Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر کرمانشاه قوانین دست و پا گیر را مانع اصلی رفع مشکل بازار رهن و اجاره مسکن عنوان کرد.

طیب حیدری در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به افزایش سرسام آور قیمت اجاره بها در شهر کرمانشاه گفت: البته این معضل گریبانگیر تمام شهرهای کشور شده است.

وی افزود: وقتی قیمت ملک و مخارج زندگی یکباره چند برابر می شود، مالکانی که تنها محل درآمد آنها اجاره بها است، چاره‌ای جز افزایش قیمت اجاره ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حیدری خاطرنشان کرد: در این میان اما اجاره بهای برخی املاک افزایش بسیار نامتعارف داشته و با این شرایط وضعیت برای مستاجران بسیاری دشوار شده است.

این عضو شورای شهر کرمانشاه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با حضور استاندار، فرماندار و اتحادیه املاک گفت: راهکار های مختلفی در این جلسات برای کاهش و کنترل نرخ اجاره بها پیشنهاد شد، اما متاسفانه قوانین دست و پا گیر اجازه اعمال راهکار موثر و عملی را نمی دهد.

وی افزود: فردی صاحب ملک است و میخواهد ملک خود را به هر قیمتی اجاره دهد و اگر بخواهیم برخورد کنیم قانون دست و پای ما را بسته است. با بررسی که صورت گرفته بخش عمده مشکلات فعلی افزایش سرسام آور قیمت اجاره بها و عدم توانایی در رفع آن به مشکلات قانونی برمی گردد و در این زمینه باید نمایندگان مجلس کاری کنند و گیر و گرفت های قانونی در این زمینه را مرتفع کنند.

حیدری با اشاره به راه اندازی کمپین های مختلف درفضای مجازی با عنوان "مالک مهربان" گفت: جنب و جوش فضای مجازی و راه اندازی این کمپین ها به نظر می رسد تاثیری 20 تا 30 درصدی بر کاهش اجاره بها داشته و کمی از التهاب بازار رهن و اجاره در روزهای اول تابستان کم کرده است.

دولت قبل از همه خود "مالک مهربان" باشد/ ادامه "مسکن مهر" می توانست از التهاب بازار "رهن و اجاره" کم کند


وی یادآور شد: در کنار مشارکت موثر مردم در کاهش اجاره بها، وظیفه اصلی در این حوزه بر عهده دولت است و نباید وظیفه خود را در حوزه ساخت مسکن نادیده بگیرد.

حیدری از طرح مسکن مهر به عنوان یکی از طرح های ارزشمند کشور در حوزه ساخت مسکن یاد کرد و افزود: این طرح علی رغم انتقادات و مشکلاتی که داشت طرح بسیار خوبی برای صاحبخانه شدن مردم بویژه اقشار ضعیف جامعه بود.

وی افزود: دولت یازدهم پس از انتقاد نسبت به این طرح متاسفانه طرح دیگری ارائه نکرد و طرح مسکن اجتماعی هم در حد حرف ماند و عملی نشد.

حیدری تصریح کرد: ادامه طرحی مانند مسکن مهر می توانست تاثیر بسیاری در کاهش التهاب بازار مسکن کشور داشته باشد و دولت باید در این زمینه پیگیر باشد.

وی افزود: دولت که حامی کمپین های مالک مهربان است خود باید پیش از همه مالک مهربان باشد و زمانی که از مردم کمک می خواهد، خود باید اقدام عملی در این حوزه انجام دهد.

 

 

 

 


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال جامعه شورای شهر فضای مجازی قانون مسکن مهر قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند

در مقایسه با تسهیلاتی ۷۰ تا ۹۰ درصدی قیمت تمام شده مسکن که اغلب کشور‌ها در اختیار شهروندانشان قرار می‌دهند، تسهیلات پرداختی در کشور ما در حوزه مسکن تقریبا هیچ است و کمکی به بهبود حال مردم در این حوزه نمی‌کند.

به گزارش آرمان امروز، رضایی معاون شرکت عمران شهر‌های جدید می‌گوید ۴ دهک از جامعه حتی توان اجاره مسکن را هم ندارند و در مسکن مهر افرادی هستند که پول شارژ ساختمان را هم ندارند. ۶ دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند. با مردمی مواجه هستیم که حتی اگر مسکن شان را تامین کنیم توان نگهداری آن را هم ندارند.

طبق سرشماری سال ۱۳۷۵ چیزی حدود ۷۳ درصد از مردم دارای خانه ملکی بوده اند؛ اما این آمار در سال ۱۳۹۵ به ۶۰ درصد رسیده است و در مقابل با رشد جمعیت و به دلیل ناتوانی مردم از خرید مسکن، اجاره نشینی در این بازه زمانی حدود دو برابر شده است. تورم و کاهش قدرت خرید مردم در جای خالی مدیریت دقیق بازار مسکن وارایه تسهیلات ناچیز از سوی دولت به مردم درحوزه مسکن سبب شده است، بحث مسکن و مدیریت و سامان دهی آن به یکی از مسائل مدیریتی کشور بدل شود.

به گفته کارشناسان، در مقایسه با تسهیلاتی ۷۰ تا ۹۰ درصدی قیمت تمام شده مسکن که اغلب کشور‌ها در اختیار شهروندانشان قرار می‌دهند، تسهیلات پرداختی در کشورما در حوزه مسکن تقریبا هیچ است و کمکی به بهبود حال مردم در این حوزه نمی‌کند. در سال‌های اخیر، علاوه بر کند شدن شدید تولید و عرضه مسکن، رشد غیرمنطقی قیمت مسکن، قدرت خرید و استطاعت مسکن برای مردم را به شدت کاهش داده و اقشار متوسط و ضعیف جامعه را بیش ازپیش از خانه دار شدن دور کرده است. به همین دلیل درصد کمتری از خانوار‌ها به تهیه مسکن ملکی قادر بوده و بخش عمده آن‌ها به ناچار متقاضی مسکن استیجاری شده و سیلی از مردم به سمت اجاره نشینی پناه بردند که این موضوع خودافزایش مضاعف و بی سابقه اجاره بها رابه دنبال داشته است.

دیگر خبرها

  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • ارسال ۱۰۰۰ اثر به نخستین جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • سال سخت خانه‌به‌دوشان
  • تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند
  • راهکار کنترل اجاره‌بها چیست؟
  • صندوق ملی مسکن؛ حیاط خلوت دولت یا منبع مولد تسهیلات؟
  • خروجی تکلیف دولت در قانون جهش تولید مسکن، پایان انحصار مشاورین املاک و رایگان شدن عقد قرارداد اجاره
  • فروش دلاری، تخلفی محرض در صنعت ساختمان