Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار مسئولان و ناظران دفاتر شورای نگهبان استان افزود: اهمیتی که نظارت دارد با حجم کارش همخوان نیست و متولیان امر در شورای نگهبان باید مانند فیلترهایی دقیق نسبت به تحقق آرامش در جامعه تلاش کنند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای آرمان هایی برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) است که بدون شک فاصله زیادی تا آرمان های حقیقی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بخشی از آرمان‌ها محقق شده است و باید به دنبال تحقق کامل باشیم تصریح کرد: از موانع بیرونی گذشته ایم و سلطه استکبار را کنار زده ایم اما تا وقتی پیاده سازی دقیق قانون اساسی به عنوان دغدغه ای برای مسئولان در تمامی رده ها تبدیل نشود با آرمان ها فاصله خواهیم داشت.

وی با یادآوری منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی افزود: دولت اسلامی زمینه جامعه و تمدن اسلامی را فراهم خواهد ساخت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: دولت باید زمینه رشد جامعه اسلامی را فراهم کند و از وظایف دولت در جمهوری اسلامی است که اگر به خوبی عمل شود زمینه تمدن اسلامی محقق می شود.

وی اظهار داشت: برای رسیدن به تمدن اسلامی انتخاب مسئولان خدوم و صالح نیاز است که در این‌باره امام خمینی (ره) فرمودند "انقلاب را به دست نااهلان نسپرید" و برای اینکه اسلام و انقلاب به دست نااهلان نیفتند نقش شورای نگهبان به عنوان نیروهای کنترلی نظام اهمیت می یابد.

آمادگی کامل ناظران شورای نگهبان برای انتخابات

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان شهرستان بیرجند هم در این دیدار گفت: یکی از وظایف اصلی شورای نگهبان نظارت بر روند انتخابات است که براساس ساز و کارهای خاص مجموعه، ناظران نسبت به انتخابات پیش رو آمادگی کامل دارند.

حسن صلاحی افزود: یکی از مهمترین ساز و کارهای شورای نگهبان جذب و به کارگیری نیروهای مومن، متعهد، انقلابی و کارآمد است که خوشبختانه شهرستان بیرجند و خراسان جنوبی از ظرفیت خوبی در این‌باره برخوردار است.

وی گفت: نیروهای متعهد موردنیاز دفتر نظارت شهرستان بیرجند جذب شده اند اما پایش سالانه نسبت به پرونده‌های اعضا به خوبی صورت می گیرد تا اگر ناخالصی وجود داشته باشد از به کارگیری شخص موردنظر خودداری شود.

صلاحی اظهار داشت: آمادگی و آموزش در دفاتر نظارت مربوط به زمان انتخابات نیست بلکه در سال به طور مستمر از طریق همایش‌های بصیرتی و آموزش‌های تخصصی، ناظران آمادگی لازم را کسب می کنند.

وی افزود: ناظران دفاتر شورای نگهبان برای حفظ و صیانت از آرای مردم از آغاز تا پایان انتخابات از هیچ تلاشی چشم پوشی نخواهند کرد و هم اکنون در مرکز استان آمادگی برای نظارت ۲۱۶ صندوق انتخاباتی وجود دارد.

۲۶ تیر در تقویم جمهوری اسلامی ایران با عنوان سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان ثبت شده است.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات شورای نگهبان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

به گزارش قدس آنلاین، جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه) و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)، جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اعمال اصلاحات عبارتی در ماده ۱۱ طرح مذکور موافقت کردند.

گفتنی است؛ دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی مجلس

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جز (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه جز ۱ بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی