Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه جانمایی مفاهیم تامین اجتماعی در کتب درسی برای اولین بار در مقطع ابتدایی و دبیرستان به همت آموزش و پرورش انجام شد که البته در حدود آشنایی با کلیدواژه‌هاست و دانش آموزان در سال‌های آتی با مطالب و مفاهیم بیشتری آشنا خواهند شد گفت: دانش آموزان را برای بازدید وارد مراکز تامین اجتماعی کردیم که شمار آنها به بیش از ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، محمدرضا جعفریان در نشست خبری که در هفته تامین اجتماعی برگزار شد، مروری بر پیشینه تامین اجتماعی داشت و گفت: ایجاد و گسترش نظام تامین اجتماعی و به تبع آن تحقق عدالت اجتماعی از مهمترین خواسته‌های بشر طی دوران زندگی وی است.

وی افزود: تامین اجتماعی یکی از مسائل مهم اجتماعی و سیاسی کشورهاست و می‌تواند معیار توفیق یا عدم توفیق ملتها باشد. ۱۵۵ کشور جهان عضو سازمان بین‌المللی تامین اجتماعی (ایسا) هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تمام کشورهای مترقی دنیا بر این باورند که اساسی‌ترین حق از حقوق بشر و کلید توسعه اجتماعی، تامین اجتماعی است اظهار کرد: تامین اجتماعی از سال ۱۳۰۹ با صندوق کارگران شروع به کار کرد و در ۱۳۳۱ قانون بیمه اجتماعی کارگران مصوب شد. علاوه بر آن، قوانین جدید فعلی، در سال ۱۳۵۴ مصوب و در اصل ۲۹ قانون اساسی به آن اشاره می‌شود.

جعفریان ادامه داد: تامین اجتماعی در ۱۰۰۰ واحد کاری و بیمه‌ای و درمانی خود به بیش از ۴۳ میلیون نفر خدمات می دهد که شش میلیون نفر بازنشسته و مستمری بگیر اصلی و تبعی هستند. ۵۵۶ شعبه اصلی، ۲۳۲ شعبه اقماری، ۲۱۹ کارگزاری، ۷۶ بیمارستان، ۵ دی کلینیک و ۲۸۹ مرکز درمانی در سراسر کشور مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به بودجه ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی سال جاری که وسعت سازمان را در چرخه اقتصادی کشور نشان می‌دهد گفت: حوزه فرهنگی از سال ۷۸ شروع بکار کرد. دوره ای تعطیل بوده و بعد اواخر سال ۹۲ دوباره احیا شد و شروع بکار کرد. این بخش، پل ارتباطی سازمان تامین اجتماعی با شرکای اجتماعی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه معاونت فرهنگی محل اتصال قوی سازمان با شرکای اجتماعی اعم از کارگران و کارفرمایان است عنوان کرد: برخی فعالیت‌های ما ناشی از نوع رفتارهایی بود که بر سر این معاونت رفته است. تعهداتی به سازمان در ادوار گذشته تحمیل شده که بدون پشتوانه مالی صورت گرفته است. به علت آنکه فرهنگ بیمه تامین اجتماعی به سطح جامعه ببریم تلاش کردیم در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مفاهیم و چالش های تامین اجتماعی را در قالب سمینارهایی تبیین کنیم.

جعفریان افزود: جانمایی مفاهیم تامین اجتماعی در کتب درسی برای اولین بار در مقطع ابتدایی و دبیرستان به همت آموزش و پرورش انجام شد که البته در حدود آشنایی با کلیدواژه‌هاست و دانش آموزان در سال‌های آتی با مطالب و مفاهیم بیشتری آشنا خواهند شد. دانش آموزان را برای بازدید وارد مراکز تامین اجتماعی کردیم که شمار آنها به بیش از ۱۰۰ هزار نفر می رسد.

وی با اشاره به وقوع تعارضاتی میان تشکل های کارگری و کارفرمایی در تصمیمات گفت: وقتی تشکل‌ها با قوانین و وضعیت تامین اجتماعی آشنا شوند تصمیمات یکپارچه‌تری اتخاذ خواهند کرد. به همین منظور برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی ترتیب دادیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سال گذشته به حیطه پیشگیری از حوادث ناشی از کار ورود کردیم اظهار کرد: برای ۵۰ هزار کارگر ساختمانی دوره‌های ایمنی و پیشگیری حوادث ناشی از کار برگزار کردیم. ۶۰ کلاس ارتقای سلامت سالمندان نیز برگزار شد و امسال به ۳۰۰ کلاس در سراسر کشور افزایش می یابد.

جعفریان ادامه داد: در حیطه مسائل فرهنگی و اجتماعی پرسنل تامین اجتماعی نیز ورود پیدا کردیم که پاتوق کتابخوانی و انس با قرآن از این جمله است.

وی با بیان اینکه در حوزه بازنشستگان نیز اقداماتی انجام شده است گفت: طرح نسیم سلامت اجرا شد و در روز تکریم سالمندان، بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از بازنشستگان در پارک ها در برنامه های نشاط افزایی شرکت کردند. المپیادهای ورزشی برای بازنشستگان ترتیب داده شد و حدود ۹۰۰ نفر از بازنشستگان در مرحله نهایی فینال به رقابت پرداختند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی افزود: در بخش کارفرمایی نیز اقداماتی صورت می گیرد و دوره های آموزشی و کارگاهی در مراکز تولید برگزار می‌شود تا کارفرمایان بتوانند از خدمات مشاوره‌ای بهره مند شوند.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسویه بیش از۲۱هزار میلیارد ریال ازمطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از تسویه بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌های طرف‌ قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی اسلامی با تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان در ماه مبارک رمضان و همچنین تجلیل از همراهی و همکاری آنان در زمینه ارائه خدمات سلامت به بیمه‌شدگان و بازنشستگان این سازمان، گفت: پس از آن‌که در روزهای پایانی اسفند سال گذشته، موفق شدیم ۱۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی را تسویه کنیم، امروز نیز مجموعاً بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌های طرف‌قرارداد این سازمان در بخش غیردانشگاهی به حساب این مراکز واریز شد.

وی افزود: ۱۲ هزار میلیارد ریال از سهم این سازمان در مورد داروخانه‌های طرف قرارداد و ۶۶۹۰ میلیارد ریال از مطالبات مراکز غیردانشگاهی طرف قرارداد تسویه شد. همچنین ۲۶۰۰ میلیارد ریال نیز از مطالبات مراکز دیالیز و ۶۳۰ میلیارد ریال از مطالبات طرح پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران نیز پرداخت شد که سرجمع مبالغ پرداختی در این مرحله بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال است.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، وی افزود: با تجهیز منابع صورت‌گرفته و بهبود شرایط ناترازی منابع و مصارف سازمان تأمین‌ اجتماعی، تلاش داریم با استمرار اقدامات تحولی و بهبود فرایند تأمین منابع در سازمان، ‌فاصله زمانی میان پرداختی‌ها به مراکز طرف قرارداد را در سال جاری کاهش دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تسویه بیش از۲۱هزار میلیارد ریال ازمطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی
  • افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت اعمال می‌شود
  • اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • تاریخ اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان واریز افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ مشخص شد
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص شد
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟
  • حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی افزایش پیدا می‌کند؟
  • خاطره ای از اولین برخورد مغضوبانه رسانه ای با من!