Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:29:52 GMT

دکتر اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۵۷۵۳

دکتر اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا

"اورزولا فُون‌ دِر لاین"، رئیس کمیسیون اروپا، اولین زنی است که وزارت دفاع آلمان را برعهده گرفت. او مادر هفت فرزند، پزشک و استاد سوارکاری است. سیاستمداری که پدرش هم نخست‌وزیر ایالت نیدرساکسن بود.

به گزارش ایسنا شبکه خبری دویچه وله در گزارشی به بررسی پیشینه رئیس  جدید کمیسیون اروپا پرداخته است:

استاد سوارکاری

دکتر "اورزولا فُون‌ دِر لاین" (Ursula von der Leyen) اولین زنی است که وزارت دفاع آلمان را برعهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او استاد سوارکاری است و اسب‌سواری را از کودکی آموخته است. عکسی از انجام حرکات نمایشی اورزولا فُون‌ دِر لاین در مراسم گشایش رقابت‌های قهرمانی سوارکاری اروپا ۲۰۱۵ که هر سال در شهر آخن برگزار می‌شود.

پدر سیاستمدار

ارنست آلبرشت (عکس: در کنار هلموت کهل، صدر اعظم اسبق آلمان نفر سمت چپ) پدر اورزولا فون‌ در لاین از رهبران حزب دمکرات مسیحی بود که در سال ۲۰۱۴ درگذشت.

تسلط به زبان‌های فرانسه و انگلیسی همچون زبان مادری

فون در لاین در سال ۱۹۵۸ در نزدیکی بروکسل پایتخت بلژیک هنگامی که پدرش در آنجا ماموریت شغلی داشت متولد شد و به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی همچون زبان مادری‌اش تسلط دارد. (عکس: در کنار پدر، مادر، خواهران و برادرانش)

تسلط به موسیقی کلاسیک و ساز پیانو

ارنست آلبرشت، پدر اورزولا فون ‌در لاین پس از بازگشت به آلمان از سوی حزب دموکرات مسیحی به مقام وزیر اقتصاد، وزیر دادگستری و سپس نخست‌وزیر ایالت نیدرساکسن انتخاب شد. (عکس: اورزولا فون در لاین به همراه برادرانش در حال نواختن پیانو)

پزشک زنان

فون در لاین پس از پایان تحصیلات متوسطه، تحصیلات خود را در زمینه اقتصاد در دانشگاه‌های گوتینگن، مونستر و مدرسه اقتصاد لندن آغاز کرد. او اما سپس در سال ۱۹۸۰ به تحصیل در رشته پزشکی روی آورد.

ازدواج

فون در لاین در سال ۱۹۸۶ یعنی یک سال پیش از پایان تحصیلات در رشته پزشکی با هایکو فون در لاین ازدواج کرد. پروفسور هایکو فون در لاین اکنون استاد علوم پزشکی و مدیر عامل یک شرکت تجاری توسعه مهندسی پزشکی است.

مادر هفت فرزند

فون در لاین و همسرش میان سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶ در آمریکا زندگی کردند. آن‌ها هفت فرزند دارند.

دوران خانه‌داری

فون در لاین در حالی که سه فرزند داشت با تولد دوقلوهایش از کار در کلینک زنان و مطب خود دست کشید و به مدت چهار سال به "خانه‌داری" پرداخت.

ورود به سیاست

وزیر دفاع آلمان در سال ۱۹۹۰ به عضویت حزب دموکرات مسیحی درآمد و در سال ۲۰۰۱ در شهر زادگاهش کاندیدای این حزب برای پست شهردار شهر ایلتن شد. او تا سال‌ ۲۰۰۴عضو شورای شهر نیز بود.

پست وزرات در دولت ایالتی

فون در لاین در سال ۲۰۰۳ در کابینه کریستیان وولف که در آن زمان نخست وزیر ایالت نیدرساکسن بود به مقام وزارت امور اجتماعی، زنان و بهداشت دست یافت. (عکس: حمل مشعل المپیک بازی‌های ملی پارالمپیک در سال ۲۰۰۲)

وزیر در کابینه مرکل

در کابینه آنگلا مرکل، فون در لاین نخست از سال ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۰۹ وزیر امور خانواده، سالمندان، زنان و جوانان شد.

وزیر کار و امور اجتماعی

فون در لاین از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۳ نیز وزارت کار و امور اجتماعی را برعهده داشته است.

اولین وزیر دفاع زن در آلمان

هنگامی که روز ۱۷ دسامبر سال ۲۰۱۳ نام اورزولا فون در لاین به عنوان اولین زنی که قرار است وزارت دفاع آلمان را برعهده گیرد اعلام شد، بسیاری از "کارشناسان امور نظامی و صاحب‌نظران" لبخند معنی‌داری بر روی لبانشان نقش بست. از نظر آن‌ها: "زنی کوچک‌اندام در دنیای مردانه نظامیان و ژنرال‌ها مدت زیادی دوام نخواهد آورد".

عشق فوتبال

شادی وزیر دفاع آلمان در کنسولگری آلمان در نیویورک هنگام پیروزی تیم ملی کشورش در چارچوب رقابت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ در مقابل پرتغال.

آینده

در مورد جایگاه آتی فون در لاین در سیاست آلمان گمانه‌زنی‌های بسیاری وجود داشت. برخی او را جانشین آنگلا مرکل ارزیابی می‌کردند، اما فون در لاین بارها علاقه خود به کار در تشکیلات اتحادیه اروپا را در محافل سیاسی اعلام کرده بود. او اکنون ریاست کمیسیون اروپا را برعهده دارد؛ یک روز قبل از رای‌گیری پارلمان از مقام وزارت دفاع آلمان استعفا کرد و نوشت "این تصمیم بخاطر اروپا بوده است".

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فون درلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه

به گزارش قدس آنلاین، مرکز آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) کل مبادلات تجاری ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در نخستین ماه سال جاری میلادی را بالغ بر ۳۸۰ میلیون یورو اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در این ماه با افت ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. تجارت ایران و اروپا در ژانویه سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۴۲۴ میلیون یورو اعلام شده بود.

واردات اتحادیه اروپا از ایران در ماه ژانویه ۲۰۲۴ با افت ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ۶۹ میلیون یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در ماه نخست سال قبل ۸۰ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بودند.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ژانویه امسال نیز ۹ درصد افت داشته و به ۳۱۱ میلیون یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در ماه نخست سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۳۴۴ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.

بر اساس این گزارش آلمان بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در میان کشورهای اروپایی طی ژانویه ۲۰۲۴ بوده و ۳۸ درصد کل تجارت ایران با اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است. آلمان در این دوره ۱۰۰ میلیون یورو کالا به ایران صادر و ۱۹.۷ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است. صادرات آلمان به ایران نسبت به ماه مشابه سال قبل تغییری نداشته؛ اما واردات این کشور از ایران با کاهش ۲۶ درصدی مواجه شده است.

صادرات برخی دیگر از کشورهای اروپایی به ایران در ژانویه ۲۰۲۴ افزایش قابل توجهی داشته است. صادرات اسپانیا به ایران در این ماه با رشد ۶۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و از ۱۵.۴ میلیون یورو در ژانویه ۲۰۲۳ به ۲۵ میلیون یورو در ژانویه امسال افزایش یافته است.

صادرات ایتالیا به ایران نیز ۱۳ درصد در ژانویه امسال افزایش یافته و به ۴۳.۹ میلیون یورو رسیده است. ایتالیا در ژانویه سال قبل ۳۸.۸ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

در حالی که واردات آلمان از ایران در ژانویه امسال کاهش ۲۶ درصدی داشته واردات یونان از ایران ۳ برابر شده و به ۲.۳ میلیون یورو رسیده است. واردات هلند از ایران نیز تقریباًً دو برابر شده و از ۳.۵ میلیون یورو در ژانویه ۲۰۲۳ به ۶.۸ میلیون یورو در ژانویه امسال رسیده است.

واردات رومانی از ایران نیز با رشد ۴۷ درصدی به ۳.۴ میلیون یورو و ایتالیا با رشد حدود ۲ درصدی به ۱۲.۲ میلیون یورو بالغ شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • فون درلاین خواستار خویشتنداری در خاورمیانه شد
  • اجرای طرح های مختلف وزارت علوم برای افزایش شرکت های دانش بنیان
  • عکس/ دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند
  • (ویدئو) هوادار فلسطین سخنرانی رئیس کمیسیون اروپا را قطع کرد
  • قدردانی وزیر دفاع از حمایت‌های راهبردی رئیس‌جمهور در عملیات «وعده صادق»
  • قدردانی وزیر دفاع از رئیس جمهور در پی عملیات «وعده صادق»
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه
  • آشکار شدن وابستگی بالای آلمان به چین در سفر شولتز به پکن