Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق کشور و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدانند که نیروهای مسلح این کشور با هرگونه تحرکاتی در منطقه مقابله خواهند کرد و پاسخ سختی به دشمن می‌دهند.

امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان در  گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این قرارگاه بر یگان‌های نزاجا در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، گلستان و مازندران را نظارت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: توان دفاعی ارتش در شرق کشور به ویژه مناطق مرزی دوغارون با نصب تجهیزات و موارد امنیتی که مورد نیاز منطقه بوده بسیار بالا و همچنین از اشرافیت اطلاعاتی خوبی نیز برخوردار است.

وی با اشاره به نظر تیم ارزیابی ستاد کل ناجا که از منطقه بازدید کردند، تصریح کرد: نیروهای ارتش از توان و آمادگی بالایی برخوردار هستند و این مهم در رزمایش‌ها، ماموریت‌ها و بازدیدها به صراحت دیده می‌شود و در هر زمان که نیاز باشد بلافاصله نیروها در کمترین زمان در منطقه حاضر خواهند بود.

آذریان مطرح کرد: اگر امروز ارتش در مرز دوغارون مستقر شده، تنها برای حفظ امنیت پایدار در کشور است هرچند این امنیت برای کشور مقابل هم تاثیرگذار خواهد بود.

وی بیان کرد: دشمنان باید بدانند هیچکس توان مقابله با نیروهای مسلح در ایران را ندارد و اگر کسی چنین ادعایی کند با پاسخ سختی روبه‌رو خواهد شد. آمریکا و تمام نیروهای فرامنطقه‌ای می‌دانند که ایران و نیروهای مسلح را نمی‌تواند بار دیگر مورد آزمایش قرار دهند، این نیروها آزموده سال‌های دفاع مقدس هستند.

وی گفت: حضور ارتش در مرزها تدبیر مقام معظم رهبری است و در منطقه‌ای که حوزه استحفاظی این قرارگاه است دو کشور افغانستان و ترکمنستان هم مرز با ایران هستند و این تدبیری بود که بر اساس نیاز عملیاتی رهبر فرزانه انقلاب به امیر فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کردند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در شمال شرق کشور ادامه داد: بر همین اساس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پیاده به متحرک نجومی تغییر یافت و در صورت نیاز در مناطق حاضر خواهند شد.

وی با اشاره به خودکفایی نیروهای مسلح در نظام جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: امروز تمام تجهیزات نظامی بومی است و هیچ وابستگی به کشورهای دیگر نداریم تعامل اطلاعاتی بسیار خوبی در منطقه ایجاد شده هرچند دشمن عملیات روانی انجام می‌دهد اما تمام مرزهای این کشور در کنترل نیروهای مسلح است و تمام تحرکات دشمن را حتی در خارج از مرزها هم رصد می‌کنند.

آذریان افزود: امروز دیگر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، آن ارتش سنتی قبل انقلاب نیست بلکه با سه یگان تخصصی، واکنش سریع و متحرک هجومی علاوه‌بر رصد تحرکات دشمن بر اساس تهدیدات منطقه آن‌ها را در خارج از کشور نیز کنترل می‌کند و اجازه هیچ تحرکی به دشمن را نخواهد داد.

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور در تمام مناطق مورد نیاز ایران اسلامی مستقر است. قدرت دفاعی و بازدارندگی نیروهای مسلح عاملی برای پایدار بودن امنیت منطقه به شمار می‌رود و برای هیچ کشوری در منطقه تهدید نخواهد بود مگر آنکه در فکر توطئه باشند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین اهداف جمهوری اسلامی ایران است

رئیس دفتر سیاسی حماس با رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که به تهران سفر کرده است، به اتفاق هیئت همراه با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح، با سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد؛ سرلشکر باقری در ابتدا ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مظلوم فلسطین، اظهار کرد: امید است به برکت خون این شهیدان شاهد آزادی قدس شریف باشیم.

وی با بیان اینکه به برکت جهاد فلسطین امسال روز جهانی قدس بسیار با شکوه‌تر برگزار خواهد شد، افزود: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبردها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه عملیات بی‌نظیر هفتم اکتبر عملیات بزرگی بود که شکست ترمیم ناپذیری به رژیم صهیونیستی وارد کرد، تصریح کرد: این عملیات غرورآفرین، افسانه شکست ناپذیری اسرائیل جنایتکار را نقش بر آب کرد و فلسطین را به موضوع اول جهان اسلام بلکه کل جهان تبدیل کرد.

سرلشکر باقری گفت: ما این عملیات را به‌دلیل ویژگی‌های اطلاعاتی ضربه غافلگیر کننده به دشمن در حداقل زمان، یک عملیات بی‌نظیر و استثنایی و موفق می‌دانیم و به خاطر داشتن چنین طراحان و رزمندگان شهادت طلبی به شما تبریک عرض می‌کنیم و امید است با تدابیر جنابعالی و دیگر دوستان شکست رژیم صهیونیستی اتفاق بیفتد.

وی گفت: اگر آمریکایی‌ها به رژیم صهیونیستی کمک نکرده بودند یقیناً تا الان این فروپاشی اتفاق افتاده بود و آنچه که رژیم صهیونیستی توانست جواب بدهد فقط کشتار مردم بی‌گناه، زنان، کودکان و خراب کردن بیمارستان‌ها و وارد کردن قحطی و گرسنگی بوده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مقاومت بی‌نظیر مردم فلسطین در برابر همه فشارهای وارد شده؛ خاطر نشان کرد: مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین توانستند قدرت اسلام را به همه مردم جهان نشان دهند و به یاری خدا و با حمایت‌هایی که باید از این مردم بشود شیرینی پیروزی را بتوانیم در آینده نزدیک ببینیم.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز ضمن اظهار خوشحالی و خرسندی در خصوص دیدارهای صورت گرفته با فرماندهان نظامی ایران، گفت: برگزاری این جلسه یکی از دلایل اصلی توجه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به فلسطین است.

وی افزود: مسائل حاشیه‌ای در فلسطین باعث شده بود به خواسته‌های مردم فلسطین توجهی شود ولی به لطف الهی عملیات هفتم اکتبر باعث شد حرف دل مردم فلسطین به گوش جهانیان برسد.

رئیس دفتر حماس با بیان اینکه حمایت‌ها و پیگیری‌های نیروهای مسلح و ملت ایران در مورد مسائل فلسطین به نیروی‌های جهادی ما روحیه مضاعف در به ثمر رسیدن اهداف عملیات طوفان الاقصی می‌بخشد؛ تصریح کرد: تلاش‌های شهید سردار سلیمانی در خصوص شنیده شدن فریاد مظلومان جهان و سرکوبی قدرت‌های ستمکار هیچ‌گاه فراموش شدنی نیست.

اسماعیل هنیه در پایان از توجهات مقام معظم رهبری و مسئولان جمهوری اسلامی ایران و فرماندهان ارتش و سپاه تشکر کرد.

منبع: تسنیم کد خبر 740124

دیگر خبرها

  • آرمان‌های فلسطین جز اصلی‌ترین راهبردهای نظام است
  • آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبردهای جمهوری اسلامی ایران است
  • آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبردهای جمهوری اسلامی است
  • آرمان‌های فلسطین جز اصلی‌ترین راهبردهای جمهوری اسلامی است
  • آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین اهداف جمهوری اسلامی ایران است
  • قدرت نیروهای مسلح ایران در دنیا کم‌نظیر است
  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیرو‌های مسلح افزوده می‌شود
  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می‌شود
  • روز به روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می شود
  • ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان