Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین رصدخانه تخصصی-آموزشی استان سیستان و بلوچستان که توسط اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است افتتاح شد.

به گزارش ایسنا- با حضور محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور اعضای هیأت عامل و جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، تنها رصدخانه استان سیستان و بلوچستان در محل مجموعه مدارس کوی بندر افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رصدخانه مجهز به گنبد ۵ لایه با قطر ۵ ٫ ۲ متر و دو موتور می باشد که یک موتور جهت چرخش ۳۶۰ درجه گنبد و دیگری جهت باز و بسته شدن دریچه اصلی است.

همچنین تلسکوپ شامل لوله ۱۱ اینچ اشمیت کاسگرین و مقر EQ6 با قابلیت جستجو و دنبال کردن است و رصد عوارض سطحی ماه، رصد سیارات و اجرام منظومه شمسی، رصد سحابی، خوشه و کهکشان های پر نور از قابلیت های این رصدخانه است.

چابهار به علت شرایط اقلیمی و آب و هوایی برای رصد ستارگان مکان مناسبی است و از همین روی به ساخت این رصدخانه اقدام شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد

تین نیوز

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از خارج سازی مغروقه باری آبکوهی واقع در سواحل روستای آبکوهی شهرستان جاسک خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان مهدی بروغنی با اعلام خبر خارج سازی مغروقه آبکوهی افزود: این مغروقه از سال 1352 بر اثر آتش سوزی در منطقه دریایی بندرجاسک غرق و در گل و لای ساحل روستای آبکوهی این شهرستان رها شده بود.

وی  ادامه داد: به علت قرارگیری این مغروقه در مسیر ترددهای ساحلی و به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی ناشی از تردد و شنای گردشگران، خارج سازی این مغروقه از 25 فروردین ماه سال جاری( 1403) در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردری استان هرمزگان قرار گرفت.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، طول این مغروقه را 24 و عرض آن را هشت متر اعلام کرد.

به گفته بروغنی؛ از ابتدای سال گذشته تا کنون و با احتساب مغروقه یادشده، این ششمین مغروقه پرخطری است که برای تامین ایمنی شناورهای درحال تردد در مسیرهای دریایی استان هرمزگان خارج سازی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری است
  • ◄ مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است
  • جسد جوان ۲۸ ساله در رودخانه کاجو سیستان و بلوچستان کشف شد
  • مدرسه دو کلاسه بخش ممبی تا پایان شهریور به بهره برداری می رسد
  • راه اندازی سامانه پیامکی با هدف آشنایی مردم به خدمات حوزه سلامت