Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سفیر پیشین ایران در ایتالیا گفت: امروزه وعده آنچه تیم مذاکره کننده بر اساس برجام می‌داد، رخ نداده است و بحث اعتمادسازی با غرب هم حاصلی نداشت و فقط پایبندی ایران به انتظارات آن‌ها محقق شده است. تاریخ انتشار: 11:23 - 26 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۳۹۶۶ ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با بیان اینکه برجام در چهار سالگی خود شبیه بیماری در حال احتضار است، اظهار کرد: ایران بر خلاف آنچه غربی‌ها تصور می‌کردند، به همه تعهدات خود در برجام عمل کرد و  ۱۴ بار تأیید فعالیت‌های ایران در گزارش‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی، بهترین گواه این مطلب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طرف‌ مقابل ایران در برجام، کمترین انتظارات مورد نظر را انجام نداده و از روز اول اجرای آن بنای بدعهدی را آغاز کرده است. این روند از مشکلاتی که برای روادید ورود به آمریکا و تحریم‌های نفتی گرفته تا خروج آنها از برجام ادامه یافته است.
سفیر پیشین ایران در ایتالیا با بیان اینکه طرف‌های اروپایی در برجام تنها اقدام‌شان سعی در نگهداشتن ایران در برجام بوده است، گفت: تراز فعالیت‌ها در برجام به هیچ عنوان متوازن نیست و یکطرفه است. اینستکس هم یک نوع فریبکاری است و مسیری است که اروپائیان از زیربار مسئولیت‌های خود در برجام خارج شوند.   بیشتر بخوانید:

تا زمانی که آقایان به تعهدات‌شان عمل نکنند طبیعی است گام‌ها را یکی پس از دیگری بر می‌داریم

میرسلیم: دولت یازدهم از خصلت به تعهدات پایبند نبودن آمریکا غفلت کرد

قداستی برای برجام قائل نیستم/ گام‌های کاهش تعهدات را باید با احتیاط برداشت

باید در راستای «تئوری بازی‌ها» حرکت کنیم/ ایران در مواجهه با اروپا کنشی عمل کند

ظهره‌وند تاکید کرد: مشاور و دستیار ویژه خانم موگرینی هم در مصاحبه خود اشاره داشته که برجام در مدت کاری خود برای ایران کاری نکرده و تاثیری در اقتصاد ایران نداشته است. وقتی برجام امضا شد، بنا بود تحریم‌های ایران به یکباره لغو شود که این اتفاق نیفتاد؛ همچنین بنا بود ایران را از جنگ و تحریم دور کند؛ متاسفانه امروز بعد از چهار سال می‌بینیم، تنش در منطقه در بالاترین سطح خود قرار گرفته و احتمال درگیری و وقوع جنگ در سایه وجود برجام بیشتر امکانپذیر است.
سفیر پیشین ایران در ایتالیا خاطر نشان کرد: امروزه وعده  آنچه تیم مذاکره کننده براساس برجام می‌داد، رخ نداده است و بحث اعتمادسازی با غرب هم حاصلی نداشت و فقط  پایبندی ایران به انتظارات آن‌ها محقق شده است.
ظهره‌وند عنوان کرد: تنها اروپاییان عنوان می‌کنند در سایه برجام عقب نشینی هسته‌ای انجام شده و ما امروز در امنیت بیشتری قرار گرفته‌ایم. در مجموع برجام، فرجام خوبی نداشته است و باز امروز اروپایی‌ها هستند که نگرانند، مبادا ایران از برجام خارج شود و  ایران نتواند به موقعیت هسته‌ای خود قبل از برجام برسد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کشورهای اروپایی برجام و اینستکس عقب نشینی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی به ایران می آید!

به گزارش همشهری آنلاین،محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت، اظهار داشت: تعاملات و نظارت ها با آژانس برقرار است و در آینده گروسی به ایران سفر خواهد کرد.

وی افزود: گزارشاتی که گروسی یا مدیر کل آژانس شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل اعلام می کند دو بخش دارد یک بخش برجام است و یک بخش پادمان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در بخش پادمان روابط برقرار است و دوربین های آژانس نصب است و آنها نظارت دائمی دارند و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

اسلامی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۲۰ بازرس تائید شده وجود دارد که یا در ایران مستقر هستند یا در حال رفت و آمد به ایران هستند، تاکید کرد: ایران هر گونه فعالیت هسته ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی پذیرد.، ایران در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی هستیم.

وی تاکید کرد: گزارشی که آژانس به شورای حکام می دهد سه ماه یک بار است و شش ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می کند در آن انطباق یا عدم انطباق با برجام را گزارش می دهد. اگرآنها به تعهدات خودشان عمل کنند ماهم به تعهدات برجامی خود عمل می کنیم.

کد خبر 845172 منبع: تسنیم برچسب‌ها رافائل گروسی هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محمد اسلامی - رئیس سازمان انرژی اتمی خبر ویژه هسته‌ای - سازمان انرژی اتمی

دیگر خبرها

  • وعده صادق یک عملیات دفاعی برای حفاظت از حیثیت و خاک ایران بود
  • عملیات وعده صادق مانور اثرمعکوس تحریم‌ها
  • پیام بسیار مهم مذاکره از ایران به غرب
  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • توجه ویژه به قیمت گندم از انتظارات کشاورزان گلستانی است
  • گروسی به ایران می آید!
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • گروسی به ایران سفر خواهد کرد
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها