Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@17:02:37 GMT

چای ایرانی، شناسه‌دار می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۵۹۵۹

به گزارش اکوفارس، عباس تابش در جریان سفر به استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در لاهیجان افزود: هدف این است که این محصول شناسه دار شود تا چای وارداتی با چای داخلی متمایز و همچنین کالای قاچاق از غیر قاچاق مشخص شود و با رصد هزینه حلقه های تولید، فرآوری و بازرگانی، هزینه های تمام شده کالای تولید داخلی نیز در این روند کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یکی از اقدامات خوب دولت در بخش چای را حذف یارانه چای وارداتی و کمک به رقابتی کردن چای تولید داخلی ذکر و اظهار کرد: اگر بتوانیم هزینه تمام شده چای را کاهش دهیم و مزیت رقابتی که به تازگی برای چایکاران ایجاد شده را بالا ببریم، می توانیم اشتیاق برای تولید چای در استان گیلان و لاهیجان را افزایش دهیم.

وی در خصوص حمایت های دولت از کشاورزی و صنعت چای نیز یادآور شد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات چای یکی از برنامه های حمایتی دولت از این بخش است و باید به تولید داخلی، حلقه های تولید و بسته بندی کمک شود و تبلیغ فرهنگ استفاده از چای تولید داخلی در دستور کار قرار گیرد.

تابش همچنین خواستار آموزش شیوه صحیح دم کردن چای ایرانی شد و ابراز امیدواری کرد که خانواده های ایرانی، با افتخار، چای تولید کشورمان را مصرف کنند.

وی با اشاره به سفرش به لاهیجان و دیدار با صاحبان چند واحد چایسازی و نماینده چایکاران که عصر دیروز (سه شنبه) انجام شد، گفت: اقدامات دولت در سالی که به نام رونق تولید نام گرفته؛ توانسته است رضایت نسبی چایکاران شمال کشور را تامین کند و این امر موجب خوشحالی مسئولان و دولتمردان شده است.

تابش همچنین درباره کیک و کلوچه بیان داشت: شیرینی مشمول قیمت گذاری تثبیتی نیست اما ۹۰ درصد مواد اولیه آن از طریق ارز نیمایی تامین می شود و باید اقدامات و خدماتی که دولت ارائه می کند، در خور حمایت از تولیدات این بخش باشد.

حدود ۲۵ هزار هکتار باغ چای در گیلان و مازندران وجود دارد؛ ۵۰ کارخانه داخلی برند چای در کشور فعال هستند و ۳۰ کارخانه چایسازی نیز از استانداردهای ملی در تولید چای برخوردارند.

همایش استانی روز صنعت و معدن و تجلیل از برگزیدگان صنعتی و معدنی استان نیز امروز (چهارشنبه) با حضور تابش معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در رشت برگزار می شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی درخصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی در اجرای ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی مجلس، در دستور کار قرار گرفت و ۱۶۷ نماینده مجلس با این تحقیق و تفحص موافقت کردند.

کد خبر 747152

دیگر خبرها

  • کشف ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس
  • کشف گردو قاچاق در اتوبوس
  • ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس کشف شد
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • توزیع نابرابر سفر خانوارهای ایرانی؛ فقط ۱۸درصد مستاجران سفر رفته‌اند!
  • هزینه تفریحات دهک دهم، 40 برابر دهک اول / هشدار نسبت به حذف سفر از سبد هزینه ای خانوارها/ 50 درصد خانوارهای ایرانی فاقد خودروی شخصی هستند / 77 درصد مسافران از خودروی شخصی استفاده می کنند