Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@06:56:33 GMT

دانشجو معلمان مشمول دریافت حداقل حقوق می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۵۶۱۸

دانشجو معلمان مشمول دریافت حداقل حقوق می‌شوند

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش از اعمال حداقل حقوق برای دانشجومعلمان خبر داد. ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سید جواد حسینی درباره اعمال حداقل حقوق برای دانشجومعلمان اظهار کرد: موضوع تعیین حقوق دانشجو معلمان در سال 98  با توجه به تغییراتی که در شیوه افزایش حقوق کارکنان دولت ایجاد شده بود، در دستور کار وزارت آموزش ‌و پرورش قرار داشت و این وزارت موضوع را از مبادی مختلف مورد پیگیری قرارداد تا به نتیجه نهایی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حقوق دانشجو معلمان دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی بر اساس ماده (6) قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش ‌و پرورش تعیین می‌شود. این قانون به دلیل آن‌که هم‌عرض قانون مدیریت خدمات کشوری شرایط خاصی را برای تعیین حقوق دانشجو معلمان پیش‌بینی کرده است و باید در شرایط خاص و تعاریف خاص خودش مورد بررسی و اقدام قرار می‌گرفت.

حسینی با اشاره به اینکه دانشجو معلمان از بدو پذیرفته شدن در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی به استخدام رسمی آزمایشی درآمده‌اند و کارمند محسوب می‌شوند، اظهار کرد: به همین علت این دانشجویان باید از تمامی شرایط مندرج در مصوبه افزایش حقوق بهره‌مند شوند لذا وزارت آموزش ‌و پرورش تسری این شرایط را مورد پیگیری قرارداد.

وی افزود: در یک مرحله، پس از اعمال 18 درصد افزایش سالانه و متناسب با ماده (6) قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش ‌و پرورش، مابه‌التفاوت افزایش حقوق تا سقف 440 هزار تومان در احکام حقوق دانشجو معلمان اعمال شد و پس‌ازآن با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، زمینه تسری اعمال حداقل حقوق نیز برای این عزیزان فراهم ‌شده است؛ براین اساس دانشجو معلمان وزارت آموزش‌ و پرورش از ابتدای سال جاری مشمول دریافت حداقل حقوق شده و احکام حقوقی آنان به‌زودی اصلاح و ابلاغ می‌شود.

حسینی در پایان از همکاران جوان وزارت آموزش‌ و پرورش خواست با جدیت به امر تحصیل خود ادامه دهند و اطمینان داشته باشند همکاران آنان هر اقدامی را برای بهره‌برداری از حقوق قانونی آنان به انجام خواهند رساند.

نامه دیوان محاسبات برای اعمال حداقل حقوق دانشجومعلمانکاهش 45 درصدی حقوق دانشجومعلمان از چه زمانی آغاز شد؟انتقاد از سخنان حاجی بابایی/ پیگیری افزایش حقوق دانشجو‌معلمان ادامه دارداصلاح حقوق دانشجو معلمان به زودی به نتیجه می‌رسد

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت آموزش و پرورش سید جواد حسینی دانشگاه فرهنگیان معلمان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش سید جواد حسینی دانشگاه فرهنگیان معلمان وزارت آموزش و پرورش سید جواد حسینی دانشگاه فرهنگیان معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم معلمان در خور شان آنان باشند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی احمدزاده در نخستین نشست شورای آموزش و پرورش استان با گرامیداشت هفته مقام معلم به عملیات غرورآفرین حمله نیروهای مسلح به مواضع اسرائیل اشاره و اظهار کرد: کسانی که در این عملیات غرورآفرین شرکت کردند توسط معلمان علم آموختند و به جایگاهی رسیدند که با استفاده از توان علمی موشک هایی بسازند که طی چندین کیلومتر مسافت با تاثیر گذاری بسیار بالا به نقاط مورد نظر در تل اویو فرود آیند.

وی اظهار داشت: عملیاتی که سپاه در حمله به اسرائیل انجام داد در تاریخ جنگ های دنیا مشابه نداشت و با همه تدابیری که دشمنان در این خصوص بکار گرفته بودند اما همه موشک هایمان به هدف اصابت کرد که نشان از دقت بالا در پیشرفت های بزرگ در حوزه نظامی داشته و مایه خوشحالی و مباهات است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به مقام وجایگاه والای معلمان گفت: بالاترین افتخار برای بشریت این است که پیامبران معلم بودند و نخستین درس ها را به بشریت آموختند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان بر تکریم معلمان و بزرگداشت شهید مرتضی مطهری تاکید کرد و گفت: برنامه‌ ها در تراز نام و مقام معلم برگزار شود و از معلمان نقطه به نقطه استان تجلیل شود.

احمدزاده بیان کرد: علاوه بر تجلیل از معلمان در هر مدرسه، جشن هایی در شهرستان های استان خصوصا یاسوج برگزار و از اساتید دانشگاه، مدرسین، آموزگاران و همه کسانی که خود را صرف علم آموزی به دانش آموزان می کنند تجلیل شود.

وی به مشکل کمبود فضای آموزشی در شهرستان های استان خصوصا بویراحمد اشاره و اظهار کرد: سال گذشته جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان برگزار و گام های مثبتی در راستای رفع مشکل کمبود فضای آموزشی در مدارس برداشته شد.

استاندار تاکید کرد: علاوه بر تمهیداتی که در راستای رفع مشکلات فضای آموزشی برداشته شده است در خصوص احداث زمین های چمن مصنوعی، سالن های ورزشی و نوسازی مدارس کارهای خوبی صورت گرفته است.

سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست ،با بیان اینکه باید به معلم، جایگاه و نقش معلم بیش از پیش توجه شود گفت: نقش مرجعیت معلم باید در جامعه احیاء شود چرا که معلمان در همه مناسبت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تاثیر گذار هستند.

محمد جمالی بیان کرد: آموزش و پرورش استان با برنامه محوری و قانون گرایی در جایگاه واقعی خود قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۱۲ فرهنگی کهگیلویه و بویراحمدی مدارک خود را در سامانه برای انتخاب معلمان نمونه ثبت کرده اند گفت: پس از بررسی مدارک براساس شیوه نامه ارسالی بیش از ۱۰۲ معلم استانی و شهرستانی انتخاب شدند که در هفته گرامیداشت معلم از آنان تجلیل خواهد شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به در پیش امتحانات دانش آموزان نهایی نیز تاکید کرد: کمبود فضا از چالش های مهم دستگاه تعلیم و تربیت استان است که از دستگاه های اجرایی مرتبط انتظار می رود برای آموزش وپرورش را برای برگزاری مطلوب امتحانات یاری نمایند.

جمالی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است تا مهر ماه سال جاری ۵۸۱ نفر پس از شرکت در آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش شوند.

 

دیگر خبرها

  • جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
  • ‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان
  • این افراد معلم می‌شوند
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشد
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشند
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • ۹ هزار معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند