Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید الهی‌راد، مدیر کل کمیته امداد استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با اشاره به اینکه در سه ماه نخست امسال، حدود 13 میلیارد ریال صدقه در استان جمع‌آوری شده، اظهار کرد: سهم مردم استان در پرداخت صدقه به روش‌های نوین 10 میلیون تومان بود.

وی ادامه داد: صدقه‌های جمع‌آوری شده در سر فصل‌هایی همانند تأمین جهیزیه، هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان، مسکن و درمان هزینه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهی‌راد با ذکر اینکه برای تسریع در امر خدمات‌رسانی و سهولت در پرداخت صدقات، دستگاه‌های کارت‌خوان (pos) جایگزین پرداخت صدقات به روش سنتی می‌شود، گفت: طبق برنامه جدید به‌ تمامی مأموران جمع‌آوری صدقات، دستگاه‌های پوز تحویل داده می‌شود که در این روش مشترکان، صدقات خود را از طریق کارت‌خوان پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به جمع‌آوری بیش از ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات طی سال گذشته، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به افزایش بارندگی‌ها این رقم به بیش از ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برسد، یادآورشد: ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده صرف محرومین و ۴۰ درصد صرف امور عام‌المنفعه ازجمله ساخت پروژه‌های عمرانی می‌شود.

الهی راد با اشاره به طرح اوقات فراغت، بیان کرد: این نهاد طی تابستان امسال ۲۵۳ برنامه فرهنگی تربیتی به‌ مناسبت اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان و سایر اقشار تحت حمایت برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه محور برنامه‌های اوقات فراغت این نهاد در تابستان امسال در مناطق کم برخوردار و پوشش جوانان و نوجوانان این مناطق است، ادامه داد: طی امسال چهار هزار و ۵۴۵ دختر و دو هزار و ۵۱۲ پسر از این برنامه‌های بهره‌مند‌ می‌شوند.

الهی‌راد با ذکر اینکه این برنامه‌ها در زمینهٔ‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و مهارت‌آموزی برگزار می‌شود، عنوان کرد: این برنامه‌ها در بیشتر نقاط استان به‌‌ویژه در مناطق در معرض تهدید آسیب‌های اجتماعی برگزار و سعی شده به‌‌ صورت تخصصی اجرا شوند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن صدقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین مرکز انتقال خون بجنورد افتتاح می‌شود

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: طی هفته سلامت، دومین مرکز انتقال خون واقع در کوچه شهید محمدی بجنورد راه‌اندازی می‌شود تا مردم با سهولت بیشتری به مراکز خون‌گیری دسترسی داشته باشند.

هادی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: طی سال گذشته شاخص‌های اهدای خون در خراسان شمالی از حوله مشارکت‌های مردمی افزایش چشمگیری داشت.

وی با تاکید بر اینکه مردم پشتوانه سازمان انتقال خون هستند، افزود: زیرساخت‌های انتقال خون طی سالیان گذشته جهش خوبی داشته است، اما همچنان در بعضی شهرها باید امکانات تقویت شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی با بیان اینکه به‌رغم تقویت اتوبوس‌های خون‌گیری نیازمند فضای فیزیکی در بعضی شهرها هستیم، خاطرنشان کرد: در هفته سلامت دومین مرکز انتقال خون واقع در کوچه شهید محمدی بجنورد راه‌اندازی می‌شود تا مردم با سهولت بیشتری به مراکز خون‌گیری دسترسی داشته باشند.

نوری عنوان کرد: در سال جاری علاوه بر نگاه کمی، به دنبال افزایش شاخص خون دهی بانوان و جوانان هستیم.

کد خبر 746234

دیگر خبرها

  • (ویدئو) مردم ایران چقدر صدقه می‌دهند؟
  • ایرانیان ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • ایرانیان در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • ۸۰ خاور زباله از یک منزل کشف شد
  • پرداخت ۱۳ میلیارد تومان صدقات توسط مردم خراسان جنوبی
  • کم‌کاری بانک‌های خراسان شمالی در پرداخت تسهیلات مسکن
  • پرداخت صدقه در خراسان جنوبی ۳۴ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۳۴ درصدی پرداخت صدقات در خراسان جنوبی
  • امسال ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی افتتاح می‌شود
  • دومین مرکز انتقال خون بجنورد افتتاح می‌شود