Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، منصور کبگانیان شب گذشته دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور و قائم مقام و دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه یکصد و بیست و یکمین جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: پیش از دستور مواردی به اطلاع اعضای این ستاد رسید، مهمترین تغییری که در سیستم علم و فناوری انجام شده گسترده‌تر شدن ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و یا به عبارتی تشکیل ستاد علم و فناوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این ستاد وظیفه دارد علاوه بر وظایف قبلی، بر عملکرد وزارت آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین این وزارتخانه، بنیاد ملی نخبگان و بخش‌های مختلف علوم انسانی و سایر موارد نظارت داشته و گزارش دهی کامل را داشته باشد.

قائم مقام و دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دستور اول جلسه ستاد درباره ماده واحده ای بود که به ایجاد مشارکت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در سیاست گذاری، پیگیری و اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌پرداخت.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: پیش از این دانشگاهیان انتقاد خود را به این موضوع اعلام کرده بودند که ارتباط نهادینه شده‌ای با شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارند، البته این در حالی است که دانشگاه‌ها، مورد به مورد با شورا ارتباط داشته اند، ولی غیرنهادینه شده بود که با این مصوبه خوشبختانه تسهیل شد.

تشکیل «کمیسیون دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های معین شورای عالی انقلاب فرهنگی»

وی خاطرنشان کرد: شروع این کار از گردهمایی رؤسای دانشگاه‌های برتر کشور در مشهد مقدس بود دراین گردهمایی جمع بندی شد که «کمیسیون دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های معین شورای عالی انقلاب فرهنگی» تشکیل شود.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: این کمیسیون مجموعه‌ای از مدیران دانشگاهی و پژوهشگاهی کشور هستند که در حوزه‌های مختلف مثل علوم انسانی، آموزش عالی، فنی و مهندسی و موارد دیگر وارد عمل می‌شوند و این کمیسیون ۵ تا ۷ کمیسیون ملی خواهند بود و ما تا جایی که بتوانیم از توانایی تمام دانشگاه‌های دیگر در این کمیسیون‌ها استفاده خواهیم کرد.

کبگانیان ادامه داد: بنابراین ماده واحده ای به تصویب رسید که با ایجاد کمیسیون‌های معین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها ذیل ستاد راهبری موافقت کرد.

وی افزود: این ماده واحده بدین شرح است: «به منظور بهره برداری حداکثری از ظرفیت دانشگاه‌های کشور در سیاست پژوهی و اجرایی سازی و ایجاد گفتمان در حوزه سیاست‌ها و اسناد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با ایجاد کمیسیون‌های معین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها ذیل ستاد راهبری موافقت می‌شود و آئین نامه اجرایی این کمیسیون‌ها در کارگروهی متشکل از تعدادی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در دبیرخانه ستاد تهیه و جهت تصویب به شورای ستاد ارائه می‌شود.

ارتباط شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه‌ها نزدیک تر می‌شود

تصریح کرد: تا جلسه بعد آئین نامه مربوطه را با مشورت رؤسای دانشگاه‌هایی که تعیین شده اند، تدوین خواهیم کرد تا با راه افتادن این کمیسیون‌ها ارتباط شورا با دانشگاه‌ها را نهادینه‌تر و نزدیک تر کند.

وی یادآور شد: دستور شماره ۲ جلسه که به آن پرداختیم، ادامه سیاست‌های اشتغال دانش آموختگان بود، در جلسات قبل تا ۴ ماده به تصویب رسیده بود و ماده ۵ مقداری اصلاح شد که «اصلاح نظام صدور مجوز تنظیم ظرفیت در مشاغل حرفه ای» بود که به تصویب رسید.

کبگانیان افزود: مباحث مفصل و دقیقی مطرح شد، این سند، بسیار سند مؤثری خواهد بود، که تمام دستگاه‌ها را حول محور رفع بیکاری یا افزایش اشتغال دانش آموختگان دانشگاه‌ها، بسیج می‌کند، همه دستگاه‌ها اکنون کارهایی را انجام می‌دهند اما جهت گیری مناسبی ندارند.

وی یادآور شد: ماده ۶ اشتغال دانش آموختگان نیز با اصلاحاتی که انجام شد، به ویژه درخصوص توسعه بازار کار دانش بنیان و تسریع فرایند ورود دانش آموختگان به بازار کار، تصویب شد و در انتها دو ماده دیگر باقی ماند که ما امیدواریم در جلسه بعد با بررسی و تصویب این دو ماده، این سند بسیار مهم به پایان برسد.

کد خبر 4668799 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی نقشه جامع علمی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۴۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: برداشتن موانع قانونی؛ راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود