Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@22:07:36 GMT

کاهش تاریخی فروش خودروها در جهان

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۴۹۷۲

کاهش تاریخی فروش خودروها در جهان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، در چند هفته اخیر تمام کمپانی های خودرو سازی امریکایی از کاهش فروش در سال ۲۰۱۹ صحبت می کنند و سازمان امور اقتصادی آمریکا در این خصوص می گوید باید مصرف کنندگان را تشویق به خرید بیشتر خودروها کنیم و گویا کمپانی ها از تبلیغات استفاده بیستر از وسایل نقلیه عمومی ناراضی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین کمپانی های خودروسازی آمریکایی به خاطر اینکه هدف افزایش تعرفه های محصولات اولیه ساخت خودرو قرار گرفته اند با افزایش قیمت و کاهش فروش مواجهه شده اند ولی سایر کمپانی های خودروسازی مثل کمپانی خودروسازی ژاپنی تویوتا چرا با کاهش فروش درگیراند؟

کمپانی خودروسازی جنرال موتورز در این بین اولین کمپانی خودروسازی بود که با افت ۷ درصدی در فروش محصولاتش مواجهه شد. البته فروش سایر محصولات این کمپانی کاهش بیشتری داشته است به عنوان مثال فروش محصولات شاسی بلند جنرال موتورز با کاهش ۲۵ درصدی و فروش وانت های این کمپانی با افت ۱۶ درصدی مواجهه شده است.

فورد دومین کمپانی خودروسازی در این فهرست است که در فروش محصولاتش افت را تجربه کرده است. در واقع آمار های ماهیانه از فروش محصولات این کمپانی به وضوح افت فروش را نشان می دهد به عنوان مثال فروش محصولات فورد در ماه مارس ۵ درصد افت داشته است و به طور کلی در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۹ فروش محصولات این کمپانی با افت ۲ درصدی رو به رو بوده است.

در کاهش فروش محصولات سومین کمپانی باز هم پای آمریکا در میان است. سومین کمپانی که با افت شدید فروش محصولاتش مواجهه شده است کمپانی فیات است این کمپانی یک شرکت خودروسازی چند ملیتی آمریکایی و ایتالیایی است.

این کمپانی با کاهش ۷ درصدی فروش محصولاتش در امریکا مواجهه شده است ولی چیزی که تعجب برانگیز است افزایش ۱۵ درصدی فروش وانت های این کمپانی در اوایل سال ۲۰۱۹ بوده است.

در واقع کمپانی فیات با مشاهده روند نزولی فروش شروع به ساخت محصولی جدید کرد و تبلیغات زیادی در آن حوزه انجام شد و همین اتفاقات عواملی برای افزایش فروش وانت های این کمپانی بوده اند.

کمپانی تویوتا که با فروش سری کرولا و کمری صدرنشین پرفروش ترین خودروهای جهان است با افت فروش ۵ درصدی و ۳ درصدی همین محصولات مواجهه شده است و کارشناسان می گویند این افت فروش به خاطر کاهش تعداد مصرف کنندگان آمریکایی است و فروش این محصولات در آمریکا کم شده است.

کمپانی خودروسازی ژاپنی نیسان یکی دیگر از کمپانی های خودروسازی این کشور است که با افت فروش مواجهه شده است. این کمپانی در سه ماهه اول سال با افت ۱۱.۶ درصدی در فروش محصولاتش مواجهه شده است و احتمال اینکه فروش محصولات این کمپانی ۵ درصد دیگرکاهش پیدا کنند زیاد است.

اما در میان این سیر نزولی فروش خودروها دو کمپانی هیوندایی و هوندا در این مسیر همراه سایر کمپانی ها نبودند و به افزایش فروش محصولات خود ادامه دادند. کمپانی هیوندایی با رشد فروش ۲.۱ درصدی و کمپانی هوندا با رشد فروش ۴.۳ درصدی مواجهه بوده اند.

کارشناسان امور اقتصادی پیش بینی می کنند که فروش محصولات کمپانی های خودروسازی در ماه پیش رو در آمریکا با افت ۲ درصدی روبه رو شود و دلیل این اتفاق شرایط اقتصادی امریکا و مردم این کشور است.

با این حال شرکت های خودروسازی مثل فورد در حال ساخت محصولی جدید هستند که پیش بینی می شود فروش این خودرو مانع ادامه سیر نزولی فروش محصولات این کمپانی شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودرو فروش خودرو وسیله نقلیه عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۴۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مدیر بازاریابی و فروش شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: محصولات ویژه این مجموعه عظیم پالایشی کشور فقط از طریق بورس انرژی ایران به صورت شفاف عرضه، معامله و صادر می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت ستاره خلیج فارس، حسین ریاحی اظهار کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس،بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، افزون بر تولید فرآورده‌های اصلی سبد سوخت کشور، محصولات ویژه دیگر از جمله انواع نفتا، نفت سفید، حلال ۴۰۲، ته‌مانده برج تقطیر، گاز بوتان و گاز مایع را تولید می‌کند.

وی ادامه داد: فرآورده‌های اصلی این شرکت از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و محصولات ویژه از طریق بورس انرژی ایران به‌طور شفاف عرضه، معامله و صادر می‌شود و افزون بر اینکه هیچ واسطه‌ای در این میان دخل و تصرف ندارد، فروش محصولات نیز خارج از بورس انرژی انجام نمی‌شود.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت نفت ستاره خلیج فارس افزود: با توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، به‌منظور جلوگیری از خام‌فروشی و برای توسعه زنجیره ارزش و تأمین خوراک پتروشیمی‌های بزرگ داخلی با دستورات حاکمیتی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، ۱۳۷ هزار تن از انواع نفتای تولیدی این پالایشگاه در سالی که گذشت به شرکت‌های پتروشیمی شازند، تبریز و بوعلی سینا به فروخته شده است.

ریاحی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲، ۲ میلیون و ۷۰۰ تن انواع فرآورده‌ این پالایشگاه در قالب ۱۲۸ عرضه در رینگ بین‌الملل بورس انرژی عرضه شده و ۹۵۰ میلیون دلار فروخته شده که این فرآیند صادراتی به‌طور شفاف انجام شده و ارز حاصل از صادرات آن حسب مقررات جاری بانک مرکزی فروخته شده است.

وی یادآور شد: با این حجم از صادرات همه وجوه حاصله در سامانه‌های اعلام شده از سوی بانک مرکزی فروخته شده است و از اینکه توانسته‌ایم در ارزآوری در چرخه اقتصادی کشور سهیم باشیم، بسیار خرسندیم.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت نفت ستاره خلیج فارس اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، ۲۵ شرکت تازه بین‌المللی به‌عنوان خریداران محصولات این شرکت اضافه شده و به عرضه رقابتی و شفافیت در فروش کمک شایانی کرده و منجر به افزایش فروش، صادرات و قیمت‌گذاری صحیح محصولات نسبت به سال‌های پیش شده است.

ریاحی گفت: خریداران بر اساس نوع فرآورده، محصولات را به صورت زمینی یا دریایی دریافت کرده‌اند و همسو با تنوع‌بخشی به فروش گاز مایع، فروش دریایی این فرآورده در حداکثر ظرفیت انتقالی موجود انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به دستورهای حاکمیتی مقدار خوراک دریافتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس طبق برنامه‌ریزی‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بوده و بیشترین مقدار فرآورده نفتای تولیدی این پالایشگاه به بنزین تبدیل شده است.

شایان ذکر است با رفع تعهد ارزی از محل منابع حاصل از صادرات این شرکت، بخش بیشتر منابع حاصل از این دستاوردها صرف پرداخت دیون تسهیلات دوران ساخت پالایشگاه شده و منابع ریالی نیز صرف بازپرداخت تسهیلات ریالی، پرداخت سود سهام و مخارج جاری شرکت شده است، همچنین هم‌اکنون همه منابع مالی این شرکت در بانک‌های استان هرمزگان است و رسیدگی‌ها به پرونده‌های مالیاتی شرکت نیز در خود استان انجام می‌شود و این شرکت با ثبت رکورد در فروش فرآورده‌ها نسبت به دیگر پالایشگاه‌ها طی سال‌های اخیر، تاکنون منابع قابل‌توجهی را به وصولی‌های مالیاتی استان افزوده و در عمل به‌طور غیرمستقیم منابع بسیاری را در اختیار توسعه و آبادانی هرمزگان سرافراز قرار داده است.

دیگر خبرها

  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • وضعیت شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • قیمت خودرو امروز ۳۰ فروردین + جدول
  • تسلا ۱۴ هزار نفر از کارکنانش را اخراج می‌کند
  • برپایی بازارچه توانمندی بانوان کارآفرین در آستارا
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • مواجهه خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های کمرشکن سلامت
  • مواجهه ۲.۴۲ درصدی خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های سلامت/ راهکار‌های کاهش هزینه‌های کمرشکن سلامت در ایران
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه