Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@06:00:51 GMT

پرداخت بیش از 235 میلیون تومان زکات در سالجاری

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۶۲۱۹

پرداخت بیش از 235 میلیون تومان زکات در سالجاری


مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: خیران و کشاورزان اردبیلی تاکنون بیش از ۲۳۵ میلیون تومان در سالجاری زکات واجب و مستحبی پرداخت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حسین دشتی با اشاره به اینکه پرداخت وجوهات شرعی در جامعه اسلامی موجب رفع فقر و محرومیت می‌شود، اظهار کرد: از خیران، روستاییان و کشاورزان خواستاریم تا با پرداخت به موقع زکات و سایر وجوهات شرعی، سفره ایتام و خانوار بی‌بضاعت را رونق ببخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اعلام اینکه خیران اردبیلی تاکنون بیش از ۲۳۵ میلیون تومان در سالجاری زکات واجب و مستحبی پرداخت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: زکات پرداختی مردم نیکوکار استان اردبیل در سه ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
دبیر شورای زکات استان اردبیل با بیان اینکه تنها مرجع رسمی برای دریافت و هزینه‌کرد زکات کمیته امداد استان اردبیل است، افزود: بر اساس اذن حکومتی و شرعی و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد استان اردبیل باید زکات خیران و نیکوکاران را دریافت و به دست اقشار آسیب‌پذیر برساند.
دشتی گفت: ۹۹ درصد از زکات پرداختی اردبیلی‌های نیکوکار صرف امور خانوار تحت حمایت و افراد نیازمند ساکن در همان روستاهای مؤدی زکات شده است.
وی بیان کرد: زکات «سهم الفقرا» برای رفع مشکلات مسکن، تعمیر و احداث منزل مددجویی، معیشتی، درمانی، ارتقای شاخص‌های بهداشتی، ساخت حمام و سرویس‌های بهداشتی در همان روستاهای مودی زکات هزینه می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه از محل زکات پرداختی در سه ماهه نخست سالجاری به مشکلات اساسی 3 هزار و 300 نفر از خانوار تحت حمایت رسیدگی شده است، افزود: مشکلات معیشتی، مهم‌ترین نیازهای خانوار تحت حمایت را به خود اختصاص داده است که نیکوکاران با پرداخت زکات می‌توانند کمیته امداد را در یاری‌رسانی هر چه بیشتر به محرومان کمک کنند.
دشتی ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی که اقشار آسیب‌پذیر را دچار مشکلات بسیار کرده است، بیش از پیش نیازمند یاری مردم نیکوکار استان اردبیل هستیم.
وی افزود: زکات مصارف گوناگونی دارد که یکی از مهمترین آن رفع نیازهای ضروری فقرا و مستضعفان جامعه است چرا که زندگی آن‌ها به سختی می‌گذرد.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با یادآوری اینکه 7 میلیون تومان از زکات پرداختی برای درمان ۳۰ بیمار تحت حمایت هزینه شده است، اظهار کرد: پرداخت کمک هزینه‌های درمانی و دارویی به بیماران نیازمند موجب می‌شود تا آنها علاوه بر تحمل درد ورنج بیماری متحمل سایر هزینه‌های زندگی نشوند.
دشتی با اعلام اینکه ۱۰ نوعروس تحت حمایت نیز با دریافت کمک هزینه تأمین جهیزیه راهی خانه بخت شدند، بیان کرد: از محل زکات پرداختی بیش از شش میلیون تومان در اختیار نوعروسان نیازمند قرار گرفت تا زندگی مشترک خود را آغاز کنند.
وی افزود: یکی از اهداف مهم در پرداخت زکات ریشه‌کنی فقر است که هر چقدر خیران و نیکوکاران در این زمینه فعالیت کنند، محرومیت از منطقه دورتر خواهد شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال جامعه زندگی مشترک سرویس های بهداشتی شاخص قانون قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ معاون اول رئیس جمهور ضمن بازید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد خمینی، نیروهای کارآفرین و خلاق را سرمایه اصلی کشور عنوان کرد و گفت: دولت آماده حمایت از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مستعد کارآفرینی در کمیته امداد است.

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

      

 

دیگر خبرها

  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • پرداخت ۱۳ میلیارد تومان صدقات توسط مردم خراسان جنوبی
  • پرداخت صدقه در خراسان جنوبی ۳۴ درصد افزایش یافت