Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سیل ویرانگر لرستان بخش‌های زیادی از این استان به‌ویژه پلدختر را دچار مشکل کرد و اینک، حدود سه ماه از این واقعه ناگوار می‌گذرد.
سیل لرستان جدای از همه غم‌ها و تلخ‌کامی‌هایی که داشت، روزهایی را هم رقم زد که به سراسر جهاد همبستگی در پلدختر و روستاهای این استان تبدیل شد.
مردم دلسوز و نوع‌دوست ایرانی به‌سرعت پس از وقوع سیل در لرستان وارد میدان شدند و گروه گروه از استان‌های مختلف ازجمله سمنان به پلدختر و روستاهای تابعه آن رفتند و کمک‌رسانی به هم‌وطنان سیل‌زده را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بعد از گذشت چند از روز از حضور عمومی مردم و نیروهای پرتلاش بسیج، سپاه، ارتش و سایر دستگاه‌ها و قوا، حتی ورزشکاران معروف و استانی، طرح «جهاد همبستگی ملی» از سوی رئیس سازمان بسیج مستضعفین آغاز شد و تا امروز اثرات و نتایج خوبی به همراه داشته است.
ورزشکاران که از ابتدای اجرای این طرح لبیک گفته و به کمک هم‌وطنان سیل‌زده شتافتند، همچنان در میدان همبستگی ملی حاضر هستند.
مردم و مسؤولان؛ ید واحده جهاد همبستگی ملی
سیدابوالفضل مرتضوی، رئیس هیأت جانبازان و معلولین استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان اظهار کرد: جهاد همبستگی ملی، طرح جامع، کامل و بسیار جالب است.
وی با تأکید بر اینکه همه ملت ایران همواره با هم هستیم، تصریح کرد: اگر دست به دست هم دهیم و مردم و مسؤولان با مردم یکی باشند، مشکلات با سرعت برطرف می‌شود.
رئیس هیأت جانبازان و معلولین استان سمنان با اشاره به اینکه ملت و مسؤولان در اجرای طرح جهاد همبستگی ملی ید واحده هستند، اضافه کرد: طرح همبستگی ملی بسیار ارزشمند است و همه باید پای کار بیایند.
مرتضوی با بیان اینکه هیأت جانبازان و معلولین استان بر اساس وظایف ذاتی که دارد، جلسه هم‌اندیشی با رؤسای هیأت‌های شهرستانی را برگزار کرده است، افزود: اگر بتوانیم در ادامه طرح جهاد همبستگی ملی نیز نقش سازنده‌ای داشته باشیم، حتماً در میدان خواهیم بود.
وی با تأکید بر اینکه این موضوع به اتاق فکر نیاز دارد، تصریح کرد: این برنامه جالب و مهم است و نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار بسیج و درمجموع نیروهای انتظامی و نظامی کشور در خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان بسیار پررنگ بود.
رئیس هیأت جانبازان و معلولین استان سمنان اضافه کرد: جهاد را در صحنه خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان شاهد بودیم و نیروها در این راستا آمادگی کاملی داشتند و دل مقام معظم رهبری و ملت را شاد کردند.
مرتضوی تصریح کرد: مردم سیل‌زده از این حرکت، وحدت و همبستگی ملی خرسند و شاد شدند و برخی از رؤسای هیأت‌های شهرستان‌ها در مناطق سیل‌زده حضور یافتند.
وی اضافه کرد: دبیر هیأت جانبازان و معلولین شهرستان دامغان در این منطقه حضور یافت و جانبازانی داشتیم که پای کار بودند و خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان را انجام دادند.
نمایش پهلوانی ملت ایران
سیدحسن سبزواری، رئیس هیأت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان سمنان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: کمک به هم‌وطنان سیل‌زده وظیفه همه اقشار جامعه است تا در حد توان به این عزیزان کمک کنند و به‌سرعت مشکلات آنها برطرف شود.
وی با تأکید بر اینکه از قدیم رسم بوده است که مراسم گل‌ریزان در زورخانه‌ها برپا می‌شد، تصریح کرد: در این راستا، تدارکات لازم برای برگزاری مراسم گل‌ریزان برای کمک به سیل‌زدگان انجام شد.
رئیس هیأت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان از نخستین ادارات پیشگام در کمک به سیل‌زدگان بوده است، اضافه کرد: ورزشکاران این خدمات‌رسانی را در لرستان داشتند و چندین بار هم هدایای جمع‌شده را به لرستان فرستادند.
سبزواری با بیان اینکه ما هم به‌عنوان زیرمجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان سعی داریم تا همچنان کمک‌هایی را جمع کنیم، تصریح کرد: این کمک‌ها را جداگانه به مناطق سیل‌زده می‌فرستیم.
وی با تأکید بر اینکه روحیه پهلوانی ملت ایران در جریان کمک به سیل‌زدگان بار دیگر بروز پیدا کرد، اضافه کرد: جهاد همبستگی ملی از روحیه پهلوانی ملت ایران نشأت می‌گیرد و این طرح در سرعت خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان عالی است.
رئیس هیأت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه مردم واقعاً در لرستان پای کار آمدند، تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، مردم اتحاد و همبستگی خودشان را نشان دادند و گل کاشتند و شاهکار کردند.
سبزواری با بیان اینکه دولت و نیروهای مسلح به‌ویژه بسیج و سپاه خدمات ارزشمندی در لرستان انجام دادند، اظهار کرد: همه زحمت کشیدند تا مشکلات سیل‌زدگان به‌سرعت برطرف شود و فضای کمک به آنها مثل زورخانه تجلی‌گاه نمایش پهلوانی ملت ایران شود.
طرحی که مشکلات سیل‌زدگان را خاک می‌کند
امیر رهنما، رئیس هیأت کشتی استان سمنان هم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان اظهار کرد: وظیفه همه ما ایرانیان در اقشار مختلف جامعه این است که به هم‌وطنان سیل‌زده کمک کنیم و هر کمکی را در این راستا انجام دهیم.
وی تصریح کرد: اجرای طرح جهاد همبستگی ملی مشکلات کشور را خاک می‌کند و کشتی‌گیران در راستای اجرای آن مشارکت خوبی خواهند داشت.
رئیس هیأت کشتی استان سمنان با تأکید بر اینکه تلاش‌های بسیج، ارتش و نیروی انتظامی به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان کمک به سیل‌زدگان بسیار سازنده بوده است، تصریح کرد: سپاه کمک‌های شایانی در مناطق سیل‌زده داشته است و باید به این عزیزان خسته نباشید، بگوییم.
طرح برای بازسازی
طرح «جهاد همبستگی ملی» با هدف کمک به هم‌وطنان سیل‌زده آغاز شده و یک دعوت ملی از همه هم‌وطنان برای مشارکت و کمک در حل مشکلات مردم مناطق سیل‌زده است.
در این طرح، آحاد مردم با محوریت مساجد در تأمین یک «خانه»، هر بانک در ساخت و تعمیر و تجهیز یک «مدرسه» و هر کاسب هم در تأمین یک قلم کالای اساسی برای خانواده‌های سیل‌زده کمک خواهد کرد.
همه پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر کشور در اجرای این طرح آمادگی و همکاری خواهند داشت.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد تولیدی خوراک دام با حضور وزیر جهاد کشاورزی در گرمسار افتتاح شد

نیکبخت در سفر به شهرستان گرمسار واحد تولیدی خوراک دام که به همت تعاونی عشایر این شهرستان احداث‌ شده است را در قالب برنامه های سفر دوم دولت سیزدهم به استان سمنان افتتاح کرد.

مدیرعامل شرکت تعاونی عشایر گرمسار، درباره جزئیات این طرح اقتصادی گفت: این واحد تولیدی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع با ۲ خط تولیدی و ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال احداث شد.

علیرضا یوردخانی با بیان اینکه این طرح به همت عشایر غرب استان سمنان احداث شد، اضافه کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این واحد تولیدی هزینه شده است و ۲۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید تخصیص‌یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد ۸ مصدوم برجا گذاشت
  • تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت
  • عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در ۲۰۰ هکتار اراضی سمنان آغاز شد
  • پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر افتتاح شد
  • واحد تولیدی خوراک دام با حضور وزیر جهاد کشاورزی در گرمسار افتتاح شد
  • وزیر جهاد کشاورزی از پروژه ملی سیلوی گرمسار بازدید کرد
  • رئیس‌جمهور وارد سمنان شد
  • ۲ پروژه در دامغان افتتاح می‌شود
  • حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محور پلدختر _خرم‌آباد
  • ۱۳ هزار فقره تسهیلات بانکی به مردم استان سمنان پرداخت شد