Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اردبیل، جهانگیر امامی، رئیس مجمع عالی بسیج استان اردبیل، روز گذشته، ۲۵ تیرماه در مجمع بسیج استان اردبیل اظهار کرد: بسیج مظهر ولایتمداری است که بدون چشم داشت و جهادی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.
وی با بیان اینکه بسیج نماد اخلاص در خدمترسانی به مردم است، افزود: در خود استان اردبیل ظرفیت‌های استان شناسایی شده و موانع و مشکلات آسیب‌شناسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مجمع عالی بسیج استان تصریح کرد: با احصاء مشکلات تشکل منسجمی را شکل دادیم تا به صورت سیستمی فعالیت داشته باشیم و در ادامه نیازمندی‌ها و ضرورت‌ها را پالایش کردیم تا فعالیت مجمع به صورت علمی ادامه یابد.
امامی با بیان اینکه در مرحله سوم جلسات متعدد برگزار شده است و با ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... تلاش بر این بوده تا از تمامی ظرفیت‌های موجود به شکل بهینه استفاده کنیم گفت: با تشکیل بانک اطلاعاتی کمک‌ها به بخش دولتی به صورت مستمر انجام شده و خالصانه تلاش کردیم به برادران خود در راستای عمران و توسعه کشور کمک برسانیم.
ظهور فرهنگ غرب در بدپوششی زنان و دختران
در این مراسم آمنه عالم راثی، رئیس کارگروه زن و خانواده در مجمع بسیج استان اردبیل در تشریح اقدامات کارگروه بسیج بانوان تصریح کرد: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ به شمار می‌رود و موجب ایجاد نگاه متعالی به زن و خانواده شده است.
عالم راثی اظهار کرد: کارگروه‌های استانی زن و خانواده در پی بررسی، مطالعه و جلسات متعدد، تعدادی از آسیب‌های موجود را شناسایی کرده که اهم آن تغییر سبک زندگی و هجوم فرهنگ وارداتی و کاهش نقش تاثیرگذاری زن در خانواده شده است.
وی معضل دیگر را افزایش طلاق عنوان کرد و گفت: همچنین نفوذ و ظهور فرهنگ غرب و مظاهر آن که در بدپوششی و رفتار‌های نابهنجار بوده معضل دیگری است.
رئیس کارگروه زن و خانواده در مجمع بسیج استان مورد دیگر را فضای مجازی و استفاده نامطلوب از آن برشمرد و افزود: این موضوع موجب شده تا خانواده‌ها دچار مشکلات عدیده فرهنگی شوند.
عالم راثی بیان کرد: تهدید نسل، گرایش به تجرد، افزایش سن ازدواج و عدم توجه جدی به تربیت نیروی کارآمد در جامعه معضل دیگر است و مشکلاتی که در سایه اعتیاد گریبان‌گیر خانواده‌ها است در تحقیقات و بررسی‌های کارگروه زن و خانواده احصاء شده است.
وی اظهار کرد: در کنار آسیب‌ها، فرصت‌هایی نیز در استان احصاء شده که زمینه تربیت مطلوب دینی جامعه را رقم می‌زند و وجود فرهنگ بومی غالب و خانواده محوری و ظرفیت توانمند بسیج بخشی از فرصت‌ها است.
رئیس کارگروه زن و خانواده در مجمع بسیج استان خواستار استفاده از قوانین جامع، مشارکت تمامی دستگاه‌ها و حمایت از اشتغال زنان شد و گفت: در صورت توجه به مسائل اقتصادی و فرهنگی زنان بسیاری از مشکلات استان نیز حل و فصل می‌شود.
عالم راثی همچنین به طراحی پوشش مشاغل مختلف اشاره کرد و گفت: این طرح تا سطح پیشنهاد به مجلس پیش رفته و امید میرود مسئولان استانی یاریگر تحقق و عملیاتی شدن این طرح باشند.
تدوین اطلس دخایر ژنتیکی زراعی اردبیل توسط مهندسان بسیجی
در این مجمع داوود حسن پناه، نماینده کارگروه تخصصی کشاورزی مجمع بسیج استان اردبیل نیز به فعالیت ۴۰۰ شبکه با ۶۱۶ روستای ابلاغی در بسیج مهندسین اشاره کرد و گفت: توسط مربیان بازدید‌های مختلف صورت گرفته و تعدادشبکه‌های ثبت شده طرح بسیج ۶۴۶ مورد است.
داوود حسن پناه اظهار کرد: در کارگروه تخصصی کشاورزی موضوعات مختلف از جمله بذر، تدوین اطلس، ایجاد کلکسیون گیاهان دارویی، ایجاد مرکز تولیدات حبوبات و گیاهان غله‌ای مورد بررسی قرار گرفته و کلکسیون گیاهان دارویی با بیش از ۲۰۰ گونه از گیاهان جمع آوری شدند.
نماینده کارگروه تخصصی کشاورزی مجمع بسیج استان به ورود هزار تن سیب زمینی به کشور اشاره کرد و گفت: به جز اردبیل سایر استان‌ها از سیب زمینی وارداتی استفاده کردند که ما با گله از این موضوع زمینه حمایت از تولیدکنندگان استان را فراهم ساختیم و مزارع موفقی در سایه حمایت‌ها پر از محصول شده است.
حسن پناه با اذعان به اینکه اردبیل در بسیاری از محصولات کشاورزی رتبه‌های نخست کشوری را دارد، اظهار کرد: در حوزه زراعی و باغی نیز اقداماتی را جهت رونق کشاورزی استان دنبال می‌کنیم.
وی به ضرورت حفاظت از ذخایر ژنتیکی استان گفت: تمامی اقدامات کارگروه تخصصی کشاورزی در راستای توسعه کشاورزی استان و حفظ ذخایر ژنتیکی است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اردبیل فرهنگی بسیج حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مرکز مستقل بسیج اروندکنار آغاز شد

مرکز مستقل بسیج اروندکنار امروز در آیینی آغاز به کار کرد و نخستین فرمانده مرکز مقاومت بسیج اروندکنار با حضور سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان معرفی شد. 

اروندکنار پیش از این پایگاه بسیج داشت.

سروان سید محمدحسین معمر، به عنوان فرمانده مرکز بسیج اروندکنار معرفی شد.

فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان با بیان اینکه اقدام به موقع و رشادتمندانه نیرو‌های مسلح به ویژه هوافضای سپاه پاسداران موجب خرسندی ملت ایران شد گفت: امروز دغدغه‌ی بسیاری از مردم در گوشه و کنار دنیا اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم فلسطین است که در عصر کنونی و دنیای مدعی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

سردار حسن شاهوارپور با اشاره به اینکه ریاکاران اروپایی و آمریکایی مسبب اصلی جنایات بر علیه مردم غزه هستند افزود: ۶ ماه است که ملت فلسطین زیر بمب و خمپاره به شهادت می‌رسند و هیچ کدام از دولت‌های اروپایی آن را محکوم نکرده اند.

وی با بیان اینکه رژیم جعلی و صهیونیستی بلاخره نابود می شود و محکوم به فروپاشی است ادامه داد: مردم فلسطین سالهاست که مقاومت می کنند و پیروز میدان خواهند بود.

فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان همچنین به نگرانی مسلمان و غیر مسلمانان و حمایت آنان از مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: امروز همه آزادی خواهان دنیا طرفدار مظلومیت فلسطین هستند چرا که مردم مظلوم نوار غزه سالهاست برای احقاق حقوق خود در حال مقاومت هستند.

او افزود: ما در جبهه مقاومت همچنان در مقابل تجاوزات اسکتبار جهانی ایستاده ایم همانگونه که ۸ سال دفاع مقدس مقابل بعثی‌ها ایستادگی کردیم چرا که مردم نیز پشتیبان نیرو‌های مسلح هستند.

سردار شاهوار پور در ادامه اروندکنار را پیشانی مرز‌های آبی و خشکی کشور دانست و گفت: اروندکنار آخرین پایگاه زمینی ما در منطقه جنوب غرب هست که مردمی مرزدار و ولایتمدار دارد و ما باید به این منطقه رونق دهیم و فضای اشتغال بیشتری فراهم شود، اینجا منطقه ای پر از نعمت‌های خدادادی است که باید سازوکار حاکمیتی در این منطقه فعال شود تا شاهد مهاجرت مردم نباشیم. 

او سابقه ۲۰ ساله در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارد و پیش از این جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شادگان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • فعالیت مستمر گشت مشترک نظارت بر نانوایی ها با هدف ارتقای کیفیت نان در اهواز
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • فعالیت مرکز مستقل بسیج اروندکنار آغاز شد
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • اولین رویداد فرهنگی محفل فرشته‌ها در استان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • پیشرفت ۹۴ درصدی امور مربوط به ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کشور