Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: چهارمین مرکز قرنطینه گیاهی استان در مرز زمینی ریمدان چابهار راه اندازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین تیموری در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به ورود اولین محموله ۱۸تنی میوه انبه از مرز زمینی ریمدان، افزود: چهارمین مرکز قرنطینه گیاهی سیستان و بلوچستان در مرز زمینی ریمدان چابهار راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه عمده موزستان های استان در شهرستان های چابهار و کنارک است، گفت: برای جلوگیری از ورود بیماری‌های قرنطینه ای که تهدید جدی برای باغات موز می باشد، واردات موز از این مرز ممنوع و واردات رسمی موز پاکستانی در استان  فقط از مرز زمینی میرجاوه امکان پذیر است.
 

راه اندازی هفت مرکز رسمی قرنطینه خارجی در طول مرز سیستان و بلوچستان 

به گفته این مسئول، به منظور جلوگیری از ورود آفات و امراض گیاهی همراه محصولات وارداتی و مبادله کالا به خارج از کشور، هفت مرکز رسمی قرنطینه خارجی در طول مرز سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: واردات میوه های گرمسیری فقط از طریق چهار مرکز قرنطینه رسمی شامل مرکز قرنطینه مرز زمینی میرجاوه، پیشین، ریمدان و قرنطینه مرز دریایی چابهار با رعایت شرایط و ضوابط قرنطینه ای مجاز  می باشد.

وی خاطر نشان کرد:سالیانه بیش‌از ۹۰درصد انبه وارداتی به کشور از طریق مرزهای زمینی و دریایی استان انجام می شود.

گفتنی است براساس مصوبات دولت به منظور حمایت از تولیدات داخلی واردات میوه از خارج از کشور ممنوع است و میوه های گرمسیری انبه، موز، آناناس ونارگیل از این قانون مستثنی هستند.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادلات مرزی بیش ازیک میلیون تن محصولات کشاورزی ازسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۹۵۲ هزار و۳۸۷ تن محصولات کشاورزی با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرز‌های رسمی استان شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان، زاهدان مبادله شده است.
سیدحسینی افزود: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات یک میلیون و۴۷۷ هزار و ۷۰۲ تن کالا‌های شامل موز، انبه، برنج، ذرت، نهاد‌های دام وطیور و کنجد و بیش‌از ۳۹۳ هزار و۸۷۹ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما، گوجه فرنگی، دانه گشنیز و سیب درختی است.
وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی در یک سال گذشته که از مرز‌های رسمی انجام شده را بیش از ۵۳ هزار تن اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است
  • میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است/ تامین ۲.۵ میلیارد دلار ارز
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • مبادلات مرزی بیش ازیک میلیون تن محصولات کشاورزی ازسیستان وبلوچستان
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد
  • خدمات دارالترجمه رسمی در تهران
  • مجرمان سایبری درکمین بازنشستگان
  • جزئیات ارز پرداختی به واردات/ سهم کدام بخش بیشتر بود؟