Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:54:55 GMT

وضعیت تغذیه ای خانوارهای همدانی بررسی می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۳۸۵۰

وضعیت تغذیه ای خانوارهای همدانی بررسی می شود

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این طرح با هدف تعیین الگوی غذایی مردم استان، تعیین امنیت غذایی و تغذیه‌ای خانوارها و تعیین میزان دریافت نمک، قندهای ساده و چربی‌های مورد استفاده در رژیم غذایی صورت می‌گیرد.

آرزو کاوه ئی افزود: در این طرح ۱۰۰ خانوار در ۲ مرحله به فاصله زمانی سه تا هفت روز مورد پرسشگری قرار می‌گیرند و اطلاعات مصرف اقلام غذایی در ۲۴ ساعت گذشته توسط افراد و خانوار از مصاحبه شوندگان جمع آوری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: وضعیت شیوع چاقی و اضافه وزن از دیگر اهداف این طرح است بنابراین پیش از اجرای آن در گام نخست وزن تمامی افراد خانوار بررسی و ثبت می‌شود.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، تعیین میزان مصرف مواد غذایی به صورت خالص، تعیین میانگین سرانه دریافت انرژی و درشت مغذی‌ها نظیر کربوهیدرات، پروتئین و چربی و ریز مغذی‌های مهم در خانوار سطح استان و تعیین سهم گروه‌های مختلف غذایی در تأمین انرژی درشت مغذی‌ها و ریز مغذی‌ها را از اهداف این طرح دانست.

کاوه ئی یادآوری کرد: طرح بررسی الگوی مصرف مواد غذایی و وضعیت تغذیه‌ای خانوار و فرد هر ۱۰ سال یکبار با هدف شناسایی عادات غذایی نامناسب و برنامه ریزی برای رفع آنها صورت می‌گیرد و امسال برای دومین نوبت است که در استان همدان اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: نتایج بررسی‌های صورت گرفته موید این است که میانگین دریافت نان، غلات و مواد قندی در همدان بیشتر از میانگین کشوری است.

۷۵۲۶/‏۲۰۸۷

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر پنجشنبه‌ها تعطیل شود، کارگران هم تعطیل هستند

 به گزارش تابناک، خبرآنلاین نوشت: سیدصولت مرتضوی در جمع خبرنگاران درخصوص طرح کالابرگ الکترونیکی و طرح فجرانه که در مراحل بعدی ادامه یافت، گفت: در رابطه با تداوم طرح نیاز به بررسی مجدد است و مقرر شد که آقای دکتر مخبر محوریت کار را داشته باشند و پیگیری کنند. در بحث کالابرگ هم استقبال بسیار خوب بود؛ هم در مرحله اول مخصوصا در دهک های کم درآمد به ویژه دهک اول، دوم، سوم و در مرحله دوم هم استقبال بهتر شد و حتی در مرحله سوم استقبال شتاب بیشتری گرفت.

وی ادامه داد: ما پیش بینی می کنیم که تقریبا بالغ بر ۹۵ درصد از طرح استقبال شود و مردم هم بسیار خوب استقبال کردند و کسبه هم تلاش شان این بود که در کمترین فرصت کار انجام شود.

وزیر کار در پاسخ به سوالی خصوصی تعطیلی پنجشنبه ها و اجرای آن بر مشمولان قانون کار و بخش خصوصی، تصریح کرد: این مساله نیاز به قانون دارد، هرچه که قانونگذار تصویب کند لازم الاجرا است. در واقع هرچه که مجلس تصویب کند و ابلاغ شود ما حتما اجرا خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت لایحه واگذاری تعیین نرخ دستمزد کارگران به مجلس گفت: لایحه واگذاری تعیین دستمزد در حوزه کارشناسی وزارتخانه در حال بررسی است، در بخش کارشناسی وزارتخانه است که بعد باید به دولت ارسال شود و در صورت تصویب در هیات دولت به مجلس ارسال خواهد شد.

مرتضوی در پاسخ به سوالی پیرامون برخی شنیده‌ها از تعدیل نیرو در شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: من گزارشی از تعدیل نیرو ندارم، شما اگر گزارشی دارید مکتوب به ما بدهید حتما بررسی می‌کنم و در جلسه آینده خدمت شما اعلام می کنم.

دیگر خبرها

  • حذف قند از رژیم غذایی چه عوارضی دارد؟
  • همدانی: تجربه استقلال تعیین کننده است
  • راهپیمایی همدانی ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»
  • تجربه استقلال تعیین کننده است/ انتقاد باید سازنده باشد نه مخرب
  • اگر پنجشنبه‌ها تعطیل شود، کارگران هم تعطیل هستند
  • بازگشت اهالی ۴ روستای تخلیه شده جاسک به منازل خود
  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • تاکسی داران همدانی در انتظار تحقق وعده شهرداری
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • اجرای ۲۰۲ کیلومتر عملیات شبکه خط تغذیه گاز در همدان