Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ مجید حسینی‌نژاد در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره سقوط چشمگیر نرخ ارز در چند روز اخیر توضیح داد: کم رنگ شدن تاثیرگذاری عوامل خارجی بر بازار داخلی، تامین ارز واردات، مدیریت عرضه از سوی بانک مرکزی و گرایش سرمایه مردم به بازار سرمایه علت العلل کاهش بهای ارز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره تامین ارز واردکنندگان و تاثیر آن بر نرخ دلار توضیح داد: با توجه به آمارهای رسمی، به دلیل ممنوعیت برخی کالاها از ورود به کشور و نیز توجه بانک مرکزی به اختصاص ارز بانکی مورد نیاز به واردکنندگان، میزان تمایل تجار برای تامین ارز در بازار آزاد کاهش پیدا کرده است.

حسینی‌نژاد اضافه کرد: همچنین برخلاف یکسال گذشته به نظر می‌رسد ظهور عوامل داخلی، تاثیرگذاری محرک‌های خارجی را بر معادلات بازار ارز ایران خنثی کرده و این نیز عامل مهمی برای ارزان شدن ارز است.

این فعال بخش خصوصی به تصمیمات بانک مرکزی در کنترل تراکنش‌ها و اثر آن بر نرخ دلار اشاره کرد و گفت: دشواری و محدود شدن تراکنش روزانه ریالی از طریق دستگاه‌های پوز، باعث کم شدن تعداد و سرعت معاملات عمده بازار آزاد ارز ایران شده است.

این عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به روند مثبت بازار سرمایه از ابتدای سال اظهار کرد: به نظر می‌رسد این روزها بورس به محل امنی برای جذب سرمایه افراد تبدیل شده و همین موضوع جذابیت دلار را برای سرمایه‌گذاری کم‌رنگ‌تر کرده است.

حسینی‌نژاد تاکید کرد: قیمت ارز به سمت واقعی شدن در حال حرکت است و اگر بانک مرکزی بتواند این روند را کنترل کند، دلار از قیمت‌های فعلی نیز ارزان‌تر خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نرخ ارز ارز بانک مرکزی دلار ایران بخش خصوصی بورس دلار نرخ ارز قیمت دلار بازار سرمایه بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳

برآورد می‌شود سطح قیمت‌ها در بازار فردا نیز به همین صورت نوسانی باشد احتمال اینکه تغییرات زیادی را در بازار فردا داشته باشیم کمی بعید است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز طلا حدود ۳۰ هزار تومان در هر گرم نسبت به روز گذشته کاهش یافت، انس طلا نیز حدود ۳۰ دلار افزایشی یافت، دلار نسبت به روز گذشته حدود ۳۰۰ تومان کاهش قیمت داشت.

برآورد می‌شود سطح قیمت‌ها در بازار فردا نیز به همین صورت نوسانی باشد احتمال اینکه تغییرات زیادی را در بازار فردا داشته باشیم کمی بعید است.

نگاهی به سطح قیمت‌ها در بازار روز جاری:

گرم ۱۸ تهران: ۳,۲۳۲,۰۰۰ تومان

انس طلا: ۲,۱۹۶ دلار

مظنه تهران: ۱۴,۰۰۰ تومان

انس نقره: ۲۴.۸۶ دلار

دلار: ۶۰,۹۵۰ تومان

یورو: ۶۵,۶۰۰ تومان

درهم: ۱۶,۲۹۰ تومان

ربع سکه: ۱۴,۲۰۰,۰۰۰ تومان

نیم سکه: ۲۳,۳۰۰,۰۰۰ تومان

سکه طرح جدید: ۳۸,۹۰۰,۰۰۰ تومان

سکه طرح قدیم: ۳۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان

سکه یک گرمی: ۶,۹۰۰,۰۰۰ تومان

کد خبر 739454

دیگر خبرها

  • بررسی مهمترین چالش بازار طلا و سکه در ۱۴۰۲
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد/ تا یک ماه دیگر نرخ دلار به این عدد می‌رسد
  • پیش‌بینی مهم نرخ ارز در ۱۴۰۳؛ تغییر قیمت دلار تا پایان سال
  • یک پیش‌بینی مهم درباره نرخ ارز در سال ۱۴۰۳/ سمیعی: قیمت دلار تا پایان سال چه تغییری می‌کند؟
  • پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • این بازار گزینه مهم سرمایه‌گذاران در سال ۱۴۰۳!
  • این بازار سال ۱۴۰۳به گزینه مهم سرمایه‌گذاران بدل شد / کدام بازار سود بیشتری دارد؟
  • قیمت طلا سقوط کرد/ آخرین قیمت ها در بازار طلا و سکه
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد/ بوربور: تا یک ماه دیگر نرخ دلار به این عدد می‌رسد