Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@01:12:17 GMT

ارائه آموزش‌ مهارت‌های زندگی به 1200 مددجوی البرزی

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۶۱۷۱

ارائه آموزش‌ مهارت‌های زندگی به 1200 مددجوی البرزی

حسین رجبی، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه ارتقای سطح آگاهی‌های فرهنگی مددجویان کمیته امداد نقش مؤثری در جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی برای خانوارهای تحت حمایت این نهاد دارد، اظهارکرد: مددجویان شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی در کلاس‌های اخلاق اسلامی، احکام، قرآن، عقل معاش، آسیب‌های اجتماعی، فرزندپروری، سبک زندگی اسلامی، طلاق و آسیب‌های روانی شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی مددجویان در کانون‌های دائم این نهاد و مجتمع فرهنگی تربیتی امام علی(ع) برگزار شده است، افزود: برخی خانوارهای مددجوی بدسرپرست و مددجویانی که به دلیل زندانی شدن سرپرست از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند، به لحاظ شرایط خاص تربیتی خانواده در مقایسه با سایر خانوارهای مددجوی کمیته امداد، نیاز بیشتری به آموزش و حضور در فعالیت‌های فرهنگی دارند.
رجبی با تأکید بر اینکه حرکت همزمان در مسیر توانمندسازی اقتصادی و توانمندسازی فرهنگی مددجویان هدف مهم این نهاد است، اعلام کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری یک هزار و 700 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز در دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی شرکت کردند.
این مسئول بیان کرد: اعزام دانش‌آموزان به اردوهای سراسری خارج استان و یک روزه درون استانی، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان، اعزام خانوارهای مددجو و سالمندان به مشهد مقدس، برگزاری، مهارت‌های مطالعه، مشاوره، هدایت‌های تحصیلی، کتاب‌خوانی، آمادگی برای ازدواج، اخلاق کار، موفقیت در کسب‌وکار، همسرداری و مهارت‌های هنری از جمله عناوین خدمات فرهنگی این نهاد است که بر اساس تنوّع مخاطبان ارائه می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن اجتماعی رجبی کمیته امداد مددجو توانمندسازی دوره آموزشی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی اردبیل

میرسعید سیدمتین گفت: توسعه متوازن نعمت الهی گاز در جامعه و کمک به اقشار کم‌برخوردار در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت گاز است و از ۷۸۰ انشعاب رایگان اعلام شده، ۴۸۴ انشعاب به خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام (ره)، ۱۴۳ انشعاب به خانواده‌های زیرپوشش سازمان بهزیستی و ۱۵۳ انشعاب به سایر اقشار جامعه هدف واگذار شده است.

مدیر عامل شرکت گاز اردبیل با اشاره به این که این اقدام از سوی همه ادارات گاز استان انجام گرفته است، افزود: مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی در صورتی‌ که تاکنون از این امتیاز استفاده نکرده‌اند، می‌توانند پس از دریافت معرفی‌نامه از دستگاه مربوطه و ارائه آن به اداره گاز منطقه در زمان اشتراک‌پذیری از این امتیاز استفاده کنند.

سیدمتین با اشاره به اینکه مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی با قرار گرفتن در سه پلکان نخست مصرف گاز از قبض رایگان برخوردار می‌شوند، گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی می‌توانند از قبض رایگان گاز بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل افزود: این شرکت گاز از بدو تاسیس تا بحال به بیش از ۵۶۶ هزار مشترک خدمات ارائه می‌کند و از این تعداد ۴۲۵ هزار مشترک شهری و ۱۴۰ هزار مشترک روستایی هستند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی اردبیل
  • تحویل بیش از 3 هزار مسکن به مددجویان کمیته امداد در گلستان
  • بیش از ۲۵۰۰ زمین در استان بوشهر آماده واگذاری به مددجویان است
  • ۸۰ مددجوی کمیته امداد قم صاحبخانه شدند
  • ۲۷۶ مددجوی کمیته امداد صاحب خانه شدند
  • ارائه ۲۷۰۰ خدمت حقوقی به مددجویان کمیته امداد اصفهان
  • رئیسی: تولید مسکن برای مدد جویان ۴۴ درصد افزایش داشته