Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ رضا رضایی در جلسه ستاد مدریت بحران شهرستان مسجد سلیمان اظهار داشت: زلزله اخیر شهرستان مسجد سلیمان به حوزه راه خسارتی وارد نکرده است ولی ۵ ساختمان اداری در شهرستان مسجد سلیمان آسیب جدی دیده اند که باید هرچه زودتر اقدامات لازمی برای مقاوم سازی این ادارات صورت گیرد زیرا ادارات آسیب دیده مسجد سلیمان برای ادامه کار ایمنی کافی را ندارد و با خطرات جانی همراه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:ساختمان های اداری تعاونی و روستایی شهرستان مسجد سلیمان ، تامین اجتماعی شهرستان، اداره ارشاد اسلامی مسجدسلیمان ، پارک علم و فناوری و محیط زیست دچار آسیب شدند ولی ساختمان‌های اداره تعاونی روستایی شهرستان مسجدسلیمان، تامین اجتماعی و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان به صورت جدی تخریب شدند که ارزیابی خسارت های وارد شده برای جذب اعتبارات بازسازی ادارات در حال انجام است.

رضایی عنوان کرد : بافت فرسوده زنگ خطری برای شهرستان مسجدسلیمان است اگر همین زلزله نزدیک تر مسجدسلیمان بود خسارت جدی تری به بافت راه و شهرسازی وارد می‌کرد ، ساختمان های در معرض آلودگی به نفت و گاز شرایط خوبی ندارند و آسیب پذیری این ساختمان ها جدی تر هستند بنابراین  وزارت نفت باید هرچه سریع تر تکلیف وضعیت  جابجایی مناطق آلوده به نفت را مشخص کند.

روز دوشنبه ۱۷ تیر ماه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر در عمق ۱۷ کیلومتری زمین، حوالی مسجدسلیمان استان خوزستان را لرزاند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان خوزستان راه و شهرسازی زلزله زمین نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر تامین مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: خوشبختانه توانستیم از ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، مبلغ ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان یا به عبارتی بالغ بر ۲۱ درصد اوراق را به مشهد اختصاص دهیم.

 سید محمد عنبری افزود: براساس بند "د" تبصره "۵" بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، به شهرداری‌ها مجوز داده شد تا اوراق مشارکت برای احداث خطوط ریلی، خرید اتوبوس و بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی (ع) و احیا و بازسازی بافت فرسوده شهری منتشر کنند.

وی افزود: از این میزان اوراق، هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان شامل هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به خطوط ریلی و ۳۰۰ میلیارد تومان به خرید اتوبوس اختصاص یافته است که ۵۰ درصد آن را دولت پرداخت می‌کند.

او گفت:همچنین چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از اوراق به نوسازی بافت‌های فرسوده تعلق گرفت که شامل دو هزار میلیارد تومان برای بازسازی بافت پیرامون حرم رضوی، هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی بافت‌های فرسوده عامل، آبکوه و میدان شهدا و ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای خط سه قطار شهری منتشر می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان
  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • مرگ دردناک جوان ۲۴ ساله در آب های اطراف مسجد سلیمان / جسد از آب بیرون کشیده شد
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد