Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در جلسه انعقاد تفاهم نامه این دانشگاه با پلیس فتا، یکی از وظایف دانشگاه ها را تعامل و مشارکت در فعالیت های اجرایی نهادها و سازمان های اجتماعی و مردمی معرفی و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت جدید برنامه های جدی دارد تا خود را به عنوان یک دانشگاه مردمی و در خدمت جامعه معرفی و بر این مهم که تمامی ظرفیت های دانشگاه باید در راستای خدمت رسانی به جامعه و مردم قرار گیرد، اهتمام ویژه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالهی با اشاره به انعقاد قریب به 30 تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با سازمان های دولتی و نهادهای انقلابی استان، گفت: این تفاهم نامه ها با اعتقاد راسخ دانشگاه به وجود ظرفیت واقعی تعامل و همکاری با دیگر نهادها منعقعد شده اند که بدین ترتیب بستر همکاری در تمامی زمینه ها مهیا شده است و دانشگاه در صدد است تا در سایه انعقاد این تفاهم نامه ها، رسالت های اجتماعی خود را در کنار مأموریت های آموزشی و علمی انجام دهد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با فرماندهی انتظامی استان، از همکاری نزدیک و همه جانبه دانشگاه با این سازمان خبر داد و اذعان کرد: مجموعه نیروی انتظامی یکی از فعال ترین نهادهای کشور است که نگرش این نهاد به مسائل یک نگاه فاخر و پیشگامانه است.

عبدالهی با بیان اینکه نیروی انتظامی یک نیروی اجتماعی است که مسئولیت برقراری نظم و امنیت در کشور را بر عهده دارد، تصریح کرد: مأموریت، فعالیت و نتیجه کار نیروی انتظامی به طور مستقیم با زندگی مردم مرتبط است و در استان بوشهر که یک استان مرزی و دارای راه های ارتباطی دریایی و خشکی و یک استان سوق الجیشی است، این فعالیت نقش مهمتری دارد.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه بحمداله شاخص های آماری امنیت و جرائم در استان بوشهر وضعیت مطلوبی را نمایان می کند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه کارهای خوب، ارزشمند، ماندگار و غرورآفرینی به واسطه حضور فعال، کنش گر و به موقع مجموعه نیروی انتظامی در استان بوشهر صورت گرفته است که باید این تلاش ها را ارج گذاشت و به فال نیک گرفت.

وی با بیان خلاصه ای از طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی، تفکر و برنامه های دانشگاه را برای رفع چالش های کشور در قالب پژوهش های اثرگذار یکپارچه شبکه ای تشریح و اظهار کرد: این طرح با دو دیدگاه مهم که یکی انجام تحقیقات در چارچوب مسائل مهم و حیاتی کشور و جلوگیری از موازی کاری و هزینه های مازاد و متناسب با ظرفیت ها دانشگاهی و استانی و دیگر انجام تعهدات دانشگاه به عنوان یک نهاد اجتماعی در حال اجرا شدن است.

عبدالهی از راه اندازی مرکز تحقیقات امنیت شبکه در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: مراکز تحقیقاتی، مراکزی دانش محور هستند که تعامل سازمانی و ساختارمند را جایگزین تعاملات فردی و سلیقه ای می کنند و قطعا امور در این مراکز، نتایجی اثرگذار و هدفمند را به همراه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه این دانشگاه آمادگی کامل جهت همکاری در تمامی عرصه ها را با پلیس و مجموعه های ذیربط این نهاد انقلابی دارد، عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با دارا بودن ظرفیت های انسانی و تجهیزات سخت افزاری، توانایی انجام تمام موضوعات چالشی و مبتلابه که بتواند آگاهی ها و اطلاعات را برای مردم ایجاد و برای نهادها و سازمان ها تولید محتوا کرده و یا محتوا را بررسی کند داراست.

انتهای پیام /

331 / 167 پلیس فتا دکتر اسماعیل عبدالهی واحد بوشهر تفاهم نامه امنیت سایبر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پلیس فتا واحد بوشهر تفاهم نامه امنیت سایبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۴۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم تکریم و معارفه معاونان قدیم و جدید دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با حضور سعید رازقی رئیس دانشگاه استان، هیئت رئیسه، معاونان و کارکنان این واحد دانشگاهی برگزار و انسیه ماهینی به‌عنوان معاونت جدید حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد بوشهر معرفی شد.

سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این مراسم با اشاره به عملیات غرورانگیز سپاه پاسدارن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: خدای متعال را شاکرم که توان نظامی سپاه اسلام و ایران اسلامی به جهانیان ثابت و هیمنه‌ی پوشالی اسرائیل، آمریکا و متحدانشان به دست رزمندگان شجاع و غیور کشور شکسته شد که افتخاری سترگ برای ایران و ایرانی است.

وی با قدردانی از فعالیت‌های پنج ساله و نیمه باقر گرگین به‌عنوان معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، بیان کرد: سمت‌های اداری هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و منصب‌ها تا زمانی ارزشمند هستند که بتوان از طریق آن به کشور و جامعه خدمت کرد. در دانشگاه ازاد اسلامی استان بوشهر، همه جایگاه‌ها یکسان است و همه همکاران در قالب یک تیم، همسو و هم راستا در حال تلاش برای اعتلا این دانشگاه ولایی و مردمی هستند.

این مقام مسئول با اشاره به کسب عناوین و مقام‌های متعدد برتر کشوری دانشگاه در حوزه فرهنگی در چند سال گذشته تشریح کرد: حوزه فرهنگی، یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین حوزه‌های کاری در جامعه بوده و حضور چندین ساله گرگین در این سمت، بیانگر دغدغه‌مندی و اشراف وی به مسائل و مباحث فرهنگی و همچنین مهیا و آماده بودن شرایط کار در این حوزه سخت در دانشگاه داشته است.

رازقی عنوان کرد: فرهنگ به‌عنوان ریشه اصلی در رفتار‌ها و تصمیمات همگان اثری مستقیم دارد. حوزه فرهنگی، حوزه‌ای بوده که اتفاقات، چالش‌ها و تغییرات آن خیلی ملموس و قابل لمس نیست؛ اما در بلند مدت، بر همه حوزه‌ها اثرگذار خواهد بود. در حقیقت می‌توان با این نمونه مطلب چنین توضیح داد که، حوزه فرهنگی، مانند درختی در آب قرار داشته، همگان قسمت بیرون زده از آب را می‌بینند؛ اما بخش اصلی این درخت، همان ریشه‌ای بوده که در زیر آب نهفته شده است.

وی ادامه داد: دشمنان هر ملت و سرزمینی به دنبال آسیب زدن به این ریشه هستند و ایران اسلامی نیز از این قائده مستثنی نیست و دشمنان اسلام و کشور با آگاهی از اهمیت فرهنگ در کشور و تجربیاتی که در دیگر کشور‌ها به دست آوردند، این عرصه مهم کشور را مورد آماج و تهاجم خود قرار داده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه نیازمند طراحی‌های جدید و کاربردی در حوزه فرهنگ برای مقابله با شرایط انحرافی که دشمن به دنبال است، هستیم، ادامه داد: دشمن به دنبال گرفتار کردن و زمین گیر کردن نسل جوان کشور است، باید با استراتژی‌های دقیق، اجرایی و حساب شده، این شرایط را اصلاح و به دنبال رقم زدن نتایج ویژه‌ای بود.

رازقی با تأکید بر اینکه فضای مجازی، یکی از بستر‌هایی بوده که حوزه فرهنگ کشور از آن آسیب دیده، عنوان کرد: فضای مجازی همراه‌ترین، همراه هر فرد است و در همه لحظات و برنامه‌ها شخصی و اجتماعی نفوذ کرده از این رو باید به آن توجه ویژه داشت و برای اصلاح آن تلاش کرد. 

مسئولیت حوزه فرهنگی، بخشی اساسی و مهم است

هادی دشتی، معاون هماهنگی و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه جابجایی‌های اداری، روالی مرسوم و همیشگی در ادارت است، گفت: مسئولیت حوزه فرهنگی، بخشی اساسی و مهم بوده و می‌طلبد با حساسیت ویژه به آن پرداخته شود. گا‌هی و به اشتباه، مسائل فرهنگی در اولویت قرار نمی‌گیرد؛ اما وقتی آسیب‌های هر حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد، حاکی از ریشه ضعف‌ها در مسائل فرهنگی است.

قدیر خواجه‌پور رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز بیان کرد: فعالیت در حوزه فرهنگی نیازمند خوش فکری، سلیقه، باور و ایمان نسبت به امور و نیز تلاش و پیگیری است که خوشبختانه این مهم در دانشگاه، جاری است.

کسب پنج عنوان برتری استان بوشهر در حوزه کانون‌ها

معاون پیشین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر نیز در تشریح خلاصه گزارشی از عملکرد دوره مدیریتی خود بیان کرد: تا پیش از این، حوزه فرهنگی دانشگاه وارد عرصه‌های جدید نشده بود. به عنوان نمونه، هیچ کانون دانشجویی فعال در استان وجود نداشت و گاهی بنا به شرایط و اتفاقات، فعالیت‌هایی موردی شکل می‌گرفت؛ اما اکنون تقریبا در همه حوزه‌ها، همانند آراستگی، تئاتر، مهدویت و... کانون‌هایی فعال در دانشگاه مشغول به فعالیت است و چنان رونق گرفته که در سنوات اخیر، استان بوشهر به پنج مرتبه به‌عنوان معاونت برتر فرهنگی در حوزه کانون‌ها در کشور معرفی شد.

باقر گرگین با تأکید بر اینکه رکود فعالیتی در بسیاری از فعالیت‌های دانشجویی وجود داشت، ادامه داد: با تلاش همه همکاران و حمایت دانشگاه، از رکود عبور کرده و در بسیاری از بخش‌ها، نتایج درخشان حاصل شد. هیئت‌های دانشجویی فعال و سال گذشته، هیئت دانشجویی واحد بوشهر، هیئت برتر کشوری انتخاب شد. ۱۱ نشریه دانشجویی در بوشهر و حداقل یک نشریه در دیگر واحد‌ها و مراکز، فعال شد به نحوی که بوشهر در این بخش نیز معاونت برتر کشوری معرفی شد.

وی با تأکید بر اینکه در اجرای برنامه‌ها از نقش دانشجویان بهره کافی گرفته شد، افزود: تشکل‌های دانشجویی بیش از گذشته فعالیت‌های اثرگذاری را اجرا کردند که اینجا نیز برتر کشوری منتخب شدند. دو دوره مشاعره علوی کشوری برگزار که جشنواره برتر کشوری شد. در کرسی‌های آزاد اندیشی هم کمی هم کیفی، رتبه برتر کشوری نصیب بوشهر شد. دانشجویان در جشنواره رشد، خوش درخشیدند و چندیدن مقام کسب شد و فتخارات دیگر که بسیار بوده و همه لطف الهی و افتخاری برای استان و دانشگاه است.

معاون پیشین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) و با بیان اینکه با حمایت رئیس دانشگاه پس از این در سمت رئیس دانشکده علوم انسانی، ایفای نقش و مسئولیت خواهد کرد، متذکر شد: این تغییر و جابجایی را از نَفَحاتٍ الهی می‌دانم و قطعا در عرصه جدید هم با همه توان و جدیت، تلاش خواهم کرد.

انسیه ماهینی معاون جدید دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر نیز اظهار کرد: این مسئولیت سنگین را لطف خدا می‌دانم و از پروردگار می‌خواهم در این عرصه خطیر موفق و روسفید بیرون بیایم.

به گزارش آنا، ماهینی عضو هیئت علمی گروه معارف واحد بوشهر بوده و تاکنون مسئولیت‌هایی همانند رئیس دانشکده علوم انسانی واحد بوشهر، مدیرگروه گروه معارف، رئیس شورای زنان فرهخیته استان، مدیر فرهنگی و ... را عهده دار بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • احیای مراکز تحقیقاتی در راستای پایداری منابع درآمدی
  • احیا کردن مراکز تحقیقاتی در راستای پایدار کردن منابع درآمدی
  • اهدای ۲ قطعه زمین به متراژ ۶ هزار مترمربع برای اجرای برنامه‌های دانشگاه آزاد بوشهر
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است