Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@21:30:30 GMT

هوای پایتخت سالم است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۳۸۵۹

به گزارش ایلنا،‌ براساس آخرین آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران،‌ شاخص کیفیت هوای تهران هم اکنون بر روی عدد 60 قرار دارد و وضعیت هوای پایتخت سالم است. 

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوا،‌ تهران از ابتدای سال جاری،‌ 25 روز هوای پاک،‌ 73 روز هوای سالم،‌ 19 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 1 روز هوای ناسلام را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پایتخت شاخص سالم هوای کنترل کیفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت

کیفیت هوای اصفهان امروز (پنجشنبه) بر اساس آمار ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در مناطق مختلف اعلام شد.

جمشید لقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت سنجش کیفیت هوای در ایستگاه‌ها اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوای متعلق به شهرداری اصفهان و سه ایستگاه سنجش اداره کل محیط‌زیست استان امروز _پنجشنبه نهم فروردین_ اکنون شاخص کیفیت هوا با عدد ۶۰ در شرایط سالم (زرد) بوده و آلاینده غالب ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون است.

وی با اشاره به اینکه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های سپاهان‌شهر با شاخص ۴۵ و فرشادی با شاخص ۴۳ در موقعیت پاک (سبز) قرار دارد، افزود: ایستگاه‌های زینبیه با شاخص ۷۱، پارک زمزم با شاخص ۷۰، کردآباد، رهنان و ولدان با شاخص ۶۵، دانشگاه صنعتی با شاخص ۶۲، کاوه با شاخص ۶۱، انقلاب با شاخص ۶۰، فیض با شاخص ۵۷، میرزاطاهر با شاخص ۵۶ و خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۵۴ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل‌ونقل شهرداری اصفهان با اشاره به عوارض بهداشتی و اقدامات احتیاطی آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم خاطرنشان کرد: احتمال تشدید بیمارهای قلبی یا ریوی سالمندان از عوارض بهداشتی این آلاینده‌ها است، از این‌رو افراد حساس در صورت امکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

همچنین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان با قرار گرفتن روی عدد ۶۰ در وضعیت سالم (زرد) قرار دارد، ایستگاه‌های احمدآباد با شاخص ۷۳، خرازی با شاخص ۹۱ و پروین با شاخص ۶۰ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان اصفهان، خمینی‌شهر، قهجاورستان، مبارکه و شاهین‌شهر است که قهجاورستان با شاخص ۹۳، مبارکه با شاخص ۵۶، خمینی‌شهر با شاخص ۶۹ و شاهین‌شهر با شاخص ۵۵ سالم (زرد) ثبت شدند، ایستگاه‌های استانداری اصفهان، رودکی، خواجو، باغ‌غدیر و شهرهای کاشان، زرین‌شهر، سجزی، نجف‌آباد و دولت‌آباد فعال نیست.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان اصفهان و پیش‌آگاهی هوا، بررسی آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار تا اواسط فردا بر روی استان است که به تدریج با ورود موج بارشی ایجاد ناپایداری از ظهر امروز تا روز جمعه مورد انتظار است، بر اساس شرایط جوی تا ظهر امروز، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و از بعدازظهر روز پنجشنبه افزایش ابر، گاهی وزش تندباد لحظه‌ای، مه‌آلود و بارش رگبار بهاری با احتمال رعدوبرق و در نواحی مستعد احتمال تگرگ، در مناطق سردسیر برف پیش‌بینی می‌شود. کمینه دماس هوا طی ۲۴ ساعت آینده دو تا سه درجه افزایش خواهد داشت.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است. این شاخص به‌طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل منواکسید کربن ( CO) ، اُزن ( O ۳)، دی‌اکسید نیتروژن ( NO ۲)، دی‌اکسید گوگرد ( SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون ( PM ۲.۵) اندازه‌گیری و به‌طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون منواکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.‌

کد خبر 739861

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت هوای تهران در نهمین روز فروردین ۱۴۰۳
  • وضعیت هوای تهران در نهم فروردین‌؛ هوا در شرایط قابل قبول است
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول
  • کیفیت هوای کلانشهر مشهد در شرایط «سالم»
  • کیفیت هوای کلانشهر مشهد از «پاک» به «سالم» تغییر کرد
  • کیفیت هوای مشهد سالم است
  • ثبت هوای پاک در پایتخت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت هوای تهران؛ در شرایط قابل قبول