Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@22:18:24 GMT

بزرگداشت فردوسی و خیام در بنگلادش

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۴۴۳۶

بزرگداشت فردوسی و خیام در بنگلادش

​به همت انجمن فارسی بنگلادش و بخش فارسی مؤسسه زبان‌های نوین دانشگاه داکا، آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و عمر خیام نیشابوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این سمینار که (24 تیرماه) در تالار مؤسسه زبان‌های نوین برگزار شد، شیشیر بهاتنا چارزا، رییس مؤسسه زبان‌های نوین، حسینی‌فائق، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در داکا و محمد ابوالکلام سرکار، رییس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مراسم که بیش از یکصد نفر از استادان و دانشجویان فارسی شرکت داشتند، محمد کاظم کهدویی، استاد اعزامی از ایران به دانشگاه داکا مقاله خود را با عنوان «شاد بودن و دم را غنیمت شمردن در شعر عمر خیام» قرائت کرد.

 

سیف الاسلام خان، از گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا در خصوص خیام سخنرانی کرد و محمد محسن الدین میا به ارایه مقاله «حکیم ابوالقاسم فردوسی و شاهنامه او» پرداخت.

 

حسینی‌فائق، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان هم در سخنانی کوتاه، از دانشجویان خواست که با توجه به شرایط موجود همت بیشتری در فراگیری زبان و ادب فارسی به کار گیرند تا بهترین‌های آنان نیز برای ادامه تحصیل به ایران اعزام شوند.

 

در ادامه، شیشیر، رییس مؤسسه زبان‌های نوین هم خاطراتی از سفر خود به ایران بیان کرد.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع جشن های دهه کرامت شیراز اردبیل بیانیه گام دوم انقلاب روزنامه مجلس چهارمحال و بختیاری خیام فردوسی بنگلادش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی اپوزیسیون در سفیدشویی از صهیونیست‌ها

موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی به‌قدری در منطقه و رسانه‌های بین‌المللی بازتاب پیدا کرد که حتی به ارتش سایبری صهیونیست‌ها مهلت اجرای عملیات روانی خود در شبکه‌های اجتماعی را نداد.

سرویس سیاست مشرق - تنش یک‌ماهه بین جمهوری اسلامی ایران و رژیم جنایتکار صهیونیستی، فرصتی بود تا مزدورانی که در لندن و واشینگتن به خدمت رژیم صهیونیستی درآمده بودند، امتحان خود را به کارفرما پس دهند. تشکیلاتی که با مجموعه‌ای از اکانت‌های سایبری، شبکه‌ها و رسانه‌های فارسی‌زبان، خبرنگاران ضدانقلاب و پایگاه‌های خبری راه‌اندازی شده و مأموریت آن‌ها پیشبرد پروژه‌های دولت‌های غربی و سرویس‌های جاسوسی است.

عملیات‌های نظامی ایران و رژیم صهیونیستی علیه یکدیگر طی یک‌ماه اخیر، عرصه‌ای دیگر هم از این نبرد را در ابعاد رسانه‌ای گشود. همان‌طور که عملیات افتخارآمیز وعده صادق با موفقیت اجرا شد و هدف مدنظر سپاه پاسداران در سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرار گرفت، در ابعاد رسانه‌ای نیز ارتش رسانه‌ای صهیونیست‌ها در موضوع حمایت و سفیدشویی از این رژیم شکست خورد.

موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی به‌قدری در منطقه و رسانه‌های بین‌المللی بازتاب پیدا کرد که حتی به ارتش سایبری صهیونیست‌ها مهلت اجرای عملیات روانی خود در شبکه‌های اجتماعی را نداد. از طرفی، عملکرد ضعیف رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آن در منطقه، در دفع عملیات وعده صادق، دست‌ و دهان اهلی رسانه‌ای ضدایرانی را هم بست.

این بلاتکلیفی تا پس از اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران تداوم پیدا کرد. ضعف رژیم در تلاش ضربه به ایران نیز مزدوران خود در شبکه‌های فارسی‌زبان را در سردرگمی فروبرد و حتی به خود اجازه دادند تا کارفرمای خود را تحقیر کنند.

شبکه تروریستی اینترنشنال، یکی از رسانه‌های فعال از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون بود؛ این شبکه از همان ابتدا تمام تلاش خود را به کار گرفت تا ایران را در عملیات‌های گروه‌های مقاومت، دخیل و مجری معرفی کند.

اینترنشنال همواره با استفاده از کارشناسان تجزیه‌طلب و ضدایرانی، خط عملیات‌روانی حمله به ایران را دنبال کرده است. این کارشناسان با حضور در برنامه‌های تحلیل و گفت‌وگو محور شبکه تروریستی اینترنشنال، با انواع تحلیل‌ها، حمله به ایران را حتی برای مردم ساکن ایران توجیه و عادی‌سازی می‌کرد.

حال، تنش ایجادشده پس از تعدی به کنسول‌گری ایران در دمشق، این شبکه و دیگر رسانه‌ها و عوامل ضدانقلاب را به آرزوی خود رسانده بود؛ این افراد هر روز اخبار را دنبال می‌کردند و با اشتیاق به دنبال اقدام نظامی جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی بودند. ارزیابی‌ آنها طوری بود، پاسخ ایران محدود و بی‌اثر باشد.

اما عملیات گسترده موشکی و پهپادی سپاه‌ پاسداران علیه رژیم صهیونیستی که به زعم سی‌ان‌ان، بزرگ‌ترین عملیات پهپادی تاریخ دنیا بود، به اندازه‌ای موفق و پرافتخار بود که پیام‌های بازدارندگی را به صهیونیست‌ها و عواملشان در شبکه‌های اجتماعی رساند.

عملیات خیره‌کننده وعده صادق، دستاوردی را برای شبکه‌های معاند به همراه نداشت؛ امید آن‌ها به یک حمله گسترده از سوی کارفرمای خود به ایران بودند. انتظار داشتند یک عملیات نظامی با ابعاد بسیار بالا و تلفات گسترده در ایران اجرا شود. اما اقدام محدود و ناموفق رژیم در اصفهان، رسانه‌های فارسی‌زبان ضدانقلاب را از خود ناامید کرد. حتی ظهر جمعه، 31 فروردین، ساعاتی پس از شنیده شدن صدای پدافند ارتش در مقابله با ریزپرنده‌های دشمن، کارشناسان این شبکه را به تمسخر واداشت.

از ساعات ابتدایی، در حالی که شواهدی از آثار و نتایج این اتفاق مشهود نبود، رسانه‌های غربی پیشاپیش، عملیات را گسترده و موفق تحلیل کردند.

اما با گذشت مدت زمان زیادی از حادثه اصفهان، سند تصویری قابل اعتمادی از اصفهان منتشر نشد. رسانه‌های فارسی‌زبان همچون اینترنشنال تصاویری جعلی و مربوط به انفجارهای لبنان را با عنوان انفجار در اصفهان منتشر کردند. اما رفته رفته متوجه ضعف در اقدام خرابکارانه رژیم صهیونیستی شدند و شروع به تمسخر و اعتراض به رژیم صهیونیستی کردند.

تحقیر خرابکاری صهیونیست‌ها و خلق الفاظی نظیر پهپادهای «پیتزابر» برای آن، اولین پدیده رسانه‌های فارسی‌زبان ضد انقلاب در قبال رژیم اسرائیل بود. گویا انتظارات مزدوران ساکن خارج از ایران برای طراحی کاریکاتور غزه برای ایران، براورده نشد و سایه جنگ از آسمان ایران فاصله گرفت.

صهیونیست‌ها تاکنون پروژه عادی‌سازی حمله به ایران را به شبکه‌های ضدایرانی محول کرده بودند اما عملیات وعده صادق، پیام بازدارندگی ایران را به تل‌آویو رساند و در پاسخی محدود، همچون گروه‌های تروریستی، اقدام به خرابکاری در اصفهان کرد. همین موضوع سبب سردرگمی کارشناسان اینترنشنال و صدای آمریکا شده بود.

گویا بلاتکلیفی عوامل رسانه‌ای رژیم، آنها را عصبی کرده و مستقیما به خرابکاری ناموفق در اصفهان اعتراض کردند.

دیگر خبرها

  • چرا زبان شکسپیر محو شد، اما سعدی نه؟ | زنجیره‌های پیوستگی زبان فارسی!
  • سرمربی فوتسال تاجیکستان: صعود تیم های فارسی زبان باعث خرسندی است
  • گرمای شدید در بنگلادش ۴ قربانی گرفت
  • ناکامی اپوزیسیون در سفیدشویی از صهیونیست‌ها
  • خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی (فیلم)
  • خوش آمدگویی محمد شهباز شریف به رییس جمهور به زبان فارسی
  • خوش آمدگویی محمد شهباز شریف به رئیسی به زبان فارسی | ویدئو
  • فردوسی متعلق به تمامی فارسی‌زبانان است
  • ترس علنی سخنگوی فارسی زبان رژیم صهیونیستی از ایران + فیلم
  • فیلم| ترس علنیِ سخنگوی فارسی‌زبان رژیم صهیونیستی از ایران قدرتمند!