Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@04:01:56 GMT

تشکیل «هسته‌های بین دانشگاهی» در شرایط تحریم

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۵۹۸۰

تشکیل «هسته‌های بین دانشگاهی» در شرایط تحریم

مهنار ملانظری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اقدام و راهکارِ عملی این دانشگاه در مقابله با تحریم‌ها و کمک به حل مشکلات کشور اظهار داشت: ما در گام نخست، تشکیل هسته‌های پژوهشی را در درون دانشگاه کلید زده و تصمیم داریم پیشنهاد شکل دهی هسته‌های بین دانشگاهی را نیز به وزارت علوم ارائه دهیم.

وی ادامه داد: هدف ما از این اقدام، ابتدا حل مسائل درون دانشگاه است و در نظر داریم با طرح این موضوع با وزیر علوم به منظور حل مسائلِ دانشگاه‌ها، به تفاهمی مشترک برای تشکیل «هسته‌های بین دانشگاهی» دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملانظری افزود: جمعیت دانشگاهی با برخی مسائل درون دانشگاهی مواجه است که طبیعتاً با مشارکت و همکاری‌های خودِ دانشگاه‌ها با یکدیگر، می‌توان با رفع آن و همچنین ایجاد زیر ساخت مناسب، با فشارهای اقتصادی مقابله و از شرایطِ سختِ تحریم‌ها عبور کرد و امیدواریم این اقدام در ادامه موجب ایجاد زیرساختی مناسب برای ورود به مسائل جامعه شود.

رئیس دانشگاه الزهرا هدف از این اقدام و خروجیِ مورد انتظار از این راهکار را در وهله نخست حل مسائل بین دانشگاهی و ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز دانشگاه در این حوزه و سپس حل مسائل کشور در شرایط تحریم عنوان کرد و افزود: امیدواریم ضمن غنا بخشیدن به تولیدات داخلی و کاهش وابستگی‌ها به نفت، شرایطی ایجاد کنیم که شاهد تنوع محصولی در صنایع بوده و نهایتاً بحرانِ تحریم را پشت سر بگذاریم.

کد خبر 4667284

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه الزهرا تحریم های ایران تولید داخلی وابستگی بودجه به نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی دانشگاه تهران

نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی به عنوان عضو‌های اصلی معرفی شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جلسه هیئت نظارت بر انتخابات روز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه برگزار شد.

در این جلسه مدارک مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه فقط دو کاندیدا واجد شرایط بودند، بدون انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی، عضو‌های اصلی دانشجویی کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۳ انتخاب شدند.

چنانچه مدیرمسئولی طبق تبصره ۱ ماده ۱۱ شیوه نامه انتخابات اعتراض دارد، می‌توانند تا روز شنبه اول اردیبهشت ماه به همراه مستندات به دبیرخانه کمیته ناظر بر نشریات مراجعه کند.

محمدصادق رهبانی (مدیرمسئول نشریه تاغ) و محمدآراد زندیه (مدیرمسئول نشریه مراقبت) به عنوان نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران منتخب شدند.

دیگر خبرها

  • معرفی نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی دانشگاه تهران
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • لفاظی سوناک علیه ایران درباره ایجاد بحران جدید در خاورمیانه
  • تحقق «جهش تولید» با همکاری تولیدکنندگان و صنایع میسر می‌شود
  • شعار سال روشن‌کننده راه است
  • صندلی‌های خالی دانشگاهی عمدتا در رشته‌های اشباع‌شده هستند