Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در هند گفت: ما آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در توسعه پالایشگاهی در جنوب هند اعلام کرده ایم. ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ایران آماده است در توسعه پالایشگاهی در جنوب هند سرمایه گذاری کند .ایران به دنبال راه های جدید رشد در بحبوحه تضعیف تحریم‌های آمریکاست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درآمد ایران از صادرات کاهش چشمگیری داشته بنابراین تامین مالی طرح های توسعه اقتصادی آن با مشکل مواجه شده است. در نتیجه تردیدهایی در مورد سرمایه گذاری ایران در پالایشگاهی در جنوب هند به وجود آمده است . ایران حداقل سهم را در این پروژه دارد .
پس از اینکه هند خرید نفت از ایران را به دنبال تحریم‌های آمریکا کاهش داد و از ماه می کاملا متوقف کرد، در مورد شرکت ایران در این پروژه سوالاتی به وجود آمد .
علی چگینی، سفیر ایران در هند گفت:« ما آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در این پالایشگاه اعلام کرده‌ایم» .
«ما هیچ محدودیتی برای کار با هم نداریم، چه سرمایه گذاری باشد چه هر نوع قرارداد مشترک دیگری، ما برای آن آماده ایم» .
هند بزرگترین مشتری نفت ایران پس از چین است ولی واردات از ایران را پس از لغو معافیت ها توسط واشنگتن در ماه‌ می متوقف کرد. آمریکا این معافیت ها را به 8 کشور از جمله هند داده بود تا نفت ایران را وارد کنند .
نفتیران اینترترید، شعبه سوئیسی شرکت نفت ملی ایران، 15.4 درصد سهام در شرکت چنای پترولیوم دارد.این شرکت زیرمجموعه ای از بزرگترین پالایشگاه دولتی هند، ایندین اویل، است .
ایندین اویل 52 درصد سهام در این پالایشگاه دارد .
چنای پترولیوم قصد دارد تا 5.1 میلیارد دلار برای جایگزینی پالایشگاه ناگاپاتینام در ایالت جنوبی تامیل نادو با ظرفیت 20 هزار بشکه در روز با یک پالایشگاه 180 هزار بشکه ای سرمایه گذاری کند .
چگینی گفت امیدوار است بانک‌پاسارگاد، یک بانک بزرگ ایرانی که خدمات اقتصادی و خرده فروشی ارائه می دهد، به زودی شعبه ای در هند باز کند و مستقیم با بانک UCO هند و بانک IDBI کار کند . این بانک پرداخت پول نفت ایران را به صورت روپیه به تهران انجام می داد .
هند قبل از تعلیق خرید نفت ایران، پول آن را به روپیه پرداخت می‌کرد .

انتهای پیام/46

 

R1012122/P/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط نفت ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفت ایران نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۴۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات 

رئیس روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران با اشاره به تولید فرآورده‌های نفتی با حداکثر توان در شرایط پایدار گفت: این شرکت تلاش دارد تا در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تحولی بزرگ در صنعت پالایش نفت کشور، تنوع‌بخشی محصولات و افزایش تولید کیفی بنزین رقم زند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت تهران، شاکر خفایی در آخرین روز از فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با تأکید بر تولید پایدار این مجتمع نفتی درباره عملکرد یک ماهه امسال این شرکت اظهار کرد: پالایشگاه تهران در این مدت توانسته با رعایت الزام‌های محیط زیستی روزانه ۶.۵ میلیون لیتر بنزین و ۱۴ میلیون لیتر گازوئیل تولید کند و سهمی قابل‌توجه در تأمین سوخت کشور داشته باشد.

وی افزود: پالایشگاه نفت تهران تلاش دارد در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» ضمن رعایت حقوق سهام‌داران و ذی‌نفعان با بهره‌برداری از پروژه‌های CCR، تولید نرمال هگزان و برداشتن گام بزرگ پتروپالایشی شدن، تحولی بزرگ در صنعت پالایش نفت کشور، تنوع‌بخشی فرآورده‌ها و افزایش تولید کیفی بنزین رقم زند.

رئیس روابط عمومی شرکت پالایش نفت تهران ادامه داد: هم‌اکنون تولید محصولات نفتی در این شرکت با حداکثر توان در شرایط پایدار قرار دارد.

خفایی به سرمایه‌گذاری شرکت پالایش نفت تهران در احداث نیروگاه خورشیدی و خرید سهام کنترلی پتروشیمی شازند اشاره کرد و گفت: فعال کردن زنجیره ارزش و رعایت الزام‌های محیط زیستی در سند راهبردی شرکت تأکید شده است و تلاش داریم با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده وابستگی خود را به قیمت جهانی نفت کاهش دهیم.

دیگر خبرها

  • تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات 
  • آمادگی پالایشگاه های نفت ژاپن برای استفاده از ذخایر اضطراری
  • ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود
  • سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی با مدل جدید چه مزیتی برای اقتصاد ایران دارد؟
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در بزرگترین نمایشگاه پزشکی آسیا
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی