Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@07:26:47 GMT

سفر عمران خان به آمریکا با هدف کاهش بی اعتمادی

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۵۱۷۶

سفر عمران خان به آمریکا با هدف کاهش بی اعتمادی

به گفته مقامات پاکستانی عمران خان قرار است به دعوت دونالد ترامپ ۳۱ تیرماه در کاخ سفید با رئیس جمهوری آمریکا دیدار کند.

بی اعتمادی بین اسلام آباد و واشنگتن با شروع کار دولت ترامپ بیشتر شد تا جایی که ترامپ، مقام‌های پاکستانی را به دروغگویی و فریب کاری متهم کرده و مدعی شد که اسلام آباد در مبارزه با تروریسم همکاری صادقانه با واشنگتن نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال سفیر پاکستان امیدوار است که سفر عمران خان به کاهش فضای بی اعتماد میان دو کشور کمک کند.

تحولات مربوط به فرآیند صلح افغانستان، جدول زمان بندی کاخ سفید برای نهایی کردن پیمان به اصطلاح صلح با طالبان، اختلافات روز افزون واشنگتن با پکن، جنگ افروزی آمریکایی‌ها در خلیج فارس، افزایش تنش ریاض با قطر و جنگ یمن از مهمترین محورهای است که انتظار می رود در دیدار ترامپ و عمران خان مورد توجه قرار گیرد.

گفت وگو درباره تحریم‌های یکجانبه کاخ سفید در منطقه به ویژه تبعات منفی آن بر پاکستان و همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه از جمله ایران نیز در دستور کار سفر عمران خان قرار خواهد داشت.

«علی زیدی» وزیر امور دریانوردی پاکستان در این خصوص گفت: عمران خان نخست وزیر این کشور قرار است به زودی سفر رسمی به آمریکا انجام دهد و موضوع تحریم‌های بانکی در ارتباط با همکاری با جمهوری اسلامی ایران نیز در این سفر با دولت واشنگتن مطرح خواهد شد.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: سفر آتی «عمران خان» نخست وزیر این کشور به آمریکا به تقویت صلح و ثبات در منطقه کمک می کند.

رسانه های پاکستانی روز چهارشنبه به نقل از «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه این کشور نوشتند که رویکرد مثبت و سازنده به نفع هر دو کشور پاکستان و آمریکا است.

وی طی سخنرانی در همایش اندیشکده سیاسی اسلام آباد افزود: روابط اسلام آباد و واشنگتن باید فراتر از همکاری درخصوص اوضاع افغانستان باشد و ما خواستار تقویت تعاملات دوجانبه از جمله تجارت و همچنین کمک به صلح و ثبات در منطقه جنوب آسیا هستیم.

قریشی با اشاره به مواضع دولت پاکستان درباره افغانستان و تعهد بر تداوم همکاری ها برای تقویت ثبات در منطقه، گفت: عمران خان در سفر رسمی خود به واشنگتن آمریکایی ها را درخصوص ازسرگیری گفت وگوهای صلح میان پاکستان و هند و ضرورت حل مناقشه کشمیر متقاعد خواهد کرد.

این نخستین سفر عمران خان به آمریکا در مقام نخست وزیری پاکستان خواهد بود.

سفیر پاکستان در واشنگتن با اذعان به بی اعتمادی میان دو کشور خاطر نشان کرد هدف دیدار عمران خان و ترامپ کمک به رفع بی اعتمادی میان دو کشور است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنتونوف: هدف آمریکا تضعیف مشروعیت پیروزی پوتین در انتخابات است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سفیر روسیه در آمریکا نسبت به اقدامات دولت واشنگتن برای زیر سوال بردن نتیجه انتخابات روسیه هشدار داد.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن به زودی کارزار بدنام کردن روسیه را شدت خواهد بخشید.

سفیر روسیه در آمریکا تاکید کرد که هدف این کارزار، تضعیف مشروعیت ریاست جمهوری «ولادیمیر پوتین» خواهد بود.

دیپلمات ارشد روس در مورد حضور گسترده رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری روسیه و پیروزی پوتین گفت: تردید دارم که آمریکا به این موضوع توجه کند.

به گفته آنتونوف، آمریکا انتخابات ریاست جمهوری روسیه را به رسمیت نخواهد شناخت.

سفیر روسیه افزود شاید یکی از دلایل آمریکا آن است که این انتخابات در مناطق جدید الحاقی به روسیه برگزار شد.

این دیپلمات روسی تاکید کرد: شاید ساده لوحانه باشد که انتظار داشته باشیم آمریکایی ها نتایج انتخابات را به رسمیت بشناسند.

ساعاتی پیش «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اعلام کرد که مسکو به ارزیابی آمریکا از انتخابات ریاست جمهوری روسیه اهمیتی نمی دهد و قصد ندارد به آن توجه کند.

کد خبر 6058387

دیگر خبرها

  • برنی سندرز: سیاست خارجی آمریکا نیازمند انقلاب است
  • بی‌اعتمادی فزاینده آلمانی‌ها به نیروهای مسلح کشورشان
  • سندرز: سیاست خارجی آمریکا نیازمند انقلاب است
  • هدف آمریکا تضعیف مشروعیت پیروزی پوتین در انتخابات است
  • آنتونوف: هدف آمریکا تضعیف مشروعیت پیروزی پوتین در انتخابات است
  • ۲ کشته و ۵ زخمی بر اثر تیراندازی در واشنگتن
  • نیجر توافقنامه نظامی با آمریکا را لغو کرد/ واشنگتن به دست و پا افتاد
  • بحران جدی در روابط آهنین واشنگتن-تل‌آویو
  • فعال شدن گسل ژئوپلیتیکی در فلسطین اشغالی
  • بازی واشنگتن با معافیت تحریمی ایران