Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@15:05:17 GMT

رصد آخرین ماه‌گرفتگی قرن

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۳۷۹۹

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای آب‌گرفتگی موزه ظروف سعدآباد

ظاهراً راه‌آب‌های این کاخ نیاز به مرمت اساسی دارد و دچار اشکالات فنی ـ مهندسی است. تعمیرات این موزه پیش از نوروز ۱۴۰۳ آغاز شد و تا ۲۹ اسفند ادامه داشت، اما به اتمام نرسید. با این حال به دلیل بازدید‌های نوروزی از فهرست موزه‌های قابل بازدید هم خارج نشد. قرار بود تعمیرات کامل با رسیدن بودجه ۱۴۰۳ ادامه یابد، اما اکنون با توجه به اتفاقات اخیر به نظر می‌رسد معاونت میراث فرهنگی و اداره کل موزه‌ها باید هرچه سریع‌تر بودجه لازم برای مرمت اصولی را به این موزه بسیار مهم اختصاص دهند. خوشبختانه در ترکیدگی لوله و آبگرفتگی به بخش آثار این موزه هیچ آسیبی وارد نشده است و اشیا موزه در صحت و سلامت کامل به سر می‌برد.

به گزارش فرهیختگان، بسیاری از کارشناسان از دیرباز خواهان تبدیل این سالن کنفرانس به سالن نمایشگاه موزه بودند، چرا که کلیت این ساختمان تاریخی است و کارکرد موزه‌ای برای آن تعریف شده است. از ۲۰۰ هزار شی موزه‌ای سعدآباد، حدود ۸۰ هزار شی در این موزه قرار دارد و استفاده کامل از فضای آن برای نمایش بیشتر آثار و مرمت اصولی ساختمان و حفاظت از آن بسیار مهم است.

ظروف موزه در چهار بخش مختلف قاجار، پهلوی اول، پهلوی دوم و ظروف اهدایی تقسیم‌بندی شده است و بیشتر آن‌ها ظروف آنتیک اروپایی محسوب می‌شوند که به کارخانه‌های معروف دنیا مانند لیموژ، باواریا، رزنتال سور و ... مربوط می‌شوند. جدای از ترکیدگی لوله، یکی از مشکلات موزه‌های سعدآباد نسبت به سایر موزه‌ها، بارش‌های زیاد است، چرا که نسبت به باقی شهر تهران به کوه نزدیک‌تر است و این موزه‌ها با خطر آب‌گرفتی روبروست و باید همیشه مورد پایش قرار گیرد و بودجه لازم برای آب‌راه‌ها و لوله‌ها فراهم شود.

تاریخچه موزه ظروف سلطنتی کاخ سعدآباد

بنای موزه بین سال‌های ۱۳۱۵ تا ۱۳۱۸ به دستور رضا شاه برای دخترش اشرف در فضایی به مساحت ۲۶۰۰مترمربع ساخته شد. اشرف پهلوی در سال ۱۳۵۰دستور به بازسازی فضای داخلی داد و با استفاده از بهترین معماران و متخصصین خارجی، بنا را به سبک فرانسوی طراحی کرد. پس از انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۷۴موزه‌ای به نام موزه ظروف سلطنتی در این ساختمان افتتاح شد، اما در اسفند همان سال موزه جمع‌آوری و ساختمانش به نهاد ریاست جمهوری تحویل داده شد.

میراث فرهنگی پس از بر عهده گرفتن مسئولیت بنا در سال ۱۳۸۵ موزه‌ای به نام موزه صنایع دستی در آن افتتاح کرد، اما در سال ۱۳۸۹ موزه صنایع دستی به ساختمانی دیگر در مجموعه سعد آباد منتقل شد و موزه ظروف سلطنتی بار دیگر فعالیت خود را در این بنا از سر گرفت.

دیگر خبرها

  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان
  • ۷ استان درگیر سیل و آب گرفتگی شدند
  • بارندگی شدید در امارات همزمان با جان باختن ۱۸ نفر در سیل عمان
  • (ویدئو) مه‌گرفتگی غلیظ کلانشهر رشت
  • گرفتگی گوش را این گونه برطرف کنید
  • هلال احمر استان بوشهر در آماده‌باش است
  • ماجرای آب‌گرفتگی موزه ظروف سعدآباد چه بود؟
  • ماجرای آب‌گرفتگی موزه ظروف سعدآباد
  • مه‌گرفتگی و بارش باران در اکثر محورهای خراسان رضوی
  • فیلم | باران بهاری و آب‌گرفتگی معابر بجنورد