Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@19:28:44 GMT

متولی مدرسه علمیه حقانی قم درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۵۴۷۸

متولی مدرسه علمیه حقانی قم درگذشت

به گزارش ایکنا، آیت‌الله حسین حقانی متولی مدرسه علمیه حقانی قم، پس از تحمل یک دوره بیماری در روز سه شنبه بیست و پنجم تیرماه ۱۳۹۸ دار فانی را وداع گفت. مراسم تشییع روز پنج شنبه بیست و هفتم تیرماه ساعت ۱۰ صبح از مسجد آبشار به سوی حرم مظهر جضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می‌شود. یادآور می‌شود آیت‌الله حسین حقانی،اوّل اسفند سال 1313 شمسی در شهرستان زنجان در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  و در اوائل تیر ماه 1330 شمسی بعد از خاتمه امتحانات کلاس نهم در تهران وارد حوزه علمیه قم شدند. دوره مقدماتی علوم اسلامی را در عرض سه سال (یعنی دوره نحو وصرف ومنطق ومعانی بیان وعلوم بلاغت در حد کتاب معمول حوزه های آنروز) نزد اساتید فن خواندند. بعد از طی دوره مقدمات دوره سطح را شروع و در عرض شش سال آن را به پایان رساندند. در این دوره از اصول فقه معالم الاصول مرحوم شیخ حسن فرزند شهید ثانی و کتاب قوانین الاصول تالیف مرحوم میرزای قمی جلد اول تا آخر باب نواهی و بعد از آن (شرح لمعتین) تالیف مرحوم شهید ثانی را که یک دوره کامل ومختصر فقه اسلام است در عرض دو و نیم سال خواندند و سپس (فرائد الاصول) شیخ انصاری (ره) و مجدد الاصول تالیف مرحوم آیة الله آخوند خراسانی را نزد اساتید فن از جمله مرحوم آیة الله مجاهدی گذراندند. بعد از خاتمه سطح دروه خارج سطح را نزد مراجع بزرگ آن روز متجاوز از 22 سال شرکت کردند. در این بیست و دو سال مراجع و فقهاء ومدرسین بنام و معروفی بودند که ازمحضرشان استفاده نمودند. سه سال در اواخر عمر با برکت مرحوم آیة الله العظمی بروجردی در مسجد اعظم قم که مبحث قضا را شروع کرده بودند و بزرگان و اساتید و علماء بزرگ وقت در پای دروس این عالم فقیه متبحر شرکت می‌کردند.آثار علمی و پژوهشی آیت‌الله حقانی در عرض 54 سال متجاوز از 700 دفترچه 200 برگی علمی و تاریخی و فقهی و اصولی و فلسفی است. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا حقانی قم ارتحال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس امام خمینی(ره) درگذشت

به گزارش همشهری‌آنلاین، او فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری بنیان‌گذار حوزۀ علمیه قم بود.

وی در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کرد.

کد خبر 847140 منبع: فارس برچسب‌ها امام خمینی خبر ویژه

دیگر خبرها

  • همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عروس ارشد امام(ره) درگذشت
  • عروس امام خمینی(ره) درگذشت
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد
  • بیت مرحوم آیت الله کاشانی بیانیه صادر کرد +جزئیات
  • چگونه طلبه شویم؟
  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود