Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر زرقان یک بیمارستان مجهز و یک درمانگاه خیرساز دارد که برخی ناهماهنگی‌ها در بین این دو مرکز سبب ناراحتی و گلایه مردم شده است. ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مسائل مربوط به بخش درمان یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم استان فارس در شهرستان‌ها و بخش‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود پزشک متخصص یا عدم دسترسی به امکانات کامل بهداشتی و درمانی از جمله مواردی است که بارها از سوی مردم مطرح شده و خبرگزاری تسنیم نیز در گزارش‌های مختلف به آنها پرداخته است. 

شهر زرقان در نزدیکی شیراز یکی از شهرهایی است که مشکل‌شان از جنس کمبود نیست. این شهر یک بیمارستان مجهز و یک درمانگاه خیرساز دارد که برخی ناهماهنگی‌ها در بین این دو مرکز سبب ناراحتی و گلایه مردم شده است. 

ناهماهنگی بین درمانگاه خیرساز و بیمارستان دولتی 

به گفته یکی از اهالی این شهر درمانگاه خیرساز در 2 طبقه هم پزشکان عمومی و هم پزشکان متخصص را در خود جای داده است اما شلوغی بیش از اندازه درمانگاه سبب شده گاهی 3 یا 4 بیمار در یک نوبت ویزیت وارد مطب شوند که این موضوع برای بیماران خوشایند نیست. 

همچنین فاصله 2 کیلومتری درمانگاه مذکور با بیمارستان سبب شده که اگر بیماری نیاز به رادیولوژی، سونوگرافی، نوار قلب یا آزمایشگاه داشته باشد، باید این مسافت را طی کند و ادامه روند درمان خود را در بیمارستان انجام دهد در حالی درمانگاهی در کنار بیمارستان احداث شده که می‌توان این خدمات را در آنجا ارائه کرد. 

مردم شهر زرقان از اینکه متخصصان به ویژه متخصصانی که نیاز به خدمات جانبی مثل عکس و آزمایشگاه دارند، در درمانگاه بیمارستان مستقر نیستند گلایه‌مند هستند. 

رفت‌وآمد مردم بین درمانگاه و بیمارستان 

ابراهیم رحیمی، بخشدار زرقان نیز با مردم همراه است. وی در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: رفت‌وآمد مردم بین درمانگاه و بیمارستان با وجود این فاصله دشوار است و این مطالبه مردم کاملا بحق و درست است. 

رحیمی از پیگیری  حل این مشکل از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز سخن می‌گوید که البته جدی گرفته نشده است. به گفته وی درمانگاه بیمارستان به لحاظ تجهیزات و ظرفیت آماده است که محل استقرار پزشکان متخصص باشد و پیشنهاد این است که پزشکانی که بیشترین تقاضا را دارند در این مکان مستقر شوند. 

فرشاد فلاحتی، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در گفت‌وگو با تسنیم به این موضوع پاسخ داد. وی می‌گوید: نظام سلامت یک وظیفه و رسالتی دارد و آن ارائه خدمات بهینه سلامت به مردم است. تمام سعی و تلاش در حوزه بهداشت، درمان و امداد بر این است که بتوانیم بیشترین خدمات را به مردم ارائه کنیم. 

فلاحتی معتقد است  که بیمارستان براساس نقشه تیپ وزارتخانه ساخته شده و باید سعی کنیم امکانات، تجهیزات، پرسنل و پزشک را به نوعی چیدمان کنیم که افرادی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند بتوانند از بیشترین خدمات پزشکی بهره‌مند شوند از طرف دیگر وجود خیران هستند که همیشه یاری‌گر دانشگاه بوده‌اند. 

تاکید بر حضور بیشتر متخصصان در بیمارستان 

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره وضعیت شهر زرقان به طور ویژه می‌گوید: شهر زرقان یک درمانگاه خیرساز به نام درمانگاه ضیغمی دارد که در طبقه همکف آن یک مرکز جامع سلامت راه‌اندازی شده و از همکاری پزشکان خانواده استفاده می‌کند. در طبقه دوم نیز تعدادی از متخصصان حضور دارند. 

«توان دانشگاه در بحث متخصص مشخص است، توافق دانشگاه با خیران هم مشخص است. تعهد دانشگاه به مردم و فعال کردن بیمارستان‌های دولتی هم مشخص است» این موضوعی است که فلاحتی مطرح می‌کند و از پیگیری وضعیت درمانی شهر زرقان از نزدیک سخن می‌گوید. 

به گفته وی چندین بار  از وضعیت بهداشت و درمان شهر زرقان بازدید و حرف‌های مردم و مسئولان شنیده شده است. مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی می‌گوید: رویکردمان در این مورد بر این است که اگر پزشک یا متخصصی می‌فرستیم علاوه بر اینکه در درمانگاه بیمارستان حضور فعال دارند در درمانگاه خیرساز نیز خدمات ارائه دهد.

فلاحتی می‌افزاید: در راستای جلب رضایت خیران و با توجه به اینکه مکان درمانگاه زرقان در مرکز شهر است و دسترسی بخش عمده‌ای از مردم هم راحت‌تر است و براساس تفاهم صورت گرفته و حضور پزشک خانواده سعی کردیم در طبقه دوم آن درمانگاه هم تعدادی از متخصصان مستقر شوند تا مردم شهر در نقاط مختلف بتوانند دسترسی سریع و آسان به خدمات پزشکی داشته باشند. 

استفاده از ظرفیت هر دو مرکز درمانی 

وی ضمن تائید صحبت مردم درباره تخصص‌هایی که به خدمات جانبی پزشکی نیاز دارند، بیان می‌کند: درباره تخصص‌هایی که نیاز به دسترسی سریع به آزمایشگاه، عکس، تخت و غیره دارند تاکید بر این است که بیشتر در بیمارستان مستقر شوند و تخصصی که نیاز به خدمات فوری ندارد علاوه بر بیمارستان در درمانگاه هم باشند. 

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعال کردن هر دو مرکز و استفاده بهینه از امکانات هر دو مرکز را هدف علوم پزشکی برای ارائه خدمات بهنر و بیشتر به مردم اعلام می‌کند. با این وجود وی تاکید می‌کند که برخی از تخصص‌ها نظیر تخصص زنان و زایمان تاکید بر این است که بیشتر در بیمارستان باشند. 

فلاحتی همچنین این موضوع را مطرح می‌کند که در درمانگاه پزشک عمومی مستقر است که نامه ارجاع می‌دهد پس باید پزشک متخصص هم در درمانگاه هم داشته باشیم تا مردم به پزشک متخصص هم دسترسی داشته باشند. 

خبرگزاری تسنیم بنا دارد در سلسله‌ گزارش‌هایی به بیان مشکلات و توانمندی‌های شهرستان‌ها و روستاهای استان فارس بپردازد. ‌مردم مناطق مختلف استان می‌توانند مشکلات و توانمندی‌های شهرستان و روستای خود را از ساعت 8 الی 16  از طریق واتساپ یا پیامک با شماره 09176756618 با دفتر خبرگزاری تسنیم استان فارس در جریان بگذارند.

گزارش از حلیمه زارع 

انتهای پیام/ ز

R41382/P/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات در شیراز و زرقان تمام الکترونیکی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل قزل‌سفلی گفت: دور دوم انتخابات در استان فارس برای تعیین سه کرسی باقیمانده شامل ۲ کرسی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد همزمان با دیگر نقاط کشور روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس ادامه داد: در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز انتخابات همانند مرحله نخست به شکل نیمه الکترونیک برگزار می‌شود.

قزل‌سفلی افزود: در دور دوم انتخابات کسانی می‌توانند رأی بدهند که در دور اول در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد رأی داده‌اند و همچنین افرادی که در دور اول انتخابات در هیچیک از حوزه‌های انتخابیه کشور رأی نداده باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در مرحله دوم انتخابات در ۲ حوزه انتخابات ۸۲۳ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده که ۵۰۰ شعبه مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و ۳۲۳ شعبه نیز مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد است.

قزل‌سفلی گفت: بر اساس ماده ۷۳ قانون انتخابات و در چارچوب هیأت بررسی تبلیغات، امکانات، تسهیلات دولتی، اماکن، سالن‌ها و تابلوهای تبلیغاتی برای امر تبلیغات پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر ۷۰ سالن، یک هزار و ۵۰۰ تابلو تبلیغاتی و افزون بر ۳۵ هزار متر مربع مکان نیز برای نصب پوسترهای تبلیغاتی نامزدها پیش بینی شده است.

قزل‌سفلی گفت: علاوه بر امکانات پیش بینی شده، هر یک از نامزدها می‌توانند یک فیلم تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای برای پخش از سیمای مرکز فارس آماده کنند؛ همچنین یک مناظره ۱۲۰ دقیقه‌ای در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان پیش بینی شده که طی سه روز بازپخش می‌شود.

وی افزود: سه مناظره ۹۰ دقیقه‌ای نیز در حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد پیش بینی شده است و این اقدامات علاوه بر کمک به کاهش هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها، کمک می‌کند که مردم شناخت بیشتر و بهتری از نامزدها داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: در دور دوم انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه مذکور، برابر پیش بینی‌های انجام شده افزون بر ۱۵ هزار نفر در حوزه اجرا، نظارت و حوزه تأمین امنیت شعب اخذ رأی فعالیت و همکاری خواهند داشت.

کد خبر 6087318

دیگر خبرها

  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • دور دوم انتخابات در شیراز و زرقان تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • الکترونیکی شدن دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • افزایش ۵۰ درصدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری
  • نحوه محاسبه اضافه کاری پرستاران اصلاح می‌شود
  • بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تا پایان امسال تجهیز می‌شود
  • تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد