Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@11:29:39 GMT

مستند الجزیره و تحریم قطر در حاشیه خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۴۳۰۸

مستند الجزیره و تحریم قطر در حاشیه خلیج فارس

شبکه الجزیره در مستندی با عنوان بازیگران با آتش ادعا کرده است که آل خلیفه برای سرکوب مخالفانش از نیروهای القاعده استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از lualuatv، بدرالدوساری معاون امور دفاعی و امنیت ملی در پارلمان بحرین یکی از مقامات ارشد رژیم آل خلیفه است که به مستند شبکه الجزیره واکنش شدید نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه الجزیره در مستندی با عنوان بازیگران با آتش ادعا کرده است که آل خلیفه برای سرکوب مخالفانش از نیروهای القاعده استفاده کرده است.

 

در برنامه عربی زبان شبکه الجزیره که روز یکشنبه همین هفته پخش شد، الجزیره مدعی شده بود که رژیم آل خلیفه یکی از پناهگاه های اصلی القاعده است و در سرکوب مخالفانش نیز از همین نیروها استفاده کرده است.

 

دوساری در واکنش به این برنامه گفته است این مستند بر اساس واقعیاتی جعلی ساخته شده است و هیچ مدرک و شاهد مستندی ندارد. خالد بن احمد خلیفه وزیر خارجه بحرین خواستار تحریم کشور قطر شده است.

 

خلیفه قطر را خطرناک ترین شیخ نشین خلیج فارس خطاب کرده است و از کشورهای عضو شورای همکاری های خلیج فارس خواسته این کشور را به خاطر پخش برنامه های الجزیره تحریم کنند.

 

پیش از این کشور قطر به خاطر سیاست های ضد عربستانی اش از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس تحریم اقتصادی شده بود.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام رضا ع بیانیه گام دوم انقلاب دهه کرامت اردبیل آل هاشم کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون مساجد جشن های دهه کرامت شبستان یزد قطر عربستان امیر قطر قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۴۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس با همکاری دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان گفت: جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس در جزیره ابوموسی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور فرهادی، رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان با اشاره به برگزاری جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس در ابوموسی، ابراز داشت: این جشنواره مهم ملی با همکاری دانشگاه پیام نور و اتاق بازرگانی بندرعباس و بنیاد علمی تحقیقاتی هرمزی در روز ملی خلیج فارس برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نفر اول این جشنواره ۵۰۰ میلیون ریال، نفر دوم ۳۰۰ و نفر سوم نیز ۲۰۰ میلیون ریال جایزه دریافت خواهند کرد.

رییس دانشگاه پیام نور هرمزگان با دعوت از افراد صاحب اختراع ثبت شده برای شرکت در این جشنواره، گفت: ۱۰ نفر برگزیده دیگر نیز جوایز ۱۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

فرهادی تصریح کرد: تمام مخترعانی که گواهینامه ثبت اختراع خود را از اداره ثبت اختراعات ایران دریافت کرده‌اند می‌توانند با ورود به سایت جشنواره به آدرس Www.innovation-festival.ir در این رویداد شرکت کنند.

لازم به ذکر است دهم اردیبهشت ماه در تقویم رسمی کشورمان به نام روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده و این روز یادآور از خودگذشتگی ملت سرافراز ایران و فرار اشغالگران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال سلطه جابرانه بر سواحل جنوبی کشور است. خلیج فارس از گذشته‌های دور به این نام معروف بوده است و مورخان و محققان خارجی دنیای قدیم از آن جمله هرودت، نئارخوس، استرابون، کورسیوس رومی و نیز محققان اسلامی نظیر اصطخری، مسعودی، بیرونی، ابن حوقل، مقدسی، مستوفی، ناصر خسرو در آثار و نوشته‌های خود از آن به نام خلیج فارس با دریای پارس یاد کرده اند.

 

دیگر خبرها

  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس؛ خوب یا بد؟
  • پخش مستند پرندگان ایلام از شبکه مستند
  • شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست
  • «اسلحه مادری» در قاب شبکه دو
  • گزارش تصویری شبکه الجزیره از توانمندی سامانه‌های پدافندی ایران
  • فیلم| گزارش شبکه الجزیره از توانمندی سامانه‌های پدافندی ایران
  • برگزاری جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس با همکاری دانشگاه پیام نور
  • جزیره‌ای با شن‌های نقره‌فام در خلیج فارس + فیلم
  • ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس برگزار می‌شود