Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@11:35:32 GMT

کرمانشاه هشت امامزاده شاخص دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۵۷۰۷

کرمانشاه هشت امامزاده شاخص دارد

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت الاسلام مهدی توسلی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه به ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه استان برای رونق دهی در بخش گردشگری اشاره کرد و گفت : هشت امامزاده شاخص در استان وجود دارد که برنامه ریزی‌ها برای انجام فعالیت گسترده در دست اقدام است و مراکز افق آن در دست راه اندازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های رفاهی این مراکز گفت : امامزاده ابراهیم (ع) تاق بستان و امامزاده باقر (ع) بیستون که از نقاط پرتردد هستند نیازمند زائرسرا و یا حسینیه‌ای برای گردشگران هستند تا علاوه بر رفع خستگی، به مکانی برای انتقال آداب و رسوم این دیار تبدیل شوند.

وی ادامه داد: امامزاده احمد (ع) سنقر از شرایط مناسبی برخوردار است دارای زائرسرا و حسینیه است و تمام امکانات برای بردن توریست را دارد، ولی امامزاده ابراهیم (ع) کنگاور به دلیل قرارگیری در کنار معبد آناهیتا تاکنون توسعه نیافته، ولی با داشتن حسینیه کوچک توانسته برای توریست قابل استفاده باشد.

توسلی از امامزاده عبیدالله روستای هجیج واقع در پاوه و اورامانات به عنوان یکی دیگر از بقاع شاخص متبرکه استان یاد کرد که به دلیل قرارگیری در کنار سد داریان، به نام امامزاده ساحلی معروف است.

وی افزود: این بقعه بازسازی شده و بسیار پاکیزه و به روز شده است و هماهنگی‌های لازم برای ساماندهی زائرسرای آن با اداره آب منطقه‌ای و وزارت نیرو انجام شده که در صورت تحویل از یک موقعیت عالی برای جذب گردشگر برخوردار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه معتقد است، امامزادگان و بقاع متبرکه یکی از ایده‌هایی است که در زمینه گسترش گردشگری مذهبی به آن توجه شده است .

 

 

انتهای پیام/د

صورت گیری برنامه ریزی‌ها برای انجام فعالیت گسترده در مراکز افق

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن کریم ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد

 حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی با بیان اینکه در این ایام در این ایام با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز  ۳۷ بقعه در سراسر استان مجری طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی بودند گفت: از این تعداد ۱۴ بقعه مراسم تحویل سال نو را با حضور بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از مسافران و زائران اجرا کردند.

وی افزود: در این ایام بیش از ۳۵ هزار نفر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه اسکان داده شد که این آمار در سطح کشور جزء ۱۰ استان برتر کشور محسوب می‌ شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی جهت میزبانی از مسافران و زائران نوروزی ۱۳ مبلغ از قم و ۹ مبلغ بومی به این اماکن اعزام و در بیش از ۱۰ بقعه نماز جماعت در هر سه وعده برگزار شد.

وی افزود: در این ایام ۱۲ بقعه متبرکه در استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان برگزاری مراسم ترتیل خوانی و جزخوانی روزانه در ایام ماه مبارک رمضان بود که از استقبال خوبی برخوردار شد.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی برگزاری خیمه‌های معرفت را معرفی نامه و تاثیر گزارترین ابزار تبلیغی دینی در اجتماع دانست و خاطر نشان کرد: ۱۴ بقعه در استان اقدام به برگزاری خیمه معرفت با برنامه‌ها و غرفه‌هایی در رده‌های سنی مختلف نمودکه به تولید محتوا‌های فرهنگی و مذهبی مشغول بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • از احداث حسینیه در بوستان پرواز تا افتتاح فاز اول پروژه انتقال پساب شهرک قدس
  • انجام معاینات پزشکی بیش از ۱۰۰۰ زائر حج تمتع در کرمانشاه
  • کشف ۴۰۰ کیسه آرد قاچاق به وزن ۱۶ تن در کرمانشاه
  • ساماندهی ۱۸۰۰ شیء تاریخی در استان کرمانشاه
  • ساماندهی ۱۸۰۰ شی تاریخی در استان کرمانشاه
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است
  • توقیف ۱۶ تن آرد قاچاق در کرمانشاه
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد