Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@04:36:38 GMT

آلبوم «گره» توسط انتشارات ماهور منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۶۰۸۹

به گزارش ایلنا، آلبوم «گره» تک‌نوازی نی سیامک جهانگیری توسط انتشارات ماهور منتشر شد.

درباره‌ی این اثر، به قلم سیامک جهانگیری می‌خوانیم: «گره تلاشی است در اجرای سازِ نی که در برگیرنده‌ی مؤلفه و دل‌مشغولی‌های نوازنده‌ آن است. این مجموعه شامل اجرای دو کارگان (رپرتوار) در دستگاه سه‌گاه و راست‌پنجگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دستگاه سه‌گاه اگرچه وفاداری به ساختار و توالی گردش نغمگی تابع ساختار ردیف دستگاهی است اما در شکل‌گیری و بسط و گسترش قسمت‌های آوازی و ریتمیک اثر، استفاده از فضاهای صوتی دیگر این ساز چه در گستره‌ صوتی و چه در رنگ‌آمیزی صداها و نهایتاً نحوه‌ ارائه‌ جمله‌بندی‌ها رنگ و بوی دیگر دارد. این نگاه در دستگاه راست‌پنجگاه آزادانه‌تر از قبل پیش می‌رود، چنان‌که توالی گوشه‌ها و نحوه‌ چیدمان و بسط و گسترش مُدهای مختلف در مُدگردی‌ها مسیر و ترکیبات دیگرگون دارد. از طرفی اجرای دستگاه راست‌پنجگاه در این مایه (کوک FA) به لحاظ انگشت‌گذاری و اجرا در بسیاری از گردش نغمگی و مُد‌گردی‌ها برای سازِ نی چالش‌برانگیز بوده و در این اجرا به منظور معرفی این کارگان اجرایی برای سازِ نی تلاش شده است.»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: موسیقی موسیقی ایرانی سیامک جهانگیری تک نوازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح چراغ روشن در درمیان

فرجامی فرد فرماندار درمیان در جلسه شورای ترافیک شهرستان درمیان با اشاره به اینکه طرح چراغ روشن از دی ۱۴۰۲ تا پایان تعطیلات نوروزی اجرا شده است گفت: در این طرح که در سطح ۴ بخش شهرستان درمیان اجرا شد، هزار و ۳۰۰ وسیله نقلیه از جمله موتور سیکلت، وانت بار‌ها و ماشین آلات کشاورزی به وسیله برچسب‌های شب رنگ آشکارسازی شدند.

او افزود: این طرح به منظور جلوگیری از حوادث جاده‌ای و افزایش ایمنی در جاده‌ها اجرا شده است.

فرجامی فرد همچنین از اخذ مجوز احداث پارکینگ ماشین‌های سنگین در شهر اسدیه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • چرا طرح طبقه‌ بندی در شرکت واحد اجرا نمی‌ شود؟
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • اجرای طرح چراغ روشن در درمیان
  • هوش مصنوعی اپل برای زندگی روزمره از راه می رسد
  • زباله‌گردی محصول اجرا نشدن قانون مدیریت پسماند است