Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی دیدار و با او درباره پایان درگیری‌ها در لیبی بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، غسان سلامه، نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی در دیدار با عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات درباره راه‌های پایان درگیری‌ها در لیبی و بازگشت به روند سیاسی بحث و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلامه در این دیدار بر اهمیت پایبندی به نقشه راه یکپارچه‌ای برای متحد کردن لیبیایی‌ها و کمک به آن‌ها برای توافق و آشتی تأکید کرد.

وی عبدالله بن زاید آل نهیان را در جریان آخرین تحولات اوضاع لیبی و تلاش‌های سازمان ملل در این راستا گذاشت.

سلامه همکاری مستحکم میان امارات و سازمان ملل و جایگاه امارات در سطح منطقه‌ای و بین المللی را ستود.

از سوی دیگر هیئتی از پارلمان لیبی قصد دارند طی روزهای آینده به واشنگتن سفر کرده و پیامی را از خلیفه حفتر به دولت دونالد ترامپ منتقل کنند.

همچنین محمد سیاله، وزیر خارجه دولت توافق ملی لیبی اعلام کرد که فایز السراج، نخست‌وزیر دولت توافق ملی پیامی را برای دونالد ترامپ فرستاد و خواهان موضعی بهتر و باثبات‌تر از سوی واشنگتن درباره حمایت از دولت توافق ملی شد.

وی گفت که اتحادیه عرب با درخواست وزرات خارجه لیبی برای برگزاری جلسه فوق العاده در سطح وزرا درباره حمله نیروهای حفتر به طرابلس مخالفت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليبي امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات

آفتاب‌‌نیوز :

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «عبدالله بن‌زاید آل‌نهیان» وزیر امور خارجه امارات روز پنجشنبه به صورت تلفنی با یکدیگر رایزنی کردند.

طبق گزارش خبرگزاری امارات، محور رایزنی ۲ وزیر رسیدگی به «تحولات خطرناک» اخیر در منطقه و پیامدهای آن بر صلح و امنیت منطقه‌ای بوده است.

وزیر خارجه ایران برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل و دیدار با همتایان و دیگر مقام‌های بین‌المللی، هم‌اکنون در نیویورک حضور دارد.

در این گفت‌گو، وزیر خارجه امارات خواستار «خویشتن‌داری حداکثری و تلاش برای جلوگیری از چرخه تنش در منطقه» شده است.

او تاکید کرد :دیپلماسی و گفت‌وگو تنها مسیرهای حل‌وفصل تنازعات و تضمین امنیت ‌ ثبات منطقه است.

این گفت‌وگو در حالی انجام گرفته که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد.

در میانه تهدیدات رژیم صهیونیستی، ایران تاکید کرده به هرگونه ماجراجویی تل‌آویو پاسخ «فوری و حداکثری» خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و امارات بر توقف جنایت اسرائیل در غزه
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • واکنش دیدنی وزیر خارجه الجزایر به سخنان نماینده اسرائیل | ویدئو
  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات
  • اعلام آمادگی ایران برای کمک به امارات
  • دیدار وزیر خارجه کشورمان با گوترش
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد
  • دیدار وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل