Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@22:54:51 GMT

فعلاً از وام پنج میلیونی بازنشسته‌ها خبری نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۵۷۵۴

فعلاً از وام پنج میلیونی بازنشسته‌ها خبری نیست

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی البرز گفت: افرادی که در مشاغل سخت و زیان آور مشغول به کار هستند با 20 سال متوالی و 25 سال متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی بدهند.

ابوالحسن قورچیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز، اظهار کرد: در سنوات گذشته امکانی فراهم می‌شد تا بازنشستگان کشوری و لشکری با ارائه مدارک لازم یک وام پنج میلیونی دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هر چند مبلغ این وام پایین است ولی به دلیل شرایط خوبی چون اقساط طولانی مدت و بهره ناچیز مورد استقبال بازنشستگان قرار می‌گیرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: متاسفانه امسال هنوز هیچ اعتباری برای ارائه این وام ابلاغ نشده و تا تخصیص اعتبار لازم، فرایند پرداخت این وام‌ها منتفی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به   اعمال قانون مشاغل سخت و زیان آور تصریح کرد: منظور از مشاغل سخت و زیان آور آن دسته کارهایی است که در آن عوامل فیزیکی، ‌شیمیایی، ‌مکانیکی و ‌بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال بیمه شده، تنش‌ها و صدمات جسمی و روانی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی در فرد ایجاد می‌شود که نتیجه آن بروز بیماری‌های شغلی و عوارض ناشی از چنین کارهایی است.

قورچیان توضیح داد:   افرادی که در مشاغل سخت و زیان آور مشغول به کار هستند با 20 سال متوالی و 25 سال متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی بدهند.

این مسئول تصریح کرد:   برای احراز این نوع اشتغال کمیته‌ای تحت عنوان سخت و زیان‌آور در ادارات کار مستقر شده است که افراد می‌توانند درخواست‌های خود را به این کمیته بدهند تا پس از بررسی نتایج آن اعلام شود.

وی گفت: شاغلان استان می‌توانند با مراجعه به این ادارات نسبت به قرار گرفتن در دسته مشاغل سخت و زیان آور اطلاعات لازم را کسب و در صورت تایید از مزایای آن بهره مند شوند.

 


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استاندارد اشتغال بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی قانون قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور عامل جریمه ۴۰۰ میلیونی شمس‌آذر

آفتاب‌‌نیوز :

گرچه سال ۱۴۰۲ برای شمس آذر رویایی بود و این تیم توانست علاوه بر صعود به لیگ برتر در بالاترین سطح فوتبال ایران هم نمایش تحسین برانگیزی داشته باشد، اما آن‌ها در آخرین بازی سال در ورزشگاه سردار آزادگان مقابل تراکتور با نتیجه ۲ بر صفر بازنده شدند تا پایان تلخی داشته باشند.

این مسابقه در شرایطی برگزار شد که هواداران قزوینی مثل همیشه استقبال قابل توجهی برای حمایت از تیم محبوب‌شان داشتند و حالا گزارش‌های ناظر مسابقه سبب شده تا کمیته انضباطی علیه آن‌ها حکمی به شرح زیر صادر کند:

«دیدار تیم‌های شمس آذر قزوین و تراکتور تبریز برگزار و از سوی تماشاگران تیم شمس آذر قزوین تخلفاتی مبنی بر انداختن لیزر و پرتاب نارنجک دستی و سنگ به زمین مسابقه رخ داد. این باشگاه به پرداخت ۴۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.»

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد
  • بررسی درخواست تعداد ۲۴۱۳ متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور
  • بازنشستگی بیش از موعد ۱۷۰۰ کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور
  • درآمد عجیب ۵۰ میلیونی در تهران!
  • (ویدئو) اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود
  • تراکتور عامل جریمه ۴۰۰ میلیونی شمس‌آذر
  • جریمه 500 میلیونی هاشمی‌نسب
  • بازنشسته شدن پیش از موعد یک هزار و ۷۴۷ کارگر مشاغل سخت در لرستان