Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع دیپلماتیک ترکیه‌ای اعلام کردند که آمریکا و ترکیه اخیراً یک کارگروه مشترک را برای بررسی تحولات سوریه تشکیل دادند و قرار است که این گروه از فردا (پنج‌شنبه) و به مدت دو روز در واشنگتن تحولات مربوط به خروج نیروهای آمریکا از سوریه، ایجاد منطقه امن در منطقه شرق رود فرات و عملیاتی کردن نقشه راه منبج در ارتباط با خروج یگان‌های مدافع خلق کرد از این شهر را بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، چند منبع دیپلماتیک ترکیه‌ای در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الأوسط اعلام کردند که در دوره اخیر ترکیه تماس‌های خود با آمریکا درباره موضوع خروج و منطقه امن را بیشتر کرده و در این تماس‌ها درباره انجام نشست‌هایی برای بررسی کامل پرونده سوریه در واشنگتن و آنکارا توافق شده است.

این منابع افزودند: ترکیه برای تکمیل اجرای نقشه راه منبج تلاش می‌کند که ژوئن ۲۰۱۸ به امضای دو طرف رسید و در آن آمریکا متعهد به خروج یگان‌های مدافع خلق کرد طی ۹۰ روز شد اما این اقدام تاکنون انجام نشده است و به دنبال این خروج باید یک شورای محلی متشکل از ساکنان منبج برای اداره آن تشکیل شود.

منابع دیپلماتیک ترکیه‌ای در ادامه تصریح کردند: خروج یگان‌های مدافع خلق کرد از منبج از اهمیت بالایی برای ترکیه برخوردار است، چراکه این اقدام به معنای تبعید آنها به منطقه شرق رود فرات است و این همان چیزی است که آنکارا از همان ابتدا به دنبال آن بود تا ارتباط میان یگان‌های مدافع خلق کرد در شرق فرات و شمال عراق را قطع کند و به دنبال آن این منطقه تا عمق ۲۰ مایلی از مرزهای این کشور از وجود عناصر کرد خالی شود.

از سوی دیگر، روزنامه واشنگتن پست با انتشار گزارشی به نقل از مقامات آمریکا و ترکیه نوشت: دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای مهار یگان‌های مدافع خلق کرد در شمال سوریه اقدام خواهد کرد و گام اول و نکته اصلی در این زمینه خروج نیروهای کرد از شهر منبج سوریه و انتقال آنها به منطقه شرق رود فرات خواهد بود.

در گزارش این روزنامه آمده است: اطلاعات اولیه درباره توافق ترکیه و آمریکا حاکی از آن است که مقامات دو کشور موعد مشخصی را برای انتقال نیروهای یگان‌های مدافع خلق به شرق فرات تعیین نکرده و همچنین مشخص نکرده‌اند که این عملیات با استفاده از چه وسیله‌ای انجام خواهد شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دوشنبه در سخنانی اعلام کرد که مقامات آنکارا و واشنگتن طی چند روز پرونده سوریه، خروج آمریکا از این کشور و ایجاد منطقه امن را بررسی خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا سوريه تركيه یگان های مدافع خلق کرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: میان ایران و آمریکا تبادل پیام انجام دادیم

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای در پی عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی با تاکید بر اهمیت جلوگیری از گسترش تنش‌ها مدعی شد که مقامات ایرانی و آمریکایی از طریق آنکارا درباره متناسب بودن پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی تبادل پیام کرده بودند.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه ترکیه در پی حمله ایران به نقاطی در اراضی اشغالی طی عملیات «وعده صادق» در بیانیه‌ای گفت که این پاسخ تلافی‌جویانه ایران که در پی حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری آن در دمشق انجام شد، نشان داده است که رخ‌دادهای منطقه می‌توانند به سرعت به جنگی منطقه‌ای برسند.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای که در وبگاه آن منتشر شده مطرح کرد: ما مدت‌ها است که به تمامی میانجی‌هایمان درباره خطر گسترش جنگ اسراییل در غزه هشدار داده‌ایم.

آنکارا با اشاره به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک ایران گفت: حمله اسراییل به سفارت ایران در دمشق که خلاف قوانین بین‌المللی بود، نگرانی‌های ما را توجیه کرده است. تلافی این حمله توسط ایران و رخ‌دادهای پس از آن باری دیگر نشان داد که چطور اتفاقات ممکن است به سرعت به جنگی منطقه‌ای کشیده شوند.

وزارت امور خارجه ترکیه می‌افزاید: ما پیش از این رخ‌داد با مقامات ایران و آمریکا دیدار کردیم و خواستار میانه‌روی شدیم. پیام‌ها و انتظارات دوجانبه طرفین از طریق کشور ما منتقل شد و اقدامات لازم برای اطمینان‌یافتن از متناسب بودن واکنش‌ها انجام گرفت.

آنکارا تاکید کرد که پیام آن به ایران و کشورهای غربی که بر رژیم صهیونیستی نفوذ دارند، پایان دادن به گسترش تنش‌ها است.

در این بیانیه همچنین آمده است که دولت ترکیه به تلاش‌ها برای جلوگیری از آغاز روندی ادامه می‌دهد که دائما به ثبات منطقه آسیب خواهد زد و منجر به بروز درگیری‌های بزرگ‌تر در سطح جهانی خواهد شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه‌شب عملیات «وعده صادق» را اجرا کرد و قبل از ساعت ۳ بامداد سیل پهپادهای شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران به آسمان سرزمین‌های اشغالی رسید و گنبد آهنین را درگیر کرد. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • دمشق: آمریکا و اسرائیل مسئول تشدید تنش‌ها در منطقه هستند
  • ترکیه: میان ایران و آمریکا تبادل پیام انجام دادیم
  • ترکیه : پیام‌ ها بین ایران و آمریکا را منتقل کردیم
  • تکذیب خروج قطار باری از ریل در قطور
  • خروج روزانه ۲۸۸ میلیارد تومان از بورس از ابتدای دولت
  • تخلیۀ سفارت «اسرائیل» در باکو
  • تخلیه سفارت رژیم صهیونیستی در «باکو»