Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از برگزاری بیش از ۱۶۰ برنامه به مناسبت بزرگداشت هفته ملی مهارت در استان خبر داد. ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسین خوشایند صبح امروز در ستاد گرامیداشت هفته ملی مهارت در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: جشنواره هفته ملی مهارت به منظور توسعه، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی کار و کارآفرینی از 31 تیر تا ششم مرداد ماه در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه ششم مرداد‌ ماه به عنوان روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نام‌گذاری شده است، بیان کرد: در این راستا این اداره کل در هفته متصل به این روز برنامه‌های متنوع فرهنگی اجرا می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: امروزه خدمات این سازمان به عنوان یکی از راهکارهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی در توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور بسیار نقش‌آفرین بوده است.

خوشایند توسعه، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، کار و کارآفرینی در سال رونق تولید، ایجاد انگیزه و عزم ملی برای دستیابی به فرصترهای شغلی پایدار در مسیر اقتصاد مقاومتی، ارتقای منزلت و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اطلاع رسانی هرچه بیشتر این آموزش‌ها در سطوح مختلف را از عمده اهداف برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

وی بیان کرد: با اجرای برنامه‌های متنوع در هفته ملی مهارت تلاش می‌شود تا مخاطبان و گروه‌های هدف با رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیشتر آشنا شوند. 

اردبیل| طرح‌های هفته ملی مهارت با رویکرد اشتغال پایدار اجرا می‌‌شودطرح‌های هفته ملی مهارت با رویکرد اشتغال پایدار در استان اردبیل اجرا می‌شودطرح‌های هفته ملی مهارت با رویکرد "اشتغال پایدار" در استان بوشهر اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مهارت آموزی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی رایگان است گفت: در هفته ملی مهارت بازدید از تجهیزات و امکانات و کارگاه‌های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند این بازدید را فرصتی مغتم بشمارند و به ثبت نام حرفه مورد علاقه خود اقدام کنند.

خوشایند، برپایی نمایشگاه، اجرای دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، تور مهارت ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در بین کارکنان، دیدار با ائمه جمعه، سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه، تبلیغات محیطی، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مهارتی در محل پارک‌ها یا مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، ارائه خدمات رایگان فنی و استقرار اکیپ‌های سیار خدمات خودرویی در ورودی و خروجی شهرها و معرفی نخبگان مهارتی را از جمله برنامه‌های این اداره کل به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت دانست. 

وی افزود: برای ارتباط نزدیک و بدون واسطه با مردم دو برنامه کافه مهارت در محل پارک‌ها و اماکن عمومی و میز خدمت در محل مصلای نماز جمعه تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ارتقای مهارت شاغلان و کارکنان و آموزش مهارت برای تمام افرادی که جویای کار و مهارت هستند از رسالت‌های فنی و حرفه‌ای است گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مراکز ثابت و شهری، مناطق روستایی و عشایری، صنایع و صنوف، جوار دانشگاهی، پادگان، زندان و آموزشگاه‌های آزاد ارائه می‌شود.

خوش‌آیند با تاکید بر اینکه تمامی خدمات آموزشی در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای رایگان است تصریح کرد: در حال حاضر 19 مرکز دولتی با 102 کارگاه آموزشی ثابت در سطح استان فعالیت دارند که 510 حرفه آموزشی را به متقاضیان ارائه می‌کنند. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: در راستای توسعه مشارکت بخش خصوصی در دومین روز از هفته ملی مهارت که با عنوان خصوصی سازی و توسعه مشارکت‌ها در مهارت آموزی نامگذاری شده افتتاح همزمان 22 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد صورت خواهد پذیرفت. 

خوش آیند با اشاره به برگزاری مسابقه عکاسی با عنوان شهروند ماهر یادآور شد: مسابقه عکاسی با عنوان شهروند ماهر در سطح استان انجام و از نفرات برتر در جشنی که روز 6 مرداد برگزار خواهد شد تقدیر به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند

جشن آیه‌های بندگی به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی و با مشارکت قرارگاه ایده پردازی فرهنگی مساجد محله سجادشهر بیرجند با حضور بیش از ۲۰۰ نوجوان روزه دار در مسجد امام جعفر صادق (ع) بیرجند برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام محقی مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی، رضایی رئیس سازمان بسیج رسانه استان، رمضانی معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و جمعی دیگر از مسئولان استان برگزار شد، برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به اجرا در آمد.

حجت الاسلام محقی در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه ۹۰ مسجد در سطح شهر بیرجند وجود دارد که از این تعداد می‌توان گفت بیش از ۴۰ مسجد در حوزه کودک و نوجوان برنامه دارند، گفت: ۵۶ هزار نفر عضو کانون‌های فرهنگی هنری سطح استان بوده و ۱۵ هزار نفر در سطح شهرستان بیرجند هستند.

برگزاری مسابقات شاد ویژه ۲۰۰ نوجوان دختر و پسر روزه دار شرکت کننده از مساجد سیدالساجدین، سیدالشهدا، بقیع و امام جعفر صادق (ع) در این جشن، اجرای تئاتر و سرود  از جمله برنامه‌های این جشن بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند
  • محفل انس با قرآن کریم در افوس
  • اسکان بیش از ۲ هزار خانوار در مدارس خراسان جنوبی
  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • بیش از ۲ هزار خانوار در مدارس اسکان یافتند
  • شورای جهادگران کشور سوم خردادماه برگزار می‌شود
  • ۴۹ هزار نفر پارسال مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند
  • مشارکت در طرح‌های اقتصادی، از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری‌های خراسان جنوبی
  • اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • فعالیت ۲۹ پایگاه اعتکاف علمی در خراسان جنوبی