامل را دارند. 

او با تکذیب خبر شکسته شدن سد در این استان افزود: سازه‌های کوچکی که برای مهار آب و سیلاب احداث می‌شود، سد نیستند بلکه بند خاکی نامیده می‌شوند. 

سارانی با بیان اینکه دو بند خاکی در حاجی آباد بر اثر سیلاب دچار خسارت شدند اظهار کرد: این بند‌ها در دهه‌های گذشته بنا به درخواست مردم و با مشارکت آنان از سوی نهاد‌هایی غیر از وزارت نیرو احداث شده بودند که این شرکت در خصوص پایداری و بهره برداری این گونه بند‌ها به متولیان آن تأکیدات و تذکرات لازم را اعلام کرده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به بارندگی بی سابقه ۶۰ میلیمتری در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان زیرکوه تصریح کرد: در حوزه شهرستان زیرکوه سد مخزنی حاجی آباد با حجم مخزن ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب وجود دارد که بر اثر بارش‌های اخیر ۲ میلون و ۷۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده و برای مهار سیلاب‌های بعدی هیچگونه مشکلی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • سبد محصولاتی ارائه شده در «ایران‌هلث» منجر به تعاملات اقتصادی می‌شود
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران