Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی فرخ زاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین روز چهارشنبه در نشست کارگروه سیلاب که به منظور بررسی پیشرفت کار کمیته های تخصصی شهرستان ها در خصوص اقدامات انجام شده درباره افراد شناسایی شده از سوی دستگاه های حمایتی برای پرداخت تسهیلات برگزار شد با اعلام مطلب فوق، افزود: با توجه به اینکه روز یکشنبه ۳۰ تیرماه مهلت ثبت افراد شناسایی شده جهت پرداخت تسهیلات جبران خسرت سیل پایان می یابد باید گزارش نهایی از تعداد ثبت نام ها تا آن روز ارایه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد ثبت نام ها در سامانه مربوطه انجام شده است، اضافه کرد: اگر میزان خسارت ها به طور طبیعی باشد به نظر می آید همین مهلت زمانی کافی است.

فرخزاد ادامه داد: موضوع جبران خسارت سیل زدگان در نشست شورای مدیریت بحران نیز جهت بررسی بیشتر مطرح خواهد شد.

وی در خصوص اعتبارات تخصیص یافته جهت جبران خسارت سیل زدگان نیز گفت: ۱۲۵ میلیارد ریال وام کم بهره و بلاعوض جهت این موضوع به قزوین تزریق شده که ۶۳ میلیارد ریال آن به خسارت دیدگان معرفی شده از نهادهای حمایتی، بیمه کشاورزان و پروژه های عمومی اختصاص خواهد یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: از ۶۳ میلیارد ریال اعتبار یاد شده به تفکیک ۱۰ میلیارد ریال به نهادهای حمایتی شامل بهزیستی و کمیته امداد، ۱۰ میلیارد ریال برای بیمه و ۴۳ میلیارد ریال برای پروژه های عمومی که بسیج سازندگی اجرایی خواهد کرد اختصاص خواهد یافت.

فرخ زاد خاطرنشان کرد: برای پرداخت سهم ۱۰ میلیارد ریالی بیمه هفته آینده با حضور استاندار تفاهم نامه ای با بنیاد مسکن امضا خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای سهم ۴۳ میلیارد ریالی پروژه های عمومی نیز بسیج سازندگی باید هرچه زودتر اجرای کار را شروع کرده و برنامه زمان بندی هم داشته باشد.

این مسئول یادآور شد: از اعتبارات تخصیص یافته به استان هچنین ۳۰ میلیارد ریال برای لایروبی رودخانه ها، ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای روستاها و ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ماشین آلات شهرداری ها و دهیاری ها توزیع خواهد شد.

فرخ زاد افزود: دامپزشکی نیز در سیل اخیر ناچار تمام ذخیره سم و واکسن خود را برای پیشگیری از لمپی اسکین دام از دست داد که به منظور جبران این خسارت بین ۲ تا ۳ میلیارد ریال به آن اختصاص خواهد یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: مبنای توزیع این اعتبارات را نمی توان شهرستانی در نظر گرفت بلکه باید همان میزان خسارتی که بخشداری ها در روزهای اول اعلام کردند مورد نظر باشد چون تفاوت آن برآورد با واقعیت بیشتر از چند درصد نیست.

وی یادآور شد: البته در پرداخت تسهیلات هیچ شهرستانی محدودیت ندارد بلکه هر شهرستان که زودتر عملیات ثبت را انجام دهد در اولویت خواهد بود.

فرخزاد از فرمانداری ها خواست با توجه به اتمام مهلت سامانه در روز یکشنبه، شهرستان ها روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته را هم برای ثبت در سامانه اختصاص دهند.

۷۳۸۸*۳۰۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۴۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد

سیدحامد عاملی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: مأموریت اصلی برای فعالیت سال جاری توسط مقام معظم رهبری مشخص شده و لازم است دستگاه‌ها در تدوین تمامی اقدامات اعم از زیرساخت‌ها و پروژه‌ها با محوریت تولید حرکت کنند.

او افزود: در حال حاضر فرصت بی سابقه‌ای برای حمایت از تولید ایجاد شده و در این راستا، کمیته حمایت قضایی، شورای حمایت از سرمایه‌گذاری، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای رفع موانع تولید فعالیت می‌کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه موانع حوزه تولید به هیأت مقررات‌زدایی اعلام می‌شود، بیان کرد: لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در راستای رفع موانع تولید برنامه‌ریزی کنند و نباید مانعی برای مأموریت جهش تولید ایجاد شود.

عاملی با تأکید بر لزوم تدوین و اعلام برنامه‌ها و پروژه‌های اثربخش و شاخص دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌ها، گفت: در قالب این برنامه‌ها باید پروژه‌های در حال اجرا و یا در آستانه تکمیل و بهره‌برداری اعلام شود و برای تأمین اعتبارات تلاش شود.

او ادامه داد: با وجود محدودیت‌های اعتباری ۱۰۰درصد اعتبارات جاری استان اردبیل در سال گذشته تخصیص یافت.

استاندار اردبیل با اشاره به اقدامات مهم برای تخصیص اعتبار در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال به پروژه راه‌آهن اردبیل با ۲۰۵درصد تخصیص، ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به پروژه‌های بزرگ‌راهی استان با ۱۱۶درصد تخصیص،۲هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال به بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی با ۱۲۰درصد تخصیص، یک هزار ۲۱۰ میلیارد ریال به بیمارستان نجف‌زاده با ۲۴۲درصد تخصیص و سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۹۲ پروژه مهم استانی اختصاص یافت.

عاملی بیان کرد: در سال جاری یکسری اعتبارات ابلاغی در سال جاری به وزارتخانه‌ها ارسال شده که اقدام فوری مدیران از مرکز برای جذب و تعیین تکلیف سهم اعتباری پروژه‌های مربوط ضروری است.

او با اشاره به احصای ۹۱ پروژه نیازمند اعتبار در سال گذشته برای تکمیل، افزود: اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها جذب شده و امسال باید تکمیل و بهره‌برداری شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: توجه به اجرای ظرفیت‌های قانونی مرتبط با تأمین اعتبارات حوزه خانواده، جمعیت و فرزندآوری مورد تأکید بوده و اقدام مدیران در این زمینه ضروری است.

عاملی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای برگزاری جام صفوی در استان اردبیل، لازم است تمامی دستگاه‌ها به این موضوع کمک کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • پدیده گرگرو ۱۴۰ میلیارد ریال به برق چابهار خسارت زد
  • جذب اعتبارات برای جبران خسارات سیل اخیر