Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@21:20:41 GMT

چندنفر در ارشد انتخاب رشته کردند؟

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۵۸۰۹

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به پایان مهلت انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ از انتخاب رشته حدود ۵۵ درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته خبر داد. ناطقان: حسین توکلی افزود: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه اولین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار شد و از تعداد ۶۱۵ هزار و ۴۵۲ داوطلب ثبت نام کننده تعداد ۵۲۲ هزار و ۸۷۳ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی یادآور شد: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ دوشنبه ۱۷ تیر ماه ۹۸ به صورت کارنامه در سایت سازمان سنجش منتشر شد و تعداد ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند. از این تعداد، ۴۳۲ هزار و ۷۶۷ نفر در یک کدرشته و تعداد ۲۴ هزار و ۹۷ نفر در دو کدرشته مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

توکلی خاطرنشان کرد: از تعداد ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر داوطلب مجاز به انتخاب رشته با توجه به پایان فرصت انتخاب رشته، تعداد ۲۵۳ هزار و ۷۳ نفر فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند. در واقع ۵۵.۴۰ درصد داوطلبان مجاز توانستند فرم خود را ارسال کنند.

وی افزود: ظرفیت پذیرش بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۱۶۰ هزار و ۸۱۷ نفر است و نتیجه نهایی در شهریورماه اعلام می شود. منبع: مهر برچسب ها: انتخاب رشته ، کنکور ، ارشد ، داوطلبان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: انتخاب رشته کنکور ارشد داوطلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد

دانشگاه پیام نور در اطلاعیه ای اعلام کرد برای هیچ یک از موسسات آموزشی مجوز ثبت نام داوطلبان و یا ادامه تحصیل آن‌ها در مقطع کارشناسی ارشد صادر نکرده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، دانشگاه پیام نور در اطلاعیه ای نسبت به ثبت نام داوطلبان کارشناسی ارشد فراگیر این دانشگاه نکاتی را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: متأسفانه برخی از مؤسسات با استفاده از آرم و اطلاعات پرتال دانشگاه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به ثبت نام داوطلبان برای کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور کرده اند، در حالی که به هیچ عنوان دارای اعتبار نبوده و وابسته به این دانشگاه نیستند.

موسساتی که با استفاده از نام و آرم دانشگاه پیام نور و با عنوان دوره‌های آمادگی کارشناسی ارشد فراگیر فعالیت می‌کنند، از سوی این دانشگاه فاقد اعتبار بوده و نقشی در پذیرش یا عدم پذیرش دانشجویان ندارند.

ثبت نام دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور فقط از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام شده و اطلاعیه‌های مربوط به آن فقط از طریق سازمان سنجش و پرتال دانشگاه پیام نور به نشانی www.pnu.ac.ir اطلاع رسانی می‌شود.

موسساتی نظیر سایت «فراگیر نت» که با عنوان «سامانه ثبت نام آموزش عالی آمادگی فراگیر پیام نور مقطع کارشناسی ارشد» تبلیغات گسترده‌ای را در فضای مجازی در راستای ثبت نام داوطلبان ادامه تحصیل در مقطع فوق شروع کرده و با منتسب کردن خود به دانشگاه، سو استفاده از تشابه اسمی، ارائه شماره دانش پذیری به داوطلبان و وعده‌های غیر واقعی مبنی بر قبولی در دانشگاه، اقدام به ثبت نام و دریافت مبالغ میلیونی از داوطلبان می‌کنند، از سوی این دانشگاه فاقد اعتبار بوده و نقشی در پذیرش یا عدم پذیرش دانشجویان ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • انتخاب رشته ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
  • انتخاب رشته بیش از ۳۲۷ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • اعلام اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری
  • انتشار اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • اعلام اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری سال ۱۴۰۳
  • اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ منتشر شد