Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@06:39:22 GMT

تشدید نظارت های وزارت بهداشت بر استخرها

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۴۸۵۹

 غلامرضا شقاقی مسئول نظارت بر استخرها، اظهار کرد: متصدیان استخر موظفند هر سانس وضعیت آب استخر را از نظر کیفی مورد کنترل قرار دهند و فاکتورهای اصلی مانند میزان کلر، کدورت و ph آب را بررسی کنند.

اخبار اجتماعی- وی افزود: مردم نیز در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی و کیفی در آب  استخر اعم از کدر بودن آب و بوی زننده کلر و غیره می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و موضوع را گزارش کنند تا بازرسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع را پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت تصریح کرد: در کنار نظارت متصدیان استخرها و مردم، بازرسان وزارت بهداشت نیز بر وضعیت استخرها نظارت دارند.

شقاقی با اشاره به تشدید نظارت‌های وزارت بهداشت بر استخرها در فصل تابستان، بیان کرد: ما هر دو هفته یک بار از آب استخرها بازدید و نمونه برداری می‌کنیم.

وی به نقش مهم مردم در بحث رعایت بهداشت آب استخر اشاره کرد و افزود: افراد بهتر است قبل از ورود به استخر دوش بگیرند و آلودگی‌های مختلف بدن خود را شست و شو دهند. هر اندازه که آلودگی کمتری وارد استخر شود استخر سالم تر خواهد بود.

وی با تأکید بر لزوم آموزش رعایت بهداشت فردی به کودکان برای حضور در استخر، ادامه داد: کودکان قبل از رفتن به درون استخر باید از توالت استفاده کنند. همچنین، افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی و واگیردار تا زمان بهبودی کامل از ورود به آب استخر خودداری کنند.

شقاقی با تأکید بر اینکه کلیه استخرها باید مجهز به تجهیزات و ابزار کنترل باشند، تصریح کرد: بازرسان وزارت بهداشت مجهز به تجهیزات بوده و محیط را بازرسی می‌کنند و در صورت عدم مطابقت استخر با استانداردهای لازم برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه هیچ مشکل قانونی در خصوص برخورد با متخلفان این حوزه وجود ندارد، اظهار کرد: البته امیدواریم در این مورد، کار به مراحل برخورد قانونی نرسد و متصدیان استخرها، همکاری های لازم را با بازرسان وزارت بهداشت داشته باشند و وضعیت آب را به ما اعلام کنند.

رئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت با موضوع  با تأکید بر لزوم آموزش و ارتقای فرهنگ مردم در استفاده از استخرها، خاطرنشان کرد: صدا و سیما می تواند در این خصوص فرهنگ سازی کند و وزارت بهداشت نیز از طریق مراکز جامع سلامت، آموزش ها را در این حوزه توسعه خواهد داد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: استخر وزارت بهداشت رعایت بهداشت وزارت بهداشت فصل تابستان نظارت بر استخرها بهداشت استخر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۴۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطلوبیت میکروبی آب شهری خوزستان ۹۴ درصد شد

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به انجام ۲۵ هزار و ۷۶۰ مورد نمونه‌برداری از آب در سال گذشته در شهرهای تابعه این دانشگاه گفت: در حال حاضر میزان مطلوبیت میکروبی آب شهری خوزستان ۹۴ درصد است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مهران معلم، امروز در جمع خبرنگاران  اظهار داشت:  نظارت بر کیفیت آب جزء نظارت‌های مرکز بهداشت است و نیز یکی از امور اصلی ما در هر شبانه‌روز، بررسی وضعیت آب است.

وی با بیان اینکه آب از لحاظ سه شاخص کدورت، کلرسنجی و مطلوبیت میکروبی سنجیده می‌شود  گفت:  این کار طبق دستورالعمل‌های کشوری انجام می‌شود؛با توجه به وضعیت خاص شبکه توزیع آب خوزستان، جلوتر از بسیاری از استان‌های دیگر نظارت بر آب را انجام می‌دهیم و مشکلات را منتقل کرده‌ایم.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به انجام 25 هزار و 760 مورد نمونه‌برداری از آب در سال گذشته در شهرهای تابعه این دانشگاه گفت: در حال حاضر میزان مطلوبیت میکروبی آب شهری خوزستان 94 درصد و در حوزه روستایی حدود 85 درصد و میزان کلرسنجی در مناطق شهری 91.4 درصد و در مناطق روستایی 69.5 درصد است. از نظر ما باید این اعداد، صددرصد باشد و هدف ما بالا بردن این رقم است و در این باره مرتب این مساله را دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: موارد بحرانی که شبکه آب از نظر میکروبی یا کلرسنجی مشکلاتی دارد، شناخته شده است و مرتب به شرکت آب و فاضلاب منتقل می‌شود و سپس دوباره وضعیت آب بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه نظارت بر کیفیت آب، با هیچکس تعارف نداریم گفت: ما نگفته‌ایم آب با این شاخص‌ها مورد قبول است ما گفته‌ایم مشکلاتی وجود دارد.

معلم در ادامه گفت: فرسودگی شبکه‌های شهری و روستایی و وجود مشکلات در تاسیسات یا تصفیه‌خانه‌های آب یا انشعابات غیرمجاز، برخی از معضلاتی هستند که در استان خوزستان وجود دارند؛ انشعابات غیرمجاز آب حتی به شبکه سالم هم لطمه می‌زنند.

وی عنوان کرد: همه این مسائل موجب می‌شود که به کیفیت آب، خدشه وارد شود. از نظر ما در حوزه بهداشت، مطلوبیت آب از نظر این شاخص‌ها باید صددرصد باشد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص مطرح شدن مساله اختلاط آب و فاضلاب از سوی معاون بهداشت وقت دانشگاه در سال‌های گذشته گفت: شبکه توزیع آب یک شبکه نهفته است و زیرزمین قرار دارد و  پوسیدگی دارد و هر آن ممکن است به دلیل فشار بار سطحی  روی شبکه یا تعارضاتی که به شبکه وارد می‌شود، ناخودآگاه شکستگی رخ دهد و مشکل ایجاد کند و در نتیجه می‌تواند آلودگی را وارد آب کند. گاهی مردم شکایت می‌کنند که بوی تعفن در آب احساس می‌شود یا در آب، کدورت مشاهده می‌کنند که ناشی از این مسائل است. 

وی در ادامه افزود: ما در معاونت بهداشت بر اساس وظیفه‌مان هر جا تهدیدی علیه بهداشت عمومی مشاهده شود، پس از پایش، تذکر و اخطار و در صورت رفع نشدن مساله، از طریق مرجع قضایی اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام /735

 

دیگر خبرها

  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • مطلوبیت میکروبی آب شهری خوزستان ۹۴ درصد شد