Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@19:44:49 GMT

ترامپ: ناچارم به اردوغان بگویم...

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۴۸۰۱

ترامپ: ناچارم به اردوغان بگویم...

به گزارش پایگاه خبری هیل، این خبر پس از تصمیم دولت ترکیه در تحویل گرفتن سیستم‌های دفاع موشکی اس -۴۰۰ روسی منتشر شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان نشست کابینه گفت: ما اکنون به ترکیه می‌گوییم که قصد فروش اف -۳۵ به آن را نداریم.

ترامپ پیشنهادی درباره اینکه آیا می‌خواهد تحریم‌هایی را علیه ترکیه بابت این تصمیمش اعمال کند یا خیر، مطرح نکرد و ادامه داد: موقعیت بسیار دشواری است که آمریکا در آن قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همان ابتدای امر می‌شد گفت که ما روی این مساله کار می کردیم. خب ببینید چه اتفاق افتاد، این واقعاً عادلانه نیست.

رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: من روابط بسیار خوبی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه دارم و وضعیت بسیار پیچیده است ترکیه‌ای‌ها نیاز به سامانه‌های پاتریوت برای اهداف نظامی داشتند اما دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا آن را رد کرد.

ترامپ ادامه داد: ترکیه در چنین شرایطی ناگزیر به خرید سامانه‌های اس -۴۰۰ روسیه شد؛ موضوعی که واشنگتن آن را رد می‌کند زیرا آنکارا عضو ناتو است.

وی افزود: اما به دلیل در اختیار داشتن موشک‌های تولید روسیه، ترکیه‌ای‌ها از خرید بیش از ۱۰۰ فروند جنگنده منع می‌شوند. البته ما روابط خوبی با ترکیه داریم اما ناگزیرم به آنها بگویم ما هرگز به شمال جنگنده‌های اف -۳۵ را نمی‌فروشیم زیرا شما ناگزیر شدید سامانه‌های موشکی دیگری خریداری کنید.

رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: این وضعیتی که در آن قرار گرفته‌ایم بسیار دشوار است اما ما برای حل آن تلاش می‌کنیم و خواهید دید چه اتفاقی خواهد افتاد.

از سوی دیگر، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد، ترامپ و مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا راهکارهای مطرح درباره واکنش ممکن به خرید سامانه‌های اس- ۴۰۰ از سوی ترکیه را بررسی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تدابیری که در آن بازنگری می‌شوند در چارچوب "قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌هاست" که ترامپ دوم اوت ۲۰۱۷ تصویب کرد و آن ایران، کره‌شمالی و روسیه را هدف قرار می‌دهد.

دولت آمریکا که مدت‌های زیادی ترکیه را به عدم فروش جنگنده‌های اف -۳۵ تهدیدی کرده، از روز جمعه درباره برنامه‌هایش سکوت اختیار کرد و این زمانی بود که ترکیه نخستین محموله سیستم‌های روسیه را دریافت کرد.

مارک اسپر، کاندیدای سمت وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد، پنتاگون درباره تحویل گرفتن سامانه‌های اس -۴۰۰ توسط ترکیه آگاه بود و موضعش درباره جنگنده‌های اف -۳۵ تغییر نکرده است.

310 310

کد خبر 1280547

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا ترکیه موشک اس400 رجب طیب اردوغان باشگاه پرسپولیس ایران و آمریکا باشگاه استقلال محمدجواد ظریف ایالات متحده آمریکا شورای نگهبان گابریل کالدرون ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان

رئیس جمهور ترکیه گفت که فعلاً چیزی برای ما روشن نشده است.

به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به سوالی درباره حادثه اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر اظهارات متفاوتی وجود دارد، ایران نیز چنین است و دیدگاههای متفاوتی را منتشر می کند. یعنی موضوع شفاف نیست.

وی افزود: در این خصوص یک بیانیه روشن نیست. درباره بیانیه های ایران نمی توانیم بگوییم که درست می گوید، درباره اسرائیل هم که اصلاً نمی توانیم بگوییم درست است.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: آمریکایی ها نیز اظهارات متفاوتی در این خصوص دارند. مهمتر از همه اینکه در بیانیه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل می بینیم که آمریکا خود را در کنار اسرائیل قرار داده است در حالیکه همه در کنار فلسطین هستند. البته ما انتظاری غیر از این نداشتیم.

صبح امروز رسانه ها از وقوع حادثه ای در اصفهان خبر دادند که بر اساس آن چند پهپاد در نزدیکی تاسیسات هسته ای اصفهان مورد هدف قرار گرفته شد.

رژیم صهیونیستی هنوز به صورت رسمی مسئولیت این اتفاق را به گردن نگرفته اما وزیر امنیت داخلی رژیم صهونیستی در توییتی این رویداد را ضعیف توصیف کرده بود.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
  • موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته است
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ به زودی میزبان هنیه خواهم بود
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند